Διεθνής πρωτοβουλία του Νίκου Χατζηνικολάου για τον ελληνικό τουρισμό

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 02 Δεκεμβρίου 2018 10:59

Διεθνής πρωτοβουλία του Νίκου Χατζηνικολάου για τον ελληνικό τουρισμό

Η δυνατότητα της Ελλάδας να είναι μία δυναμική αγορά με τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο και ο τρόπος για να εξασφαλίσει η χώρα βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης στο πλαίσιο του Forum“Next is Now - Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές” που διοργανώνεται με πρωτοβουλία του Νίκου Χατζηνικολάου και του enikonomia.gr.

Η σημασία των συνεργειών για την ανάδειξη της Μεσογείου ως τουριστικού προορισμού προέταξε ο Andrew Agius Muscat, Γενικός Γραμματέας του Mediterranean Tourism Foundation, το οποίο ιδρύθηκε 6 χρόνια νωρίτερα. Τόνισε, μάλιστα, ότι για να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερος ο τουρισμός πρέπει όλοι οι φορείς και οι επαγγελματίες του κλάδου να έχουν νέες ιδέες και να δίνουν λύσεις, ενώ προανήγγειλε ότι το 2019 θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά το Mediterranean Music Festival στη Μάλτα, ένα μουσικό γεγονός που στόχο έχει, μέσα από τον συνδυασμό της μεσογειακής κουλτούρας με εκείνη της Ινδίας, να προσελκύσει τουρίστες από την αγορά της Ινδίας και της ευρύτερης Ασίας. Ερωτηθείς για τα οφέλη που μπορεί να κερδίσει μια χώρα από την κρίση που ταλανίζει γειτονικές της χώρες, ο γενικός γραμματέας του Mediterranean Tourism Foundation, επεσήμανε δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε ενδεχόμενη κρίση που επηρεάζει κάποια γειτονική χώρα ως ευκαιρία, αντίθετα επεσήμανε ότι χρειάζεται συνεργασία και η ανάπτυξη μιας ολιστικής ταυτότητας, χωρίς να σημαίνει ότι εξαλείφεται ο ανταγωνιστικός.

Για τον συνδυασμό θεματικών προϊόντων - πακέτων που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση μίλησε από την πλευρά της η Παναγιώτα ?Διονυσοπούλου, γενική διευθύντρια Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. Η ίδια επεσήμανε ότι κάθε περιφέρεια πρέπει να αναδείξει τα δικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα, ενώ αναφέρθηκε και στον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η τουριστική εκπαίδευση. Όπως είπε προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και η προώθησή της μέσα από διεθνείς συνεργασίες, φέρνοντας ως παράδειγμα τη λειτουργία της Σχολής Ξεναγών στην Αθήνα και την επαναλειτουργία της αντίστοιχης Σχολής στη Θεσσαλονίκη το 2019. Μάλιστα, τόνισε ότι οι Σχολές έχουν μεγάλη ζήτηση και είναι μεγάλη η απορρόφηση των αποφοίτων στον εργασιακό στίβο, καθώς αποκτούν τις κατάλληλες βάσεις για να ενταχθούν στην αγορά.

Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, παρομοίασε τον ελληνικό τουρισμό με ένα σέρφερ, ο οποίος βρίσκεται πάνω στο κύμα και είτε θα σκίσει το κύμα και θα συνεχίσει την ανοδική πορεία είτε θα τον πάρει το κύμα και θα «πέσει». Ο ίδιος τόνισε ότι χρειάζονται νέα εργαλεία για να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα, εστιάζοντας στις υποδομές. «Δεν πρέπει να βάζουμε κάτω από το χαλί τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών που επηρεάζουν τον ελληνικό τουρισμό, μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην άμβλυνση της εποχικότητας», σημείωσε, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο άνοιγμα που πρέπει να κάνουν τα ελληνικά ξενοδοχεία στην τοπική κοινωνία, ώστε να υπάρχει απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα και την πόλη στην οποία αναπτύσσεται. Έδωσε, δε, ως παράδειγμα την ανάπτυξη των ξενοδοχείων που βρίσκονται στο εξωτερικό κοντά στα χιονοδρομικά κέντρα, επισημαίνοντας ότι έχουν ίδια πληρότητα όλους τους μήνες του χρόνου γιατί έχουν αναπτύξει αντίστοιχα προϊόντα, παρά την παγκόσμια εποχικότητα. «Υπάρχει περιθώριο για ανάπτυξη εμπειριών και κυρίως υποδομών», συμπλήρωσε και τόνισε ότι οι νέες επενδύσεις θα πρέπει να γίνονται με γνώμονα το προϊόν που προσφέρουν και όχι την τιμή, αλλιώς θα προκύψουν αγκυλώσεις.

Για τη σωστή προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και τις θεματικές μορφές τουρισμού μίλησε ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος Fed HATTA. «Αυτό που δεν έχει προβληθεί είναι οι νέες περιοχές που έχουν αναπτυχθεί, όπως η περιφέρεια της Ηπείρου. Αν δεν κινηθούμε επαγγελματικά, δεν θα περπατήσουμε περισσότερο», είπε χαρακτηριστικά και τόνισε ότι «δεν θα πρέπει να φιλοσοφούμε στον τουρισμό και να τον κάψουμε στις μελέτες, αλλά να προχωρήσουμε στην πράξη».

«Ο τουρισμός είναι το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας και το βιοτικό επίπεδο εξαρτάται από τον τουρισμό», τόνισε με τη σειρά του ο Γιώργος Βερνίκος, πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΟΚΕ) και επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού και ΓΓ ΣΕΤΕ . Επεσήμανε ότι οι τουριστικοί φορείς θα πρέπει να μπορούν να επηρεάζουν περισσότερο τα κέντρα λήψης αποφάσεων. Μιλώντας για τη ναυτιλία, είπε ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι μπροστάρης στη διεκδίκηση κοινών κανόνων σε όλη τη Μεσόγειο, αλλιώς θα αναπτυχθεί αθέμιτος ανταγωνισμός.

Για την έξυπνη, όπως τη χαρακτήρισε, στρατηγική που ακολουθεί η Τουρκία τα τελευταία 40 χρόνια στον κλάδο των μαρινών έκανε λόγο ο Σταύρος Κατσικάδης, πρόεδρος Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, τονίζοντας ότι η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν ακολούθησε αντίστοιχη πορεία, καθώς κάθε προσπάθεια σκόνταφταν στη γραφειοκρατία και το θεσμικό πλαίσιο, δίνοντας το προβάδισμα σε άλλες χώρες, όπως η Κροατία και η Τουρκία. «Οι μαρίνες έχουν κάνει πρόοδο. Αν δεν προβάλλουμε τα καλά του τόπου μας, δεν θα πάμε παρακάτω. Διορθώνονται κάποια κενά σε διατάξεις και γίνονται θετικά βήματα, αλλά η ανάπτυξη θα έρθει μέσα και από τις ιδιωτικοποιήσεις που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ», επεσήμανε. Μάλιστα, τόνισε ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα για την προσέλκυση των σκαφών αναψυχής από το εξωτερικό και την παραμονή τους στις ελληνικές μαρίνες και να μην επικοινωνούμε στο εξωτερικό μόνο τους φόρους.

Για την πιστοποίηση των καταλυμάτων και την ανάγκη διασύνδεσης των θεματικών προϊόντων με τα τουριστικά καταλύματα, έτσι ώστε ο επισκέπτης να έχει υψηλού επιπέδου εμπειρίες και παροχές μίλησε από την πλευρά του ο Παναγιώτης Τοκούζης, πρόεδρος ΣΕΤΚΕ και Αντιπρόεδρος ΣΕΤΕ.

Με παρέμβασή του ο Τάλεμπ Ριφάι, τ. Γενικός Γραμματέας Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού Ηνωμένων Εθνών – UNWTO, είπε ότι δεν πρέπει να αγνοείται η δραστηριότητα τύπου εκμίσθωσης ακινήτων μέσω πλατφόρμας airbnb, αλλά πρέπει να ρυθμιστεί, αλλιώς θα «γίνει υπογείως κάτω από τραπέζι. Να φροντίσετε έτσι ώστε να καταβάλλουν φόρους και να δέχονται επιθεώρηση για λόγους ασφάλειας και υγιεινής», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Ετικέτες:


16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250