Δέκα απαντήσεις για τον Πράσινο Δακτύλιο

Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 03 Σεπτεμβρίου 2012 08:14

Δέκα απαντήσεις για τον Πράσινο Δακτύλιο

Σε ισχύ τίθεται από 3 Σεπτεμβρίου ο «πράσινος δακτύλιος». Επί της ουσίας δεν διαφέρει από το σύστημα μονών-ζυγών, που παραμένει «ενεργό» μέσα στα ίδια γεωγραφικά όρια. Ωστόσο, η πράσινη «πινελιά» του είναι ότι ενθαρρύνει τη χρήση οχημάτων νέας τεχνολογίας, τα οποία πλέον δεν υπόκεινται σε κανένα περιορισμό. Oσο για το πράσινο σήμα, που θα αντιστοιχούσε με ελευθέρας εισόδου στον μικρό δακτύλιο, η τοποθέτησή του θα ξεκινήσει τουλάχιστον ένα μήνα αργότερα και δεν θα είναι υποχρεωτική.

Ας δούμε λοιπόν τι θα ισχύει:

1. Ποια αυτοκίνητα θα μπορούν να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο;

Oσα κυκλοφορούν και σήμερα, με το σύστημα των μονών- ζυγών που εξακολουθεί να ισχύει.

2. Ποια είναι η διαφορά του πράσινου δακτυλίου;

Oτι επιτρέπεται ελεύθερα (ανεξαρτήτως μονών-ζυγών) η είσοδος στον δακτύλιο όλων των οχημάτων και φορτηγών έως 2,2 τόνους εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή νεότερης και εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Με άλλα λόγια το κριτήριο είναι οι εκπομπές ρύπων και όχι το είδος του καυσίμου (λ. χ. αμόλυβδη, πετρέλαιο, ηλεκτρική ενέργεια).

3. Τι ισχύει για τα υβριδικά;

Ειδικά για τα υβριδικά, αλλά και τα οχήματα αέριου καυσίμου επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία στον μικρό δακτύλιο και όσων είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον έχουν τις ίδιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (λιγότερο από 140g/km).

4. Τι ισχύει για τα οχήματα που έχουν υποστεί μετατροπή ώστε να κινούνται και με αέριο καύσιμο;

Τα οχήματα αυτά δεν επιτρέπεται να κινούνται ελεύθερα στον δακτύλιο, αλλά με τον γνωστό περιορισμό μονών-ζυγών. Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, τα οχήματα αυτά έχουν προδιαγραφές ασφαλείας αλλά όχι και προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και επιπλέον έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και με συμβατικά καύσιμα, επομένως μπορεί να είναι οικονομικότερα... αλλά δεν θεωρούνται «πράσινα».

5. Τι ισχύει για όσους είχαν λάβει από τον Δήμο Αθηναίων ή την αστυνομία ελευθέρας εισόδου στον δακτύλιο;

O, τι ισχύει και σήμερα. Οι κάρτες εισόδου δεν καταργούνται.

6. Τι θα γίνει με το πράσινο σήμα;

Για εξοικονόμηση πόρων, το σήμα δεν θα τυπωθεί από το υπουργείο, αλλά θα αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε όσους το αιτούνται και πληρούν τις απαιτήσεις του νόμου και εκείνοι θα το τυπώνουν μόνοι τους.

7. Αν δεν έχεις το πράσινο σήμα κινδυνεύεις με πρόστιμο;

Oχι. Οι έλεγχοι της Τροχαίας θα γίνονται με βάση την άδεια κυκλοφορίας, στην οποία αναγράφονται τα όρια εκπομπών ρύπων. Οι κυρώσεις για την παραβίαση του δακτυλίου παραμένουν οι ίδιες.

8. Τι ισχύει για τα μεγάλα φορτηγά;

Στον μεγάλο δακτύλιο απαγορεύεται η κυκλοφορία φορτηγών άνω των 2,2 τόνων και λεωφορείων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από την 1.1.1984. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2013 αυτός ο «ηλικιακός» περιορισμός θα αλλάξει και θα αφορά τα μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία άνω των 22 ετών (δηλαδή για το 2013 όσα θα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ της 1.1.1991). Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, από την Λεωφόρο Κηφισού και δυτικότερα.

9. Παραμένουν σε ισχύ τα ίδια όρια για τον μικρό και τον μεγάλο δακτύλιο;

Τα όρια παραμένουν σταθερά.

10. Παραμένει σε ισχύ το ίδιο ωράριο;

Ναι. Ο περιορισμός των μονών-ζυγών ισχύει από Δευτέρα έως Πέμπτη κατά τις ώρες 07.00 έως 20.00 και για την Παρασκευή από 07.00 έως 15.00.

SKAI




00 inkefalonia general ad 300X250