Ο Ηλίας Μπεριάτος στον COSMOS 96,5

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 08 Νοεμβρίου 2024 10:28

Ο Ηλίας Μπεριάτος στον COSMOS 96,5

Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5  στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα» με τoυς δημοσιογράφους  Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή, φιλοξενήθηκε ο Καθηγητής Πολεοδομίας  και Αρχιτεκτονικής  Ηλίας Μπεριάτος , ο οποίος αναφέρθηκε σε πολεοδομικά και χωροταξικά θέματα της Κεφαλονιάς.Ο κ. Μπεριάτος αναφέρθηκε:

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αργοστολίου : «Καταρχήν  εμείς λέμε κακώς γκρεμίστηκε, γιατί ήταν ένα διατηρητέο μνημείο που το χε φτιάξει ο Πάτροκλος Καραντινός , ένας Κεφαλονίτης διεθνούς φήμης και μόνο ως μνημείο, έπρεπε να μείνει, να υποστυλωθεί. Τώρα αν μπορούσε να υποστυλωθεί η όχι, δεν το λέω μόνο εγώ, το λένε πολιτικοί μηχανικοί , το λένε άλλοι 25 καθηγητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής, που έχουμε δημοσιεύσει τα ονόματα. Επίσης το λέει ο κ. Καρύδης που είχε έρθει με τον σεισμό του 2014 εδώ , άρα το λένε ειδικοί επιστήμονες. Ποιους ειδικούς επιστήμονες βρήκαν οι άλλοι τοπικοί παράγοντες να φέρουνε και να πούνε και χαλάσανε 100 χιλιάδες για γεωλογικές μελέτες. Εμείς εντελώς δωρεάν , πήραμε την γνώμη ανθρώπων και μας είπαν μπορεί να επισκευαστεί με 500 χιλιάδες το πολύ. Άρα λοιπόν εμείς έχουμε διαφάνεια, έχουμε αποδείξεις, έχουμε καθηγητές , που λένε ότι επισκευαζότανε, οι άλλοι πως είπανε ότι κατεδαφίζεται, χωρίς να μας πούνε ποιοι το είπανε. Εμείς τους καλούμε δημοσίως , να έρθουν να μας πούνε ποιοι είναι αυτοί που το είπανε.

Αυτή είναι η απάντηση μου , αλλά υπάρχει γενικότερη απάντηση ότι πέρα από το θέμα το τεχνικό του αν επισκευάζεται η όχι , είναι ότι αυτό ως ιστορικό μνημείο της μετασεισμικής εποχής, ήτανε  μέρος τριλογίας. Το  Δημαρχείο, το Διοικητήριο και το Μουσείο, ήτανε η τριλογία της μοντέρνας αρχιτεκτονικής στο Αργοστόλι και έπρεπε να διατηρηθεί πάση θυσία ως μετασεισμική κληρονομιά. Όχι προσεισμική που συνηθίζουμε να λέμε, διότι δεν υπάρχει μόνο η προσεισμική , υπάρχει και η μετασεισμική κι αυτά τα 3 κτήρια, ήτανε η αφρόκρεμα της μετασεισμικής κληρονομιάς, που είναι και το τελωνείο και η αστυνομία και άλλα κτήρια βέβαια, Θέλω να πω ότι υπήρχε ένα θέμα  που η ίδια η υπηρεσία της Πάτρας νεοτέρων  μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού, είχε κρίνει για διατηρητέο, άρα λοιπόν αν αυτοί που λένε ότι είναι διατηρητέο δεν είναι αρμόδιοι, ποιος είναι τότε.

Λέω λοιπόν ότι ήτανε σκοπιμότητες, γιατί δε μπορεί το ίδιο το Υπουργείο από τη  μια να λέει ότι είναι διατηρητέο και από την άλλη να προχωρήσει σε κατεδάφιση και μαζί με όλους τους τοπικούς παράγοντες. Όλοι οι τοπικοί παράγοντες, Αντιπεριφέρεια, Δήμος, Βουλευτής, είπανε να κατεδαφιστεί και λέω εγώ τώρα , γιατί να κατεδαφιστεί ένα κτήριο που επισκευάζεται και να μην χτίσουμε με τα 7 εκατομμύρια ένα 2ο μουσείο στο Ασπρόχωμα . Το Ασπρόχωμα έχει χαρακτηριστεί από το πολεοδομικό σχέδιο ως χώρος μουσείου, ένα νέο μουσείο που λέγαμε από το 1985 , γιατί λοιπόν δεν χτίσαμε ένα 2ο μουσείο που φωνάζουνε όλοι και λένε ότι τα ευρήματα είναι πολλά και πρέπει να τα εκθέσουμε, να μην τα έχουμε στην Πύλο και την Μεσσηνία , αυτά που έχουνε βρεθεί στο ΞΙ.

Με τα 7 εκατομμύρια, με αυτά και μόνο, έχουμε 2 μουσεία και τώρα θα χουμε 1 μουσείο βέβαια, με ένα μεγάλο υπόγειο απλώς, γιατί όπως λένε, θα ξαναχτίσουν το ίδιο από πάνω, αν δεν μας γελάσουν και σ αυτό.

Όσον αφορά την άποψη που επικρατεί ότι από την στιγμή που γκρεμίζεται θα έπρεπε να γίνει με άλλη μορφή, από την στιγμή που γκρεμίζεται κάτι, δεν είναι σωστό να κάνουμε αντίγραφα γενικώς και δεύτερον τα αντίγραφα θα πετύχουνε;

Η γέφυρα λόγου χάρη, αν είχαμε τα λεφτά, θα φτιάχναμε ένα αντίγραφο. Το ίδιο είναι ένα αντίγραφο με την μπαλωμένη μας γέφυρα; Το αποκατεστημένο κτήριο είναι σαν τον πληγωμένο  που πολέμησε στον πόλεμο και φαίνονται οι πληγές του, πρέπει να φαίνονται αυτά που έχει περάσει ένα κτήριο. Η θεωρία της αποκατάστασης αυτό λέει , δηλαδή να αποκαθιστάς το αυθεντικό κτήριο, έστω κι αν είναι «μπαλωμένο», γιατί η αποκατάσταση με τα σύγχρονα μέσα είναι δυνατή και για ένα μονώροφο κτήριο είναι άνετη. Ένας όροφος ήτανε το μουσείο. Άρα λοιπόν για πολλούς λόγους, για αρχιτεκτονικούς, για ιστορικούς, για πολεοδομικούς, δεν έπρεπε να κατεδαφιστεί, τώρα κατεδαφίστηκε το τι θα κάνουνε, θα το κρίνουμε όταν θα το κάνουνε».

Στο κτήριο της Αστυνομίας: « Είναι και αυτό ένα κτήριο καταπληκτικό. Όταν δεν ξέρουνε να κρίνουνε ορισμένοι τοπικοί παράγοντες , το ρίχνουνε στο δεν αξίζει.

Είναι ένα κτήριο το οποίο θα ήτανε κούκλα για το Αργοστόλι αν είχε επισκευαστεί. Χρόνια τώρα καταρρέει  από αδιαφορία κι από άγνοια και η αστυνομία πληρώνει τα μαλλιοκέφαλα της, για να έχει ένα κτήριο δίπλα στην ΒΙΠΕ.

Αυτό το κτήριο δεν πρέπει να κατεδαφιστεί, πρέπει να επισκευαστεί, επισκευάζεται κι ας φαίνονται τα σίδερα, εδώ επισκευάστηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο , που είχε βγεί το πλέγμα απ έξω, δίπλα από την βιβλιοθήκη. Μην λένε ότι δεν επισκευάζεται, αν δεν επισκευάζεται να κατεδαφιστεί και να χτιστεί ένα άλλο, δεν διαφωνώ ,μοντέρνο κι αυτό προφανώς. Δεν μπορούμε στην σημερινή εποχή να κατασκευάζουμε κτήρια πεπαλαιωμένης  και παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Αυτά είναι μόνο για ιδιωτικά σπίτια, για άλλες περιπτώσεις, δεν είναι για δημόσια κτήρια, που ο νόμος το επιτρέπει και το επιβάλλει μάλιστα. Άρα λοιπόν το κτήριο της αστυνομίας είναι 1 από τα 4 πολεοδομικά σκάνδαλα του Αργοστολίου , 1 το μουσείο, 1 το κτήριο της αστυνομίας, φταίει το Υπουργείο εδώ πέρα βέβαια και οι τοπικοί παράγοντες που δεν πιέζουνε για μια 10ετία και όλοι είναι υπεύθυνοι γιατί τόσο καιρό έχει μείνει, δεν είναι μόνο η σημερινή δημοτική αρχή.

Έπρεπε να πουν ότι επισκευάζεται, να πιέσουν και να το χρησιμοποιήσει η ίδια η αστυνομία κατ αρχήν  και δεύτερον αν μπορεί να το δώσει στον Δήμο. Λόγω ΤΑΙΠΕΔ τώρα υπάρχει δυσκολία, αλλά 15  χρόνια τώρα, κανένας δεν ενδιαφέρθηκε  να κατέβουν όλοι στο υπουργείο να πουν τι κάνετε, ή το δίνετε, ή το φτιάχνετε. Δεν μπορεί να μένει μέσα στην πόλη αναξιοποίητο ένα τέτοιο κτήριο».

Στην Δημοτική Αγορά του Αργοστολίου : «  Για την αγορά έχουμε κάνει έγγραφες παρατηρήσεις και δίνουμε συμβουλές, γιατί εμείς δεν είμαστε τίποτα, εμείς συμβουλεύουμε τον Δήμο. Ο Δήμος και να μην έχει αρμοδιότητα, μπορεί να πάει σ αυτόν που έχει αρμοδιότητα, επειδή είναι ο ενδιαφερόμενος του τόπου, γι αυτό η κριτική μας εστιάζεται περισσότερο στον Δήμο, γιατί ο Δήμος είτε έχει είτε δεν έχει αρμοδιότητα μπορεί να πιέσει ως επισπεύδων. Αυτό είναι το 3ο σκάνδαλο. Η αγορά είναι ένα θέμα το οποίο το φωνάζουμε χρόνια τώρα , έπρεπε να έχει από χρόνια ανακαινιστεί , να είχε γίνει μία πλήρης ανακαίνιση και για να γίνει, πρέπει να φύγουν από μέσα οι άνθρωποι. Τώρα το θυμήθηκε ο δήμος, τόσο αργά, πέρυσι τους το λέγαμε και μας λέγανε επιχειρούμε να κάνουμε έξωση. Είπα ότι πρέπει να φύγουνε με νομικό τρόπο, αλλά για να φύγουνε θέλει 2 χρόνια, έπρεπε να το είχε αρχίσει , είναι τώρα στην δεύτερη θητεία της η παρούσα Δημοτική Αρχή. Έπρεπε λοιπόν να την έχει αδειάσει, να την έχει ανακαινίσει, να είχε παρουσιάσει ένα σχέδιο το οποίο δεν μας το παρουσιάζει. Θα τρίζουνε τα κόκκαλα του Αντώνη Τρίτση που γράφουνε ότι είναι στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» η ανάπλαση αυτή. Γιατί λοιπόν δεν μας παρουσιάζουν το σχέδιο για να δούμε τι θα κάνουνε , θα το χρωματίσουν, θα το ασπρίσουν, τι θα κάνουν. Φτιάξανε το γουλόστρωτο γύρω γύρω, μα δεν φτιάχνεις τον περιβάλλοντα χώρο πρώτα και μετά το κτήριο, πρώτα φτιάχνεις το κτήριο και μετά τον περιβάλλοντα χώρο. Αυτό δεν το καταλαβαίνω, πως έχει γίνει, μπορεί να μου το εξηγήσει κάποιος; Η κριτική μου είναι στον Δήμο, τον οποίο έχω ρωτήσει τόσες φορές και δεν μου έχει απαντήσει. Πως φτιάχνουνε περιβάλλοντα χώρο και μετά θα πάνε οι μπουλντόζες και θα γκρεμίζουνε μέσα στο κτήριο, θα βάφουνε, θα βάζουνε ηλεκτρικές εγκαταστάσεις;

Γιατί πρέπει να γίνει γυμνόκτισμα, να αφαιρεθούν όλοι οι σοβάδες , να ξανά ανακαινιστεί με τρόπο υγιή και με εγκαταστάσεις και να παραδοθεί σε χρήση.

Και βεβαίως μπορούν να γίνου καλλιτεχνικές χρήσεις, καλλιτεχνικά εργαστήρια, βιβλιοπωλεία, εμπόριο, καφενεία παραδοσιακά εκεί που είναι υπήνεμα τα αίθρια και είναι καλύτερη από τη πλατεία η αγορά. Έχει κίνηση και το πρωί και το απόγευμα και το βράδυ, η πλατεία τον χειμώνα ερημοποιείται, αλλά η αγορά ποτέ. Απλώς δεν θα είναι ιχθυοπωλεία και τέτοια πράγματα που κάνουνε οχλήσεις. Θα είναι ευγενείς χρήσεις».

Στην ενδεδειγμένη μέθοδο που πρέπει να ακολουθήσουν οι τοπικοί φορείς ώστε να διαχειριστούν τα ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης σε σχέση και με τον τουρισμό: «Είναι ένα θέμα για το οποίο μιλήσαμε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στην Κοργιαλένειο  και είδα εκεί τους τουριστικούς παράγοντες να θέλουν κι άλλο τουρισμό. Αυτό είναι ακατανόητο. Ήδη το Αιγαίο έχει ξεσηκωθεί ολόκληρο, έχω πάει στην Αστυπάλαια, σε όλα τα νησιά και έχουνε σταματήσει τουριστικές επενδύσεις μεγάλες. Στην Κεφαλονιά είμαστε ήδη στο κίτρινο, προς το κόκκινο, η Κέρκυρα και η Ζάκυνθος έχουν ξεπεράσει το κόκκινο, ήδη κι ο χάρτης του τουριστικού σχεδίου της Ελλάδος ο οποίος δεν είναι καλός καθόλου, ήδη δείχνει την Ζάκυνθο και την Κέρκυρα. Στην Κεφαλονιά είμαστε στο παρά πέντε , θα έπρεπε λοιπόν να σταματήσουμε τις διαφημίσεις να έρχονται περισσότεροι τουρίστες, αρκετοί έρχονται, μισό εκατομμύριο τον χρόνο σύμφωνα με τους τουριστικούς παράγοντες. Οι μισό εκατομμύριο τον χρόνο στους 40 χιλιάδες που είμαστε στην Κεφαλονιά (35 είμαστε) αντιστοιχούν 10 τουρίστες σε ένα άτομο, δηλαδή πάνω από τον εθνικό μέσο όρο. Αν πάνε κατά στρέμμα οι τουρίστες, πάλι είμαστε πάνω από τον εθνικό μέσο όρο, αλλά και σε κάθε δείκτη και αν πάρουμε. 

Το αν χωράει άλλους η όχι λοιπόν, είναι θέμα μελέτης. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να σταματήσει η διαφήμιση , δεν χρειαζόμαστε άλλους τουρίστες, ήδη προκαλούν μεγάλη καταστροφή στο περιβάλλον οι συγκεκριμένοι τουρίστες, διότι το κατά κεφαλήν εισόδημα που παίρνουμε από τους τουρίστες, είναι κάτω από 500 ευρώ στα Επτάνησα, ενώ στην Ελλάδα είναι 570 /. Ήταν 620 το 2020 και τώρα έχει γίνει 570 και στα Ιόνια Νησιά, κάτω από 500. Όσο πάμε ο κάθε τουρίστας θα αφήνει λιγότερα και δεν θέλουμε τουρίστες να αφήνουν λιγότερα, θέλουμε λίγους τουρίστες και να αφήνουν περισσότερα. Εδώ συμβαίνει το αντίθετο και είπα και στους τουριστικούς παράγοντες, ότι δεν συμφέρει κι εσάς να κτίζετε άλλα. Λοιπόν πρέπει να σταματήσει η διαφήμιση για τον τουρισμό, χαλάμε πολλά λεφτά για διαφημίσεις και να δούμε πως θα βολέψουμε αυτούς που έρχονται. Στην λίμνη Μελισσάνη γίνεται ο χαμός, το φαινόμενο θα καταστραφεί, ο φυσικός πόρος θα καταστραφεί, γιατί έχει υπερβεί η χωρητικότητα του, Θα πούνε 500 επισκέπτες την ημέρα, τελείωσε , δεν μπορούνε να μπαίνουν συνεχώς, όσο και αν πληρώσουνε, θα καταστρέψουν το φαινόμενο. Για μένα η Κεφαλονιά έχει φτάσει στα όρια της, είναι μεγάλο νησί κα δεν φαίνεται ακόμα, σε λίγο θα το δούμε τραγικά, γιατί αλλάζουν οι χρήσεις στην ύπαιθρο. Είναι ραγδαίες οι αλλαγές, μειώνεται η γεωργική γη, λίγες πεδιαδούλες που έχουμε μειώνονται και θα φτάσουμε στην ερημοποίηση και μετά θα ζητάμε να έχουμε και προιόντα Κεφαλονίτικα, την στιγμή που παίρνουν όλοι οι ξενοδόχοι τα προιόντα τους έξω από την Κεφαλονιά για να δώσουν στους τουρίστες, δεν ωφελούμαστε σε τίποτα σ αυτό».

Στην λειψυδρία: « Η δική μου άποψη που την έχω εκφράσει και με τα μηνύματα του ΙΚΙ που έχω στείλει κάθε παγκόσμια ημέρα του νερού, είναι  ότι το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι η εξοικονόμηση  από όλους, μικρούς και μεγάλους , βέβαια προφανώς το παράδειγμα το δίνουν οι μεγάλοι, οι πισίνες λόγου χάρη. Δεν μπορεί να χτίζουμε κάθε σπιτάκι και κάθε βίλα με μια πισίνα και μετά να έχουμε έλλειψη νερού, δεν προηγείται δηλαδή ο τουρίστας από τον ντόπιο, ο ντόπιος προηγείται. Πάντα προηγείται ο ντόπιος και αν έχει, να προσφέρει και στον ξένο που έρχεται επισκέπτης. Λοιπόν πρώτα είναι η εξοικονόμηση του νερού και αν γίνει αυτό, γλυτώνουμε το 30% της κατανάλωσης. Το άλλο 30% είναι τα δίκτυα , ξέρεται πόσο χάνου τα δίκτυα στην Σάμη, στο Ληξούρι και στο Αργοστόλι, χάνουν πάρα πολλά. ¨Έχει παρατηρηθεί στα Ελληνικά νησιά μέχρι 60% διαρροή στα δίκτυα, άρα λοιπόν τα δίκτυα και η εξοικονόμηση του νερού, θα μας κάλυπταν τις ανάγκες. Πέραν αυτού όμως υπάρχει κι άλλο θέμα, είναι οι ομβροδεξαμενές και η αφαλάτωση. Οι ομβροδεξαμενές προηγούνται, είχαμε κάνει τότε με τον Τρίτση ένα σχέδιο για 10 ομβροδεξαμενές στην Κεφαλονιά, δεν φτιάχτηκαν παρά μόνο στον Πόρο στην Αγία Ειρήνη μία στα Τζανάτα, αλλά είναι ένα μέσον επειδή η Κεφαλονιά είναι ένα μεγάλο νησί , δεν είναι σαν τα Κυκλαδονήσια που δεν έχουνε καθόλου νερό, και η αφαλάτωση βέβαια που ήδη γίνεται στο Αργοστόλι. Επομένως ο συνδυασμός ομβροδεξαμενών, αφαλάτωσης και ανακύκλωσης του νερού, επαναχρησιμοποίησης του νερού για άρδευση και πρώτα απ όλα εξοικονόμηση και διαρροές στα δίκτυα , μπορούν να λύσουν το πρόβλημα του νερού και βέβαια όχι υπερτουρισμός, γιατί πρώτα ρέπει να ζήσουν οι 35 χιλιάδες κάτοικοι και μετά οι ξένοι. Όσους χωράμε, στην Αστυπάλαια που πήγα, είπανε , κύριοι, εδώ θα έρχονται τόσοι τουρίστες, τόσους μπορούμε. Ακόμα και στο Μπουτάν στα Ιμαλάια, είπανε ότι θα πάρουμε 170 χιλιάδες τουρίστες, δεν μπορούμε να πάρουμε παραπάνω, τελείωσε. Δεν μπορεί να καταστρέψει ο τουρισμός έναν τόπο». 

Στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της Κεφαλονιάς: « Είναι ένα μεγάλο θέμα. Προφανώς η Κεφαλονιά έχει ένα στυλ Επτανησιώτικο και γι αυτό έγινε και το διάταγμα της στέγης του Αντώνη Τρίτση, για να μπορέσουμε να κάνουμε μία έστω στοιχειώδη αισθητική αναβάθμιση, διότι ένας αρχιτέκτονας πρέπει να είναι πολύ μαγγιώρος και όχι επαρχιώτης για να μπορεί να φτιάξει ένα μοντέρνο σε έναν παραδοσιακό οικισμό. Μπορείς να το κάνεις αυτό, να χεις το πνεύμα της παράδοσης κι όχι το γράμμα, αλλά είναι πολύ δύσκολο αυτό, γι αυτό βγάζουμε κάποιους κανόνες, για να μπορούν να συμμορφώνονται όλοι . Το κακό είναι ότι οι κανόνες αυτοί καταστρατηγούνται, δεν γίνεται μία λιτή εμφάνιση ενός σπιτιού, αλλά αρχίζουμε τα μπιχλιμπίδια. Έχετε δει πολλές τούρτες και στο Αργοστόλι ακόμα, παρ όλο που ισχύουν τα διατάγματα αυτά σε όλη την Κεφαλονιά για την στέγη, θα δείτε πολλά σπίτια κιτς, τούρτες δηλαδή, με μπιχλιμπίδια περιττά, δεν έχουνε την απλότητα της παράδοσης, λέω για τα κοινά σπίτια. Για τα δημόσια κτήρια, εκεί εξαιρεί ο νόμος και λέει το δημόσιο κτήριο θέλει αρχιτεκτονική σωστή, με αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, δεν έχει γίνει ένας , μόνο στα Φάρσα για το Μουσείο των Φάρσων  έχει γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Τους παρακαλούμε την τοπική αυτοδιοίκηση και όλες τις τοπικές αρχές να κάνουν διαγωνισμό για τον Μέτελα, για τον Ξενία, όλη την περιοχή του Μέτελα για το πώς θα διαρρυθμιστεί και πως θα γίνει εκεί, γιατί χτίστηκε και η τούρτα εκεί της Εμποροναυτικής Σχολής μες την μέση της πλατείας του Μέτελα και έχει φάει όλη την πλατεία. Αν λοιπόν για τα μοντέρνα ακολουθούμε την τακτική αυτή και των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών  για τα δημόσια κτήρια, για τα απλά σπίτια είναι κάποια που είναι διατηρητέα και κάποια που ακολουθούν ένα διάταγμα το οποίο βάζει βασικούς μορφολογικούς κανόνες . προφανώς στη Έρισο και στην Σκάλα υπάρχει μια διαφορά, αλλά η διαφορά είναι λίγη μέσα στο νησί, γατί το νησί είναι σε ένα ενιαίο κλίμα ας πούμε».

Στα έργα που έχει ανάγκη το Αργοστόλι κατά τον ίδιο: « Πολιτιστικά κτήρια, ήδη μετά την μεταπολίτευση, το γράφω και σε ένα βιβλίο που έχω βγάλει τώρα με βάση τα 50 χρόνια ,παρεμβάσεις για το περιβάλλον δηλαδή, το μόνο πολιτιστικό κτήριο που έχει γίνει στην Κεφαλονιά στο Αργοστόλι ,είναι το Δημοτικό Θέατρο, που το ανήγειρε τότε ο Κοσμετάτος και τέλειωσε το 74 βέβαια. Ανεγέρθη το 80-82 το Δημοτικό θέατρο το οποίο λίγο έλειψε να μην λειτουργήσει πριν από μερικούς μήνες (λόγω έλλειψης προσωπικού) και δεν υπάρχει τίποτε άλλο. Όλα τα πολιτιστικά κτήρια έχουν προβλήματα, το Αρχαιολογικό γκρεμίστηκε και τώρα θα δούμε πότε θα φτιαχτεί και μάλιστα στο ίδιο σημείο με ένα μεγάλο υπόγειο , τίποτα άλλο, το Σκλάβου έχει μείνει στάσιμο, μετά από ασυγχώρητα λάθη της Δημοτικής Αρχής , τα στατικά λάθη που έγινα, τα έχουν ομολογήσει οι ίδιοι και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο στενάζει κάτω από τα υπόγεια, σε έναν χώρο ακατάλληλο, με συνθήκες μη ευκρασίας , δηλαδή υγρασίας και θερμότητας που δεν είναι σωστές, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας , ψάχνεται να το βρούμε μεταξύ Δαυγάτων και Αργοστολίου, το Μουσείο Ιονίου, τώρα κάνουν λέει συμπληρωματικές μελέτες , μετά από 20 χρόνια, ελπίζω να το δώσουν σ αυτούς που πήραν τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό. Δηλαδή 5 μουσεία πάσχουν και εκτός απ τα μουσεία έχουμε και άλλα κτήρια, όπως το Αρχείο που είναι σε νοικιασμένο και στα υπόγεια της βιβλιοθήκης. Η φιλαρμονική θέλει επισκευές και πινακοθήκη, γλυπτοθήκη ανύπαρκτα. Ποιον πολιτισμό λοιπόν περηφανεύονται οι Κεφαλήνες όταν τα κελύφη στα πολιτιστικά και τα κτήρια δεν υπάρχουν, η τα υπάρχοντα νοσούν, πάσχουν και υποφέρουν».  

Στον δρόμο αεροδρόμιο-Κρανιά: «Αυτό είναι το 5ο σκάνδαλο από τα 4 κτηριακά που έχουμε , αν βάλω και το κτήριο της Εμπορικής Τραπέζης. Αυτός ο δρόμος είναι εντελώς αχρείαστος, θα κοστίσει 10κάδες εκατομμύρια, θα ξεθεμελέψει το τοπίο πάνω στα Κοτρόνια στη Λακύθρα που καταλήγει στην λοφοσειρά στο Άγιο Θανάση  και αυτός ο δρόμος δεν χρειάζεται καθόλου. Είναι έωλα τα επιχειρήματα, δεν ξέρω ποιος  τον αποφάσισε, δεν προβλέπεται από κανέναν χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, ποιος τον αποφάσισε η Περιφέρεια; Έχω πει γι αυτόν εδώ και 10 χρόνια όταν ήμουν Περιφερειακός Σύμβουλος από το 2014. Θα ξεκινήσει λέει από το αεροδρόμιο και θα ενώσει λέει 3 άξονες. Τι να την κάνουμε τη ένωση 3 αξόνων, δηλαδή τον δρόμο του αεροδρομίου -Αργοστολίου, Αργοστολίου -Λακύθρας και Αργοστολίου –Πόρου. Εκείνο που πρέπει να ενώσουμε είναι 2 κύριους άξονες της Κεφαλονιάς, όχι δευτερεύοντες , είναι ο άξονας Αργοστόλι-Σάμη και Αργοστόλι-Πόρος. Ο δρόμος που προτείνω και όχι προσωπικά , τον έχει προτείνει το γενικό πολεοδομικό σχέδιο δώ και 30 χρόνια, που θα αποφορτίσει την περιοχή του Κουτάβου, της Αγίας Βαρβάρας, του Πετρία, όλη αυτή η περιοχή που πάσχει και δεν μπορεί να βελτιωθεί για να την κάνουμε ποδηλατόδρομους κλπ, από τα Ραζάτα, Δρακοσπηλιά, Νερομάνα, να ρθει στον κόμβο της Κρανιάς. Επίσης θα συνδέσει τον κύριο άξονα Αργοστολίου-Πόρου γιατί  οι 2 κύριοι άξονες είναι λιμάνι Πόρου-Αργοστόλι και λιμάνι Σάμης –Αργοστόλι , όχι Αργοστόλι-Λακύθρα που είναι δευτερεύον . Θα συνδέσει αυτούς χωρίς να περνάς μέσα από το Αργοστόλι και μάλιστα έχει προστεθεί και ένας άλλος δρόμος, από την Νερομάνα στα Κοκκολάτα και θα κάνει η Κρανιά έναν δακτύλιο. Δεν θα έπρεπε να είχαν κατασκευάσει τον δρόμο της Κρανιάς στο κέντρο και να μας μείνει γεωργική γη, γιατί τώρα δεν έχει μείνει τίποτα, με τους δρόμους που περνάνε δεξιά αριστερά και τα αυθαίρετα που έχουνε γίνει εκεί, χάσαμε γεωργική γη. Ο δρόμος αυτός είναι ποιο φτηνός, αθέατος απ την πόλη, μικρότερος σε έκταση, από το να θεθεμελέψουμε όλο το τοπίο από το αεροδρόμιο μέχρι την Κρανιά με έναν δρόμο που θα κοστίζει ι 10άδες εκατομμύρια. Το λέω, το φωνάζω, το λέει το πολεοδομικό σχέδιο, εμείς αρνούμαστε να εφαρμόσουμε τον πολεοδομικό σχεδιασμό και κάνουμε του κεφαλιού μας. Ας όψονται οι τοπικοί μας άρχοντες».    

Στον δρόμο Αργοστόλι –Πόρος: « Εκτός από τη αρχή του στην Κρανιά που θα έπρεπε από τα   Κοκκολάτα να  παίρνει τα ριζά των λόφων και να αφήσει την Κρανιά, αλλά τώρα έχει γίνει δυστυχώς, από κει μέχρι τον Πόρο , προφανώς θέλει βελτιώσεις και τροποποιήσεις. Είχανε σκεφτεί στην αρχή να παρακάμψουν τους οικισμούς, αλλά λένε ότι αυτό είναι πολύ δύσκολο. Προφανώς πρέπει να γίνει και πρέπει να βελτιωθεί , όπως και ο δρόμος αεροδρομίου –Αργοστολίου. Θα φτιάξουμε αεροδρόμιο –Αργοστόλι, όπου χρειάζεται βελτίωση. Άλλο τόσο Αργοστόλι-Πόρος, πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά, έχει καθυστερήσει μάλιστα αυτό το έργο, λένε ότι είναι τώρα υπό εξέλιξη οι μελέτες γιατί είναι και οι απαλλοτριώσεις στην μέση, άρα λοιπόν πρέπει να γίνει».

Στον δρόμο Πόρου-Σκάλας: « Έμαθα ότι ο Αντιπεριφερειάρχης προωθεί νέο δρόμο Πόρου –Σκάλας. Ο υπάρχων δρόμος ασφαλτοστρώθηκε, όμως τι έκαναν για να θέλουν καινούργιο δρόμο, αλλά εν τω λέει κανένας από τους τοπικούς. Αφού πήξανε τον δρόμο αυτό από την Σκάλα 3 χιλιόμετρα προς τον Πόρο με ξενοδοχεία και με εκτός σχεδίου δόμηση, κυκλοφορεί κόσμος, σταματάνε αυτοκίνητα και δεν μπορούν να περάσουν εύκολα να πάνε στην Σκάλα, τώρα θέλουν να φτιάξουνε άλλο δρόμο, να ανέβουνε πάνω στον λόφο, να μεταθέσουνε το πρόβλημα, να ξαναπήξει κι ο άλλος δρόμος επάνω που θα χτιστούν ταβέρνες και ξενοδοχεία, για να φτάσουν στην Σκάλα. Να χαλάσει ο Έλληνας φορολογούμενος λεφτά για έναν δρόμο, αντί να βελτιώσουνε τον υπάρχοντα δρόμο, ο οποίος έγινε υπαιτιότητας τους , αφού αφήσανε να χτίζουνε από πάνω κι από κάτω ξενοδοχεία και σπίτια. Γιατί δεν χτίζανε μέσα στο οικισμό, όλα αυτά είναι πολιτικά αμαρτήματα σοβαρότατα, εγκλήματα πολιτικά θα τα έλεγα».

Στο κτηματολόγιο: « Είναι μια τεράστια πονεμένη ιστορία αυτή, φταίνε πολλά πράγματα στη μέση και όσοι δεν δηλώνουν βέβαια, γατί θέλουν να παραμείνουν στο καθεστώς της απροσδιοριστίας για να μπορεί να υπάρχουν καταπατήσεις. Είναι πολύ απλός ο λόγος γιατί δεν θέλουμε κτηματολόγιο στην Ελλάδα, ενώ η Αλβανία έχει κτηματολόγιο. Οι Ιταλοί είχανε φτιάξει στα Δωδεκάνησα. Δεν θέλουν να φτιαχτεί το κτηματολόγιο πολλοί παράγοντες, πολλά συμφέροντα, γιατί αυτό ο πράγμα δυσκολεύει μετά τις καταπατήσεις, θέλουν οι Έλληνες να καταπατούμε, να μην έχουμε μία στοιχειώδη ρύθμιση αυτού του ιδιοκτησιακού θέματος και επομένως τώρα χρειάζεται μία παράταση για να μπορέσουν να δηλώσουνε. Αν δηλώσουν και με την παράταση αυτή βέβαια. Διαιωνίζεται ένα πρόβλημα που θα έπρεπε να χει λυθεί πολλά χρόνια πριν. Δυστυχώς είναι μια κατάντια αυτή της Ελλάδος έναντι κάποιων άλλων χωρών που είναι λιγότερο ανεπτυγμένες, που έχουν ήδη κτηματολόγια, όπως αυτή της Αλβανίας. Για μένα πρέπει να προχωρήσει άμεσα. Όσα δεν δηλωθούν θα περάσουν στο Δημόσιο, εμένα δεν με απασχολεί καν αυτό, δεν είμαι υπέρ των ιδιωτών , είμαι υπέρ του Δημοσίου , άμα δεν μπορούν να το φροντίσουν , ας πάει στην Δημόσια περιουσία. Το Δημόσιο  έχει κτήρια, δεν τα έχει αξιοποιήσει βέβαια αυτά που έχει ,αλλά αν του έρθουνε κι άλλα, καλώς να ρθουνε, το θέμα είναι να αξιοποιηθούν. ¨Όλος ο κόσμος θα πρέπει να βοηθήσει να αποκτήσουμε δημόσιους χώρους , διότι στην Ελλάδα αυτό είναι που προσπαθούμε να κάνουμε , όχι να δώσουμε σε ιδιώτες, αλλά στο δημόσιο, διότι έχουμε ιδιωτικούς χώρους, αλλά δεν έχουμε δημόσιους , λοιπόν αν πάνε κάποια επειδή ξεχαστήκανε, καλώς να πάνε, το λέω δημοσίως και ευθαρσώς. Διότι δεν φταίει το Δημόσιο που τα πήρε και κάποια δεν δηλώνονται γιατί είναι απροσδιόριστα, δεν έχουν κανέναν τίτλο και γι αυτό δεν δηλώνονται, είναι πολύ απλό. Η Κεφαλονιά έχει δημόσια περιουσία, και ο Δήμος έχει , και κτήρια έχει, τα οποία δυστυχώς δεν αξιοποιούνται».




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250