Αυτά είναι τα μέτρα που ανακοινώνει σήμερα η κυβέρνηση για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο - Έρχονται ειδικοί από την Ε.Ε.
Το σχέδιο της κυβέρνησης για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, στη σκιά της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη, ανακοινώνει σήμερα ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης.
Σε αυτή την πρώτη φάση, ο Γιώργος Γεραπετρίτης θα παρουσιάσει πλαίσιο άμεσων μέτρων για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τα άμεσα μέτρα
Μεταξύ άλλων, αναμένεται να ανακοινώσει:
– τοποθέτηση και δεύτερου σταθμάρχη ανά βάρδια
– επαναφορά του συντονιστικού κέντρου του ΟΣΕ μέχρι να ολοκληρωθεί στο 100% ο δίκτυο τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο
– θέσπιση Επιτροπής εσωτερικού ελέγχου στον ΟΣΕ.
Δεν σταματούν τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η σκέψη να σταματήσουν τα δρομολόγια των επιβατικών τρένων στο δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη για ένα διάστημα ως και ένα μήνα, μέχρι δηλαδή να υπάρξει ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τις μετακινήσεις με τον σιδηρόδρομο, δεν κέρδισε τελικά έδαφος. Κανονικά θα γίνονται και τα δρομολόγια των εμπορικών τρένων καθώς υπάρχουν συμβάσεις εταιρειών με την Hellenic Train για τη μεταφορά αγαθών και οποιαδήποτε διατάραξη τους θα συνεπαγόταν τεράστιες οικονομικές ζημιές και για τις δύο πλευρές αλλά και για την οικονομία της χώρας.
Απαντήσεις με ντοκουμέντα
Ο κ. Γεραπετρίτης θα απαντήσει κατά μέτωπο στις επιθέσεις που δέχεται η κυβέρνηση από τους πολιτικούς αντιπάλους με ντοκουμέντα, αποτυπώντας πράξεις αλλά και παραλείψεις των κυβερνήσεων ως σήμερα.
Έτσι, στη συνέντευξη Τύπου:
-Θα αναδείξει διαχρονικές ευθύνες για την απαράδεκτη κατάσταση στον σιδηρόδρομο και κωλυσιεργίες στον εκσυγχρονισμό του δικτύου στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Μια ιστορία που χάνεται στο χρόνο και που θυμίζει το… «Γεφύρι της Άρτας».
-Θα αναφερθεί αναλυτικά στην πορεία της αμαρτωλής Σύμβασης «717» για τα συστήματα ασφαλείας των τρένων, αναδεικνύοντας τις αλήθειες και τα fake news.
-Θα δώσει χρονοδιαγράμματα τόσο για το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων όσο και για την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία επιδιώκεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο ως το τέλος του 2023.
Υπουργικό Συμβούλιο αύριο για τα Τέμπη
Την Πέμπτη, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών θα θέσει για έγκριση τις θεσμικές παρεμβάσεις για την επόμενη ημέρα στο σιδηρόδρομο μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών.
Στην Αθήνα σήμερα οι Ευρωπαίοι ειδικοί
Στην Αθήνα φτάνουν αύριο εμπειρογνώμονες της Ε.Ε. και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων να παράσχουν τεχνογνωσία στην Ελλάδα, ώστε να τρέξουν άμεσα και αποτελεσματικά οι πρωτοβουλίες για την ασφάλεια των μετακινήσεων και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.
«Καμπανάκι» κινδύνου από το 2014
Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Εκτελεστικού Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων Γιόζεφ Ντόπελμπαουερ (εφημ. «Καθημερινή»), λίγες ώρες πριν την επίσκεψη του στη χώρα μας, ότι είχε χτυπήσει «καμπανάκι κινδύνου» ήδη από το 2014. «Εδώ και χρόνια η Ελλάδα κατατάσσεται ανάμεσα στις χώρες με υψηλή θνησιμότητα. Έχουμε εντοπίσει μια σειρά ελλείψεων και έχουμε προβεί σε σειρά παρατηρήσεων. Τα έχουμε μοιραστεί με τις ελληνικές αρχές οι οποίες ανταποκρίθηκαν με ένα σχέδιο δράσης, το οποίο θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Το αίτημα για την παροχή τεχνογνωσίας υποβλήθηκε από το Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στην Πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σε τηλεφωνική τους επικοινωνία, κατά την οποία ζήτησε και έκτακτη κοινοτική ενίσχυση στη χώρα μας προκειμένου να προωθήσει άμεασ το σημαντικό αυτό πρότζεκτ του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.