Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ στον COSMOS 96,5 - Να μην πουλούν οι αιρετοί φθηνή εκδούλευση στους Δημότες, επειδή άλλαξαν μια λάμπα

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2022 20:09

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ στον COSMOS 96,5 - Να μην πουλούν οι αιρετοί φθηνή εκδούλευση στους Δημότες, επειδή άλλαξαν μια λάμπα

 Στον COSMOS 96,5  μίλησε πριν από μερικές ημέρες ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, αναφορικά με τη συνεργασία του με τον Δήμο Αργοστολίου , τα ζητήματα των Δήμων αλλά και την τεχνολογική πρόοδο στο Δήμο που εκπροσωπεί.

  • Για τη συνεργασία του Δήμου Τρικκαίων με τον Δήμο Αργοστολίου

"Εδώ και καιρό έχουμε μιλήσει με τον φίλο Δήμαρχο και αυτή μας την κοινή πεποίθηση για συμπόρευση την «δέσαμε» και με μια προγραμματική σύμβαση , κάτι επωφελές και για τους δυο Δήμους.

Στα Τρίκαλα έχουμε κάνει διάφορες προσπάθειες να εξυγχρονίσουμε το Δήμο , αλλά το πιο χρήσιμο από όλα αυτά που κάναμε ήταν αυτό που στήθηκε στην είσοδο του Δημαρχείου σας , το να μπορέσουμε πλέον να εξυπηρετήσουμε τους Δημότες στα μικρά καθημερινά προβλήματα.

Πολλοί Δημότες δεν περιμένουν από το Δήμο να βάλει έξυπνους αισθητήρες , γιατί μπορεί να είναι πράγματα που δεν τα γνωρίζουν. Οι Δημότες θέλουν να εξυπηρετηθούν στα μικρά , καθημερινά.

Στη λάμπα, στη λακκούβα, στην ενημέρωση για ένα αδέσποτο.

Αυτό θα το ξεχώριζα ως έργο, το τρέχουμε εδώ και 10 χρόνια στα Τρίκαλα , γιατί κερδίσαμε και πάλι την εμπιστοσύνη των Δημοτών.

Οι Δημότες τηλεφωνούν από τις 08.00 το πρωί έως τις 10.00 το βράδυ στο Δήμο , θέτουν το αίτημά τους , υπάρχει άνθρωπος που θα σηκώσει το τηλέφωνο ..

Γιατί το πρόβλημα στη Δημόσια Διοίκηση είναι ότι δεν σηκώνουν το τηλέφωνο, δεν μπορεί να βρει ο Δημότης έναν άνθρωπο να μιλήσει.

Ξεξινάμε από το θεμελιώδες. Έναν άνθρωπος να σηκώνει το τηλέφωνο, να είναι υπεύθυνος για να καταγράψει το πρόβλημα, και να δρομολογήσει τη λύση στις υπηρεσίες του Δήμου. 

Αυτό σιγά σιγά γίνεται βίωμα. Ότι πρέπει να έχουμε μια σειρά στην εξυπηρέτηση των αιτημάτων και να δεν θέλουμε να  παρεμβαίνει ο κάθε αιρετός και να πουλάει φθηνή εκδούλευση στον πολίτη γιατί του άλλαξε τη λάμπα.

Οι αιρετοί θα πρέπει να χαράσσουν τις Πολιτικές και να φροντίζουν να φέρουν πόρους και έργα στο Δήμο. 

Όλα τα υπόλοιπα πρέπει να τα κάνει ο μηχανισμός του Δήμου.

Αυτό θα δουν πολύ σύντομα οι Δημότες του (και) του Δήμου Αργοστολίου μέσω του call center που στήθηκε για τα μικρά και καθημερινά"

 

  • Για το πως δέχθηκε ο κόσμος στα Τρίκαλα την έναρξη αυτών των υπηρεσιών 

"Στην Αρχή το είδαν με εξαιρετική αμφισβήτηση.

Είχαν βαρεθεί  να έχουν απέναντί τους ένα Δημόσιο ράθυμο, αργό, αναποτελεσματικό και πολλές φορές ανεύθυνο. 

Όταν όμως είδαν ότι αφού πήραν τηλέφωνο, το πρόβλημα λύθηκε και πείραμε και πίσω τηλέφωνο για να τσεκάρουμε ότι το πρόβλημα λύθηκε , τότε  άρχισαν να βλέπουν ότι κάτι αλλάζει.

Ότι υπάρχει λογοδοσία, ακόμη και στα μικρά"

 

  • Για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα στηθούν, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δυο Δήμων 

"Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι είναι και αυτό του ηλεκτρονικού διαλόγου.

Θέλουμε και πάλι πίσω τους Δημότες στο Δήμο. Να ασχοληθούν με τα Κοινά, να πουν την άποψή τους.

Μέχρι τώρα τι γίνονταν ;

 Ακόμη και αν έστελναν κάποιο email ή εξέφραζαν την άποψή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το πιο συνηθισμένο ήταν να μην τους ακούσουμε.

Είναι εξαιρετικά χρήσιμο να διαβάζουμε την άποψη των Δημοτών για διάφορα θέματα.

Και στα Τρίκαλα, και στο Αργοστόλι με το μηχανισμό που στήθηκε, μπορούμε να ζητάμε τη γνώμη των Δημοτών.

Πάντα κερδισμένος βγαίνεις όταν έχεις τα αυτιά σου ανοιχτά.

Στη Δημόσια διοίκηση ισχύει το άκου πολύ , μίλα λίγο.

Να ακούσουμε τους Δημότες, γιατί κάτι χρήσιμο, κάτι πιο έξυπνο από αυτά που έχουμε σκεφτεί, είναι πιθανό να μας πούνε"

 

  • Για την παρουσία της Τεχνολογίας στους ΟΤΑ

"Η τεχνολογία μπορεί να δώσεις λύσεις. Οι έξυπνες πόλεις  δεν έχουν μόνο Τεχνολογία, πιθανώς να μην έχουν και καθόλου τεχνολογία.

Έξυπνο για παράδειγμα είναι το να μειώνεις τις διαδικασίες που ζητάς από τους δημότες για διάφορες εργασίες.

Για παράδειγμα να γράψουν τα παιδιά τους στον παδιικό σταθμό.

Παλιά έπρεπε να βγάλουν έναν τόνο φωτοτυπίες, άνευ λόγου,  για μια διαδικασάι που γίνονταν κάθε χρόνο.

Αυτά , σε συνεργασία με την ΕΕΤΤΑΑ, τα περιορίσαμε κατά πολύ.

Οι σύγχρονες πόλεις είναι αυτές που σκέφτονται για το δημότη, ταλαιπωρούν λιγότερο το δημότη, προλαμβάνουν , έχουν να κάνουν και με την πολιτική προστασία.

Πιθανώς μέσα σε όλα αυτά να χρειάζεται η τεχνολογία, αλλά δεν είναι μόνο θέμα τεχνολογίας"

 

  • Για το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης

"Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο ήταν πολύ φιλόδοξο, δημιούργησε πολύ μεγάλες προσδοκίες,  και αυτή την ώρα δουλεύουμε όλοι πολύ σκληρά  (Διαχειριστική Αρχή Υπουργείου εσωτερικών & ΚΕΔΕ) ώστε να φέρουμε εις πέρας αυτές τις φιλοδοξίες.

Έχετε καταθέσει πολύ σημαντικά έργα για αναπλάσεις στο Αργοστόλι, η επιτροπή αξιολόγησης κάθε δέκα ημέρες συνεδριάζει και περνάμε 100 – 150 έργα.

Οι αιτήσεις που κατατέθηκαν είναι πολύ περισσότερες από τον προϋπολογισμό και αυτό μας προβληματίζει ως προς τον τρόπο που θα μπορέσει το Υπουργείο αυτή τη ζήτηση.

Το δεδομένο είναι ένα όμως ότι θα πρέπει να βρούμε και άλλα χρήματα για τεράστιες ανάγκες που έχουν όλοι οι Δήμοι της χώρας"

 

  • Για την θέση της λαϊκής συσπείρωσης σχετικά με την αποπληρωμή των ποσών από τα πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης

"Δεν χαρίζει κανείς χρήμα. Το Α.Τ. είναι ένα πρόγραμμα του οποίου ένα κομμάτι είναι εθνικοί πόροι και ένα κομμάτι είναι χρήματα από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων , τα οποία η ΕΤΠ δεν μας τα χαρίζει, μας τα δανείζει.

Απλώς , αυτά τα δάνεια , θα αποπληρώνονται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Συνεπώς δεν βλέπω το λόγο για τον οποίο θα πρέπει να διαιωνίσουμε με αυτό, εκτός αν υπάρχει κάποιος μαγικός τρόπος να βρούμε χρήματα τον οποίο εμείς μέχρι τώρα δεν έχουμε εντοπίσει"

 

  • Για τη συνεργασία με την κεντρική Κυβέρνηση & νέους πόρους 

"Η συνεργασία είναι καλή.

Υπάρχουν περίοδοι που είναι ακόμη καλύτερη, υπάρχουν περίοδοι που πρέπει να συγκρουστούμε για διαφορετικές προσεγγίσεις που έχουμε αλλά γενικά και με την υφιστάμενη ηγεσία του ΥΠ.ΕΣ. υπάρχει  μια τίμια σχέση, ένας καθημερινός δίαυλος επικοινωνίας.

Δεν είναι μόνο τα χρήματα αυτό που μας απασχολεί .

Προφανώς είναι και αυτά , αλλά ξέρουμε την εποχή στην οποία ζούμε.

Έχει να κάνει και με τις αρμοδιότητες και πως θα κάνουμε μια πιο σύγχρονη και γρήγορη Αυτοδιοίκηση που δεν θα ταλαιπωρεί τους Δημότες"

 

  • Για τις «πράσινες» δημόσιες συμβάσεις

"Οι εποχές αλλάζουν και θα πρέπει και εμείς να αλλάξουμε ως Δημόσια Διοίκηση , σε όλα και κυρίως σε αυτά που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον και τον τρόπο που δημοπρατούμε τα έργα.

Αν π.χ. προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για την ενέργεια , μας νοιάζει αν η ενέργεια του παρόχου προέρχεται από καθαρές πηγές ενέργειας ή όχι.

Στο κομμάτι των αναπλάσεων να έχουν ένα πράσινο πρόσημο σε σχέση με τα υλικά αλλά και το περιεχόμενο..

Δηλαδή , δεν πρέπει απλά να αλλάζουμε πλακάκια αλλά να δούμε αν μέσα από την ανάπλαση αυτή παράγεται ένα παραπάνω όφελος , αν  αναδεικνύεται μια ξεχωριστή πλευρά κάθε περιοχής, έχουμε ευθύνη για το πως θα χειριστούμε το κομμάτι του περιβάλλοντος και το ενεργειακό μας αποτύπωμα ακόμη πιο υπεύθυνα.

Βγάζουμε όλοι τώρα και μέσω του «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» μελέτες για σχολικά κτίρια , νηπιαγωγεία , παιδικούς σταθμούς..

Αλήθεια , τα κτίριά μας , είναι απλά σε μια καλή ενεργειακή κλάση ή μήπως μπορούμε να σχεδιάσουμε και ενεργειακά ουδέτερα ή ακόμη καλύτερα και παθητικά, ώστε να παράγουν ενέργεια ;

Πρέπει να προετοιμάσουμε τους Δήμους μας , τους μηχανικούς μας , ώστε τα έργα αυτά να μην έργα τα οποία θα προσθέσουν ένα σπάταλο ενεργειακά κτίριο ή ένα δρόμο ο οποίος θα αυξήσει τη θερμοκρασία τοπικά  , αλλά θα είναι έργα τα οποία θα αντιμετωπίζουν το όλο σύνολο πολύ διαφορετικά".

 

  • Για την γραφειοκρατία

"Η γραφειοκρατία είναι ένα τέρας το οποίο μας κατατρώγει μέρα με τη μέρα , και ο 4782, ο νέος νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και τα έργα σε μεγάλο βαθμό διορθώνει πολλά κακώς κείμενα.

Δεν μπορεί να ξεφύγουμε πολύ από όσα και το ευρωπαϊκό Δίκαιο ορίζει, αλλά μπορούμε κάποια πράγματα να τα κάνουμε λίγο πιο ορθολογικά.

Παράδειγμα , οι επιτροπές των διαγωνισμών μέχρι σήμερα προερχόντουσαν από Φορείς, Δήμους ή Περιφέρειες όχι από την έδρα του Δήμου που προέρχεται το έργο.

Αυτό δημιουργούσε το πρόβλημα ότι αναγκαζόμασταν να παρακαλάμε δημάρχους  από άλλους Δήμους να μας διαθέσουν τους μηχανικούς (που δεν είχαν στην ουσία) για να τρέξουν ένα έργο δικό μας, πράγμα το οποίο δεν ήταν καθόλου βιώσιμο.

Αυτό άλλαξε, πλέον οι επιτροπές των διαγωνισμών προκύπτουν από μηχανικούς του οικείου Δήμου που μπορούμε προφανώς να συνεννοηθούμε καλύτερα.

Επίσης τρέχουν κάποια πρωτόκολλα ή προθεσμίες παράλληλα. Δηλαδή, δεν χρειάζεται να τελειώσει μια χρονική περίοδος για να ξεκινήσει η δεύτερη, όπως όριζε ο προηγούμενος νόμος.

Συνεπώς, υπάρχει γραφειοκρατία , καλώς δεχόμενη μέχρι το σημείο που εξασφαλίζει τη διαφάνεια , αλλά είχαμε φτάσει στο άλλο άκρο όπου χρειαζόμασταν 9 μήνες για να δημοπρατήσουμε ένα έργο.

Με τον 4782 που από τις 9/3 που έγινε νόμος του κράτους τα πράγματα πάνε πιο γρήγορα.

Ήδη αυτό συμβαίνει και με τις μικρές αναθέσεις των μελετών και έργων για να είμαστε ακόμη πιο αποτελεσματικοί και πιο γρήγοροι στη αντιμετώπιση των προβλημάτων των δημοτών μας."

 

  • Για την φισοφοσία διοίκσης στο Δήμο Τρικκαίων

"Για να βελτιώσουμε κάτι , είναι γνωστό ότι πρέπει να μπορούμε να το μετρήσουμε.

Στην ουσία , μετρήσαμε τις δυνατότητες που έχουμε να εξυπηρετούμε καλύτερα, να έχουμε λιγότερα προβλήματα , να είμαστε πολύ πιο διαφανείς.

Πρέπει να πάμε σε μια Αυτοδιοίκηση που θα λογοδοτεί , δεν θα είναι σε ένα πέπλο αδιαφάνειας , το οποίο πιθανώς χαρακτήριζε κάποιους Δήμους στο παρελθόν.

Το σύνολο της αυτοδιοίκησης σήμερα θέλει να διαπνέεται από ένα τελείως διαφορετικό πνεύμα.

Πνεύμα συνεργασίας , αποτελεσματικότητας και καλύτερης διαχείρισης του κάθε ευρώ που υπάρχει.

Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε στα Τρίκαλα , αυτό θέλει και ο Δήμος Αργοστολίου , αυτό πρέπει να γίνει και στο σύνολο της Αυτοδιοίκησης σε όλη τη χώρα."

 




16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250