Δήμος Ληξουρίου: Λάθος το άνοιγμα των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων - Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 05 Μαΐου 2020 20:53

Δήμος Ληξουρίου: Λάθος το άνοιγμα των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων - Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων

το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει η συζήτηση για το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία από την πρώτη Ιουνίου για ένα περίπου μήνα , σε όλη τη χώρα.

Πιστεύω , κατά την ταπεινή μου άποψη , ότι αυτό θα ήταν ένα μεγάλο λάθος!

Από το 2015 που υπηρετώ από τη θέση προέδρου της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του πρώην Δήμου Κεφαλονιάς και σήμερα σαν Δήμαρχος Ληξουρίου είμαι σε θέση να γνωρίζω τόσο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα τα Σχολεία του Νομού μας , όσο και τις ιδιαιτερότητες που το καθένα έχει.

Καταρχάς σε όλα τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία οι αίθουσες διδασκαλίας είναι περιορισμένες και ως προς τον αριθμό τους αλλά και ως προς τη χωρητικότητα , ενώ θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι πολλά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία στεγάζονται άλλα εξ ολοκλήρου , άλλα εν μέρει , σε αίθουσες προκάτ γεγονός που όχι απλά δυσκολεύει την εφαρμογή των οδηγιών των ειδικών αλλά καθιστά αδύνατη τη συμμόρφωση στα νέα δεδομένα αφού δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος για να αναπτυχθούν οι τάξεις με ένα μαθητή ανά θρανίο και αποστάσεις ασφαλείας όπως λέγεται.

Ένα ακόμη τεράστιο ζήτημα είναι αυτό της χρήσης των κλιματιστικών.

Είναι σε όλους μας γνωστό ότι από τις τελευταίες ημέρες του Μαίου είναι επιβεβλημένη η χρήση των κλιματιστικών στα σχολεία του Νομού μας , πόσο μάλλον στα προκάτ που η κατάσταση γίνεται αφόρητη χωρίς τη χρήση τους.

Με όσα οι ειδικοί λένε για τα κλιματιστικά ποιος θα πάρει την ευθύνη να τα χρησιμοποιήσει και ποιος γονέας θα εμπιστευτεί να στείλει τα παιδιά του στο σχολείο;

Άλλο μεγάλο ακόμη θέμα είναι η αδυναμία επιβολής του μη συγχρωτισμού των μαθητών στα διαλλείματα.

Πόσο εύκολο είναι να επιβάλεις στο μικρό παιδί να μην αγκαλιάσει και να μην παίξει με τους συμμαθητές του που θα συναντήσει μετά από τρεις μήνες;

Πόσα σχολεία στην Κεφαλονιά διαθέτουν μεγάλα προαύλια για να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας και πόσα είναι αυτόνομα χωρίς τη συστέγαση στο ίδιο προαύλιο Δημοτικού και Νηπιαγωγείου;

Μόνο επτά (7)από τα είκοσι (20) Δημοτικά είναι αυτόνομα…

Πόσοι εκπαιδευτικοί απαιτούνται για να ελέγξουν και να επιβάλουν την τόσο δύσκολη γι’ αυτές τις ηλικίες τήρηση των κανόνων;

Πόσοι αλήθεια εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολική μονάδα είναι απολύτως υγιείς (εννοώ δεν έχουν υποκείμενα νοσήματα) ή δεν ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες για να προσφέρουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες τους;

Τεράστιο επίσης είναι το θέμα της μεταφοράς των μαθητών είτε με πούλμαν , είτε με mini bus , είτε με ταξί.

Γνωρίζουμε καλά ότι οι μαθητές που μεταφέρονται στα σχολεία τους με τα παραπάνω μέσα μεταφοράς είναι πάρα πολλοί και διαδικαστικά είναι πραγματικά αδύνατο να αυξηθούν τα δρομολόγια ή να διπλασιαστούν τα μέσα μεταφοράς που σήμερα χρησιμοποιούνται.

Με ποιο τρόπο λοιπόν θα εφαρμοστούν οι κανόνες που ισχύουν για τα μεταφορικά μέσα όταν στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων σήμερα τα οχήματα μεταφέρουν το μέγιστο αριθμό μαθητών;

Για το τέλος άφησα το σπουδαιότερο ζήτημα που θα δημιουργηθεί το οποίο έχει να κάνει με την καθαριότητα των σχολείων.

Σήμερα οι καθαρίστριες των σχολικών μονάδων εργάζονται με συμβάσεις έργου οι οποίες ισχύουν από την 1/9 έως 30/6.

Από την αρχή της θητείας μου έως σήμερα υποστηρίζω σε κάθε ευκαιρία ότι είναι απαράδεκτο οι καθαρίστριες των σχολικών μονάδων οι οποίες καλύπτουν αποδεδειγμένα πάγιες και διαρκείς ανάγκες να μην έχουν μόνιμη σχέση εργασίας.

Είναι απαράδεκτος επίσης ο τρόπος με τον οποίο καθορίζεται το ποσό της μισθοδοσίας τους , αφού βγαίνει ανάλογα με τον αριθμό των αιθουσών διδασκαλίας ανά σχολείο προσαυξημένο περίπου 2% για τους κοινόχρηστους χώρους , ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται οι υπόλοιποι χώροι: γραφεία , τουαλέτες , αίθουσες εκδηλώσεων , προαύλια κτλ !!!

Αν ανοίξουν λοιπόν τα σχολεία και εφαρμοστούν οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας που ακούμε θα πρέπει μετά από κάθε διάλλειμα να γίνεται σχολαστική απολύμανση όλων των αιθουσών και των κοινοχρήστων χώρων πράγμα ανθρωπίνως αδύνατον από ένα άτομο αφού για να τα προλάβει όλα θα πρέπει να είναι μέσα στο σχολείο από το πρωί μέχρι το βράδυ…

Η μόνη λύση στην περίπτωση αυτή είναι τα εξωτερικά συνεργεία και θα πρέπει αναγκαστικά να χρηματοδοτηθούν οι σχολικές επιτροπές με επιπλέον χρήματα από το Υπουργείο Εσωτερικών για να αναθέσουν σε συνεργεία καθαρισμού και απολύμανσης αυτό το έργο διαφορετικά θα είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί με ότι αυτό συνεπάγεται.

Όπως γίνεται αντιληπτό τα προβλήματα που θα προκύψουν από το άνοιγμα των σχολείων είναι σαφώς περισσότερα από τα όποια θετικά (αν υπάρχουν) και πραγματικά δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο και την αναστάτωση που θα δημιουργηθεί για ουσιαστικά λιγότερες από δεκαπέντε ημέρες μαθημάτων.

Εύχομαι να συνυπολογιστούν όλα από τους ειδικούς και να επιλεγεί η σωστότερη για όλους απόφαση.

Ο Δήμαρχος Ληξουρίου και πρόεδρος σχολικής επιτροπής Α/θμιας εκπαίδευσης

Γιώργος Κατσιβέλης




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250