Νίκος Φραντζής: «Το e-Argostoli έχει μεγάλη αποδοχή από τους πολίτες και είναι μια υπηρεσία αποτελεσματική και καθόλου κοστοβόρα»

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2022 18:02

Νίκος Φραντζής: «Το e-Argostoli έχει μεγάλη αποδοχή από τους πολίτες και είναι μια υπηρεσία αποτελεσματική και καθόλου κοστοβόρα»

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τους δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο Γ. Γραμματέας του Δήμου Αργοστολίου Νίκος Φραντζής, ο οποίος αναφέρθηκε:

Στην συμπλήρωση ενός έτους λειτουργίας της Υπηρεσίας Υποβολής Αιτημάτων μέσω της πλατφόρμας e-Argostoli και στα Στατιστικά Στοιχεία Απόδοσης της: « Τέλος Ιουνίου συμπληρώνεται ακριβώς ένας χρόνος από τότε που τέθηκε σε εφαρμογή η e-Argostoli Εκείνο που τα στοιχεία καταδεικνύουν, είναι ότι έχουμε μία πολύ μεγάλη αποδοχή, ο κόσμος το χρησιμοποιεί και χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τις πιο εξελιγμένες μεθόδους επικοινωνίας όπως το κινητό, και την ιστοσελίδα. Επίσης οι υπηρεσίες ανταποκρίνονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό, δεν έχουμε πέσει κάτω από το 96% σε ποσοστό ολοκλήρωσης. Ο μέσος όρος διεκπεραίωσης από τις υπηρεσίες και ιδιαίτερα την Διεύθυνση καθαριότητας που έχει και το μεγαλύτερο βάρος σ αυτά τα αιτήματα, είναι μία ημέρα. Δεν έχουμε κανένα παράπονο για αντικατάσταση λαμπτήρων όπως είχαμε στο παρελθόν. Δύνεται επίσης η δυνατότητα όταν κάποιος πολίτης έχει παρατηρήσει σε κάποιον δρόμο λακκούβες κλπ, ενώ δεν ξέρει εάν είναι επαρχιακός η δημοτικός ,να ενημερώνουμε την Περιφέρεια εγγράφως για το αίτημα που την αφορά και ταυτόχρονα ενημερώνουμε και τον πολίτη ότι το αίτημα αφορά την Περιφέρεια. Όταν ένα αίτημα του πολίτη άπτεται μιας άλλης υπηρεσίας, τον παραπέμπουμε εκεί . Έχουμε κατά μέσο όρο 300 αιτήματα τον μήνα και μέχρι τον Μάιο είχαμε 3.000 αιτήματα και είχαν διεκπεραιωθεί τα 2891. Το ίδιο το πρόγραμμα μας δίνει στοιχεία ανά κατηγορία και ενώ στην αρχή πρώτο ήταν ο ηλεκτροφωτισμός, επειδή τα αιτήματα αντιμετωπίζονται πολύ σύντομα, τώρα στην πρώτη θέση είναι η συλλογή υπερογκωδών απορριμμάτων και ακολουθούν οι βλάβες στο οδόστρωμα που χρονίζουν».

Στους παράγοντες επιτυχίας της εφαρμογής: «Όταν ξεκινούσαμε είπα ότι δύο παράγοντες θα παίξουν ρόλο στην επιτυχία της εφαρμογής, το αν θα το επικοινωνούσαμε σωστά στον κόσμο, αυτή η εφαρμογή δουλεύει μέχρι τις 8 το βράδυ τηλεφωνικά, όλο το 24ωρο ηλεκτρονικά και η πρόσβαση στον πολίτη να είναι σε ένα ξεχωριστό σημείο και γι αυτό φτιάξαμε αυτό το κιόσκι. Το δεύτερο, το ακόμα πιο σημαντικό, ήταν ότι έπρεπε να δομηθεί το αίτημα της διεκπεραίωσης, η αμεσότητα. Εκεί είχαμε μια πάρα πολύ καλή συνεργασία και συγχαίρω την Διεύθυνση Καθαριότητας, το Διευθυντή κ. Δελακά, τον Τμηματάρχη κ. Παπαγγελόπουλο και όλα τα παιδιά, γιατί πραγματικά, όταν παίρνουν αίτημα από την πλατφόρμα τρέχουν αμέσως. Έχει γίνει συνείδηση και στους εργαζόμενους, για αυτό και πολλές φορές παίρνουμε συγχαρητήρια από τους πολίτες επί τόπου. Είναι η πρώτη και η πιο ακριβώς μετρούμενη υπηρεσία του Δήμου. Επίσης ενώ στην αρχή τα περισσότερα αιτήματα τα παίρναμε μέσα από τη γραμμή δημότη και ακόμα έχουμε την πλειοψηφία, βλέπουμε ότι η χρήση με τα κινητά και μέσω του υπολογιστή αυξάνεται, που σημαίνει ότι οι νεότεροι έχουν αρχίσει και εξοικειώνονται και τα χρησιμοποιούν περισσότερο».

Στην επέκταση του προγράμματος: «Στην σκέψη μας ως εξέλιξη είναι να πλατειάσει αυτό το πρόγραμμα . Στην τελευταία προγραμματική σύμβαση που υπογράψαμε με την Αναπτυξιακή Εταιρεία στα Τρίκαλα, προβλέπουμε κατ αρχήν την έναρξη σιγά σιγά σε συνεργασία και με την Τουριστική Επιτροπή και θα το επεκτείνουμε και με το Λιμενικό Ταμείο και με άλλες συναφείς υπηρεσίες, ακόμα και με την Αστυνομία, αλλά δεν μπορούν να γίνουν όλα από τη μια μέρα στην άλλη. Προβλέπεται η λειτουργία ενός γραφείου πληροφοριών με σύγχρονο τρόπο, η τοποθέτηση ηλεκτρονικών ενημερωτικών πινακίδων στην πόλη διαχειριζόμενων σε καθημερινή βάση, που και μια σημαντική είδηση της ημέρας , μία έκτακτη ανάγκη, να μπορεί σε ζωντανό χρόνο να κοινοποιείται».

Στο κόστος της λειτουργίας της πλατφόρμας: «Μου προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι μπαίνουν σε μια διαίρεση τα κόστη επενδυτικών πρωτοβουλιών, προμηθειών ,τεχνικού εξοπλισμού και όλα. Αυτές είναι Γεμπελίστικες μέθοδοι , γιατί θεωρώ ότι αυτό γίνεται για λόγους προπαγάνδας. Το λειτουργικό κόστος της πλατφόρμας είναι όσο είναι η μισθοδοσία τριών υπαλλήλων που απασχολούνται εκεί και βγαίνει βάσει νομοθεσίας, συν 10.000 χιλιάδες ευρώ το χρόνο για τεχνική υποστήριξη. Όλα τα άλλα ποσά που στις κατά καιρούς προγραμματικές συμβάσεις συμπεριλαμβάνονται, έχουν να κάνουν κατά ένα πολύ μεγάλο ποσό για τον εξοπλισμό που θα τοποθετηθεί κατά μήκος του Λιθόστρωτου και σε όλη την παραλιακή λεωφόρο για την επέκταση του δωρεάν wi fi στην πόλη. Αυτό θα είχε γίνει, αλλά με την πανδημία έκλεισε η εταιρεία η Cisco Systems, Inc και η παραγγελία πήγε λίγο πίσω, όμως μέχρι τον Φεβρουάριο του 2023, θα έχει ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση. Εγώ δεν ξέρω πολλές υπηρεσίες του Δημοσίου να είναι τόσο αποτελεσματικές όσον αφορά τα αιτήματα των πολιτών μέσα σε χρόνο 24 και 48 ωρών και με προσωπικό τριών ατόμων . Αν δούμε τον δείκτη απόδοσης, η κοινή λογική, λέει κάποια πράγματα».

Στο πώς ξεκίνησε αυτό το εγχείρημα: « Από την πρώτη στιγμή που ο κ. Μιχαλάτος ανέλαβε τα καθήκοντα του κι εγώ ως Γραμματέας, διάφορες εταιρείες ήρθαν σε επαφή μαζί μας για να προτείνουν ανάλογες συνεργασίες για εξυπηρέτηση του πολίτη και πολλοί Δήμοι της χώρας κάνουν διάφορες εφαρμογές. Από την εμπειρία μου ήξερα ότι πολλές από τις εταιρείες αυτές και πολλές εφαρμογές , δεν είναι αξιόπιστες. Έπρεπε να καταφέρουμε να διερευνήσουμε ποιες είναι αξιόπιστες. Ψάξαμε τοπικά, δεν υπάρχει, γιατί είμαστε μικρή αγορά. Λογικό ήταν να απευθυνθούμε στα Τρίκαλα που έχουνε διεθνή φήμη και εντυπωσιάστηκα πριν δύο χρόνια όταν στο Γερμανοελληνικό Επιμελητήριο έγινε παρουσίαση της εφαρμογής αυτής από την e trikala και το αποδέχθηκε και το θαύμασε η Καγκελάριος της Γερμανίας. Πήγαμε με τον Δήμαρχο, το είδαμε το σύστημα και από κει και πέρα ξεκινήσαμε μια διαπραγμάτευση και καταλήξαμε σ αυτό. Ύστερα από ένα χρόνο, μπορούμε να πούμε, ότι ήταν μια αντικειμενικά σωστή επιλογή, η οποία δεν είναι ούτε κοστοβόρα και κυρίως είναι αποτελεσματική».

Στην επίσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου: « Πριν ένα χρόνο, επειδή επρόκειτο να γίνει και έγινε, μία έκθεση αφιερωμένη στην επέτειο των 200 ετών από τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους, από το γραφείο του Πρωθυπουργού ζητήθηκε από την Εθνική Τράπεζα να δανείσει ένα έργο του Γλύπτη Σκλάβου. Η Τράπεζα τους ενημέρωσε ότι τα έργα τα έχει πάρει ο Δήμος Αργοστολίου και η Διευθύντρια Εθιμοτυπίας επικοινώνησε μαζί μου και ζήτησε ένα έργο. Το αποδεχθήκαμε με τον Δήμαρχο και κατόπιν υποδείξεως της Μουσειολόγου, έγινε η επιλογή ενός έργου, το οποίο έχει δανειστεί στο γραφείο του Πρωθυπουργού. Ο Πρωθυπουργός το έχει βάλλει δίπλα από το γραφείο του και μάλιστα μου το χαρακτήρισε σαν το κύπελλο του Champions League. Έγινε μια δεξίωση φέτος προκειμένου να ευχαριστήσει τους δωρητές, ο μοναδικός Δήμος από όλη τη χώρα ήταν ο Δήμος Αργοστολίου, οι άλλοι ήταν διάφοροι συλλέκτες και καλλιτέχνες , που δάνεισαν έργα. Κληθήκαμε σ αυτή τη δεξίωση, που είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε και τον πρωθυπουργό και να συζητήσουμε και με διάφορους Υπουργούς που ήταν εκεί αρκετά θέματα τα οποία απασχολούν και τον Δήμο. Το έργο του «Μουσείου Σκλάβου» έχει χρηματοδοτηθεί, προχωρά η διαδικασία, είχαμε και την ευκαιρία να δούμε και την Υπουργό Πολιτισμού και να διευκρινίσουμε και να προχωρήσουμε κάποια πράγματα».

Στα σχόλια, στις επικρίνεις και στην αρνητική στάση κάποιων: « Εκείνο που θέλω να διαβεβαιώσω γιατί διαβάζω κάποια πράγματα, είναι ότι δεν κινδυνεύει το έργο, απλά αυτά τα έργα είναι μεγάλα και απαιτούν γραφειοκρατία, μεγάλο κόπο και μεγάλη προσπάθεια. Λοιδορείται η Υπηρεσία, όταν αναφέρονται κάποιοι απαξιωτικά για την εξέλιξη του, η Υπηρεσία δίνει μεγάλο αγώνα και το Μουσείο οσονούπω θα δημοπρατηθεί. Αυτοί που ειρωνεύονται την παρουσία μας στο Πρωθυπουργικό γραφείο, πιστεύω ότι θα ήταν οι πρώτοι που θα έτρεχαν σε μια τέτοια Δεξίωση. Σου ζητάει το γραφείο του Πρωθυπουργού μία χορηγία, που το μεμπτόν δηλαδή, τιμή και προβολή είναι και μάλιστα εκεί στη δεξίωση, υπήρχαν και κάποιοι που απορούσαν πως ένας Δήμος έχει αυτή τη συλλογή. Εκείνο που προσωπικά έχω ζητήσει και ζητώ, είναι ότι κάποιες πρωτοβουλίες που η οποιαδήποτε Δημοτική Αρχή τις παίρνει και που έχουν να κάνουν ιδιαίτερα με θέματα πολιτισμού, δεν πρέπει να μπαίνουν σε επίπεδα πολιτικής αντιπαράθεσης και σε επίπεδα χλευασμού. Σήμερα μπορεί η Δημοτική Αρχή Μιχαλάτου να έχει αυτή την πρωτοβουλία και αυτή την κατάληξη, αλλά αύριο θα το διαχειριστούν κι άλλοι και πρέπει να υπάρχει ένα κλίμα πάντα σ αυτά τα θέματα ,συνεργασίας , συναίνεσης και υποστήριξης. Εγώ λυπάμαι που οι παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν ψήφισαν την πίστωση για την λειτουργία του μουσείου στον προϋπολογισμό. Όταν ήρθε ο προϋπολογισμός της Μουσειολογικής Μελέτης και ο Οργανισμός λειτουργίας του, ψήφισαν τον Οργανισμό και δεν ψήφισαν τον προϋπολογισμό, γιατί λέει θα χρειαστούν 200.000, λες και το Μουσείο δεν θα χει έσοδα και οφέλη. Όλα έχουν ένα κόστος, αλλά και το κόστος μπορεί ακόμα και να εξαλειφθεί, εάν η διαχείριση λειτουργήσει ορθά».

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης

{https://soundcloud.com/user-46829938/frantzis-892?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250