Blogging: Κέρδισε Πελάτες Προσφέροντας Λύσεις & Απαντήσεις
Θέλεις να μάθεις πώς μπορείς να δημιουργήσεις ένα ανταγωνιστικό και χρήσιμο blog; Τα tips που ακολουθούν θα σου δώσουν όλες τις απαντήσεις!
Πλατφόρμες όπως το WordPress καθιστούν τη διαδικασία απλή. Καθώς σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 600 εκ. blogs παγκοσμίως, ο ανταγωνισμός είναι κάτι παραπάνω από… έντονος!
Θέλεις να μάθεις πώς μπορείς να δημιουργήσεις ένα ανταγωνιστικό και χρήσιμο blog;
Τα tips που ακολουθούν θα σου δώσουν όλες τις απαντήσεις!
Ανακάλυψε το κοινό σου
Πριν γράψεις οτιδήποτε σκέψου πού απευθύνεσαι. Ποιος είναι ο αναγνώστης σου; Ποιο είναι το μορφωτικό του επίπεδο, η ηλικία του, πού ζει, πού εργάζεται, ποια είναι τα ενδιαφέροντά του και οι ανάγκες του; Αν αγνοήσεις τον παραλήπτη του μηνύματος, πολύ πιθανό να σε αγνοήσει και αυτός.
Εφόσον λοιπόν έχεις βρει ποιο είναι το κοινό σου, τότε θα είναι και εύκολο να βρεις ποια θέματα είναι αυτά που τo ενδιαφέρουν ή προβληματίζουν. Με τα κείμενά σου θα πρέπει να δίνεις λύσεις στα προβλήματα αυτά – γρήγορα, απλά και κατανοητά.
Πάνω από το 60% της συνολικής επισκεψιμότητας των ιστοσελίδων προέρχεται από οργανικές αναζητήσεις και όταν μιλάμε για την Ελλάδα, αναφερόμαστε βασικά στη Google (μερίδιο αγοράς 97%). Επομένως, θα πρέπει να καλύψεις τα θέματα που ήδη αναζητούν οι αναγνώστες σου.
Ο πιο εύκολος και ανέξοδος τρόπος να το ανακαλύψεις αυτό είναι το Google Auto Suggestion. Πολύ απλά πληκτρολογείς μία λέξη ή φράση που σε ενδιαφέρει στη Google και βλέπεις τι θέματα προτείνει.
Αν για παράδειγμα, έχεις ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών, μπορείς να πληκτρολογήσεις στη Google τη λέξη «μαθήματα αγγλικών». Ενώ πληκτρολογείς θα διαπιστώσεις ότι η Google σου προτείνει φράσεις που ενδεχομένως κάποιος ενδιαφερόμενος αναζητεί όπως «μαθήματα αγγλικών online», “μαθήματα αγγλικών για ενήλικες» ή «μαθήματα αγγλικών για παιδιά».
Αν λοιπόν δεν έχεις στην ιστοσελίδα σου περιεχόμενο σχετικό με τα ανωτέρω, ήρθε η στιγμή να το δημιουργήσεις.
Ένας επίσης δωρεάν τρόπος για να ανακαλύψεις τα θέματα ενδιαφέροντος του κοινού σου είναι το Google Trends. Η Google σου επιτρέπει με ειδικά φίλτρα να αντλήσεις ακόμα πιο στοχευμένα αποτελέσματα που να αφορούν μία συγκεκριμένη χώρα ή και πόλη.
Μελέτη Ανταγωνισμού
Μελέτησε προσεκτικά τα blogs των ανταγωνιστών σου για να δες τι δουλεύει καλά γι’ αυτούς.
Από την αρθρογραφία τους μπορείς να πάρεις ιδέες και να προσαρμόσεις το περιεχόμενο αυτό στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των δικών σου πελατών.
Αν μπορείς να επενδύσεις σε εργαλεία όπως το Ahrefs ή το BuzzSumo, η όλη διαδικασία της επιλογής θεματολογίας απλοποιείται ακόμα περισσότερο.
Δες το blogging ως επένδυση
Μπορείς να το κάνεις δωρεάν αλλά αν θέλεις να ξεχωρίσεις και να αποκομίσεις μεγαλύτερες απολαβές τότε επένδυσε σε ένα καλό domain.
Δούλεψε καλά το SEO σου. Όσο καλά και αν είναι τα κείμενά σου θα χρειαστούν και τη ματιά ενός επαγγελματία SEO expert προκειμένου να κερδίσουν την απήχηση που τους αξίζει.
Προέτρεψε το κοινό σου να δράσει
Ζήτησε από το κοινό σου να σχολιάσει το κείμενό σου, να κάνει κοινοποιήσεις, να επικοινωνήσει μαζί σου κλπ. Με λίγα λόγια να αναπτύξει μία υγιή και εποικοδομητική σχέση μαζί σου. Τα social media buttons θα πρέπει να είναι σε εμφανές σημείο ώστε οι κοινοποιήσεις να γίνονται εύκολα.
Δημιούργησε τη δική σου μοναδική φωνή - Brand tone of voice
Πολλοί μπορούν να γράψουν για το ίδιο θέμα αλλά λίγοι θα ξεχωρίσουν. Κι αυτό που τους ξεχωρίζει είναι ο τρόπος που εκφράζονται, το ύφος, το στυλ της γραφής τους. Η σωστή «φωνή» είναι που θα κάνει τους αναγνώστες να ταυτιστούν μαζί σου ή όχι.
Πρόσεξε την email list
Πολλοί συλλέγουν emails αλλά λίγοι τα χρησιμοποιούν με στρατηγική προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του blog τους. Τα newsletters είναι απαραίτητα και θα πρέπει να στέλνονται τουλάχιστον μία φορά το μήνα, αν όχι κάθε εβδομάδα ή ακόμα και συχνότερα.
Δημιούργησε περιεχόμενο που να αξίζει να μοιραστεί
Γράψε απλά κείμενα, με περιεχόμενο μοναδικό, ποιοτικό και χρηστικό για τους αναγνώστες σου όπως αυτό το άρθρο για τα σιδεράκια για παιδιά που φιλοξενείται στο blog της παιδοδοντιατρικής κλινικής Happy Tooth Clinic. Tο υλικό που δημοσιεύεται θα πρέπει να απαντάει στα pain points του κοινού, κοινώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και στα οποία η επιχείρησή σου προσφέρει λύσεις/απαντήσεις.
Δημιούργησε κείμενα ευανάγνωστα
Τι καθιστά ένα κείμενο ευανάγνωστο; Οι μικρές παράγραφοι, οι σύντομες προτάσεις, τα πολυμέσα (βίντεο, φωτογραφίες, infographics κοκ), τα οποία χωρίζουν το κείμενο σε νοητές υποκατηγορίες.
Βρες έναν καλό τίτλο
Ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που προσελκύει ή απομακρύνει τον αναγνώστη. Γι’ αυτό και πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένος. Προσοχή όμως! Μην γράψεις ούτε μία λέξη που να μην απευθύνεται στην πραγματικότητα.
Πρόσθεσε το κείμενό σου σε διαδικτυακές κοινότητες
Αν είσαι ενεργό μέλος σε θεματικές διαδικτυακές σελίδες ή ομάδες μοιράσου σχετικό περιεχόμενό μαζί τους κι απέκτησε έτσι επιπλέον traffic. Επίσης πρόσθεσε τον σύνδεσμο (link) του blog στο προφίλ σου.
Ανανέωσε το ήδη υπάρχον περιεχόμενο
Αν ξεκίνησε ήδη να γίνεται γνωστό το blog σου, μην το αφήνεις στη τύχη του. Ξεκίνα να ανανεώνεις όσο πιο συχνά μπορείς το ήδη υπάρχον περιεχόμενο. Όσο δυνατό και αν είναι το περιεχόμενο, η Google μπορεί να στο υποβιβάσει γιατί το θεωρεί ξεπερασμένο (outdated). Αυτή η ενημέρωση θα βοηθήσει και το SEO σου. Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις από την πρώτη κιόλας μέρα το Google Search Console.
Δημιούργησε εσωτερικούς συνδέσμους/internal links
Με τον όρο internal links εννοούμε τη διασύνδεση ενός URL (πχ άρθρου) με ένα άλλο, μέσα στην ίδια ιστοσελίδα. Έτσι οι αναγνώστες έχουν καλύτερη πλοήγηση στο blog σου, μένουν περισσότερο χρόνο σε αυτό βρίσκοντας συνέχεια θέματα που τους ενδιαφέρουν, ενδυναμώνονται νέα άρθρα μέσω παλαιοτέρων συνδέσμων κλπ.
Να είσαι συνεπής
Ο αναγνώστης θα γίνει πιστός follower αν διακρίνει εκ μέρους σου μια συνέπεια ως προς την ποιότητα και συχνότητα παραγωγής περιεχομένου. Αν υποσχέθηκες να δημοσιεύεις ανά δύο βδομάδες καινούριο περιεχόμενο, μην αθετήσεις το λόγο σου γιατί θα χάσεις το κοινό σου. Αν πάλι είσαι συνεπής θα δημιουργήσεις συνήθεια και θα περιμένουν το περιεχόμενό σου.
Το γράφημα που ακολουθεί δείχνει τα αποτελέσματα αυτής της συνέπειας – 26 άρθρα σε 12 μήνες (1 άρθρο κάθε 2 εβδομάδες) προσέλκυσαν περισσότερα από 13000 οργανικά clicks και ακόμα περισσότερα μέσω social, newsletters κοκ
Blogging – Εν Κατακλείδι
Το blogging είναι απλό, αλλά σίγουρα χρονοβόρο και συχνά κοστοβόρο. Απαιτεί αφοσίωση, συνέπεια, έρευνα, συγγραφή και διαμόρφωση περιεχόμενου, προώθηση και συχνή ανανέωση/επικαιροποίηση.
Τα οφέλη του όμως είναι μοναδικά – σε καθιστά expert στον τομέα σου, δημιουργεί ποιοτικό traffic και στη συνέχεια leads, conversions και πωλήσεις.
Αν χρειάζεσαι βοήθεια με την προώθηση της ιστοσελίδας σου online, τότε απλά επικοινώνησε μαζί μου.
Γιώργος Παπαθεοδώρου – SEO Strategist / Digital Marketing Consultant