Πρακτικές μονοπωλίου - Χωρίς έκπτωση επιστροφής η γραμμή Πόρος - Κυλλήνη
Η έλλειψη ανταγωνισμού σε κάθε εμπορικό κλάδο είναι δεδομένο εκ των προτέρων ότι λειτουργεί εις βάρος του κοινού.
Κάτι ανάλογο αρχίζει να διαφαίνεται και στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της Κεφαλονιάς.
Μετά τα την αποχώρηση της εταιρείας «KEFALONIAN LINES» η Ζακυνθινών συμφερόντων «LEVANTE FERRIES GROUP» είναι η μοναδική εταιρεία που δραστηριοποιείται στις γραμμές Κυλλήνης – Πόρου, ενώ παράλληλα, πραγματοποιεί δρομολόγια και στη γραμμή της Πάτρας, μετά από την γιγαντιαία επιδότηση ύψους 1,8 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε από την Κυβέρνηση.
- Αυξήσεις στις τιμές
Αν και η εταιρεία έχει κρατήσει τις βασικές τιμές των εισιτηρίων στο ίδιο ύψος (ελπίζουμε αυτό να μην αλλάξει) έχει αρχίσει σταδιακά να αναπροσαρμόζει προς τα πάνω τις τιμές στις ειδικές κατηγορίες επιβατών (παιδιά 5-10 ετών, φοιτητικά, αναπηρικά και συνταξιούχων του ΝΑΤ).
Πιο συγκεκριμένα η απλή μετάβαση αυξήθηκε από 5,40 στα 5,80 ευρώ, ενώ η συνολική τιμή έκπτωσης με επιστροφή από 10,80 στα 11.60 ευρώ.
Η μεγαλύτερη αύξηση όμως παρατηρείται στα φορτηγά , όπου ως γνωστών εκεί βρίσκεται το «κλειδί» για τα ταμεία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας το κόστος για τα φορτηγά εκτινάσσεται από 10,00 ευρώ στα 11,80 / ανά μέτρο!
Ίδια εικόνα καταγράφεται και στις τιμές των camper (τροχόσπιτα κλπ) με τις ίδιες ακριβώς αυξήσεις.
- Κατάργηση έκπτωσης επιστροφής
Το χειρότερο όλων όμως είναι η εταιρεία προχώρησε σε κατάργηση της έκπτωσης 20% για όλες τις κατηγορίες εισιτηρίων (επιβατικά και οχημάτων) για την περίοδο 28 Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου.
Η εταιρεία με άλλα λόγια επέλεξε να καταργήσει την έκπτωση σε μια περίοδο όπου εκτιμά ότι η κίνηση είναι εγγυημένα υψηλότερη λόγω της τουριστικής κίνησης, αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδά της.
Κατάργηση εκπτώσεων σε ειδικές κατηγορίες
Το INKEFALONIA.GR είχε αναφερθεί στο θέμα των «περικοπών» στις εκπτώσεις από τον Ιανουάριο του 2019, όταν η εταιρεία είχε σταματήσει τις εκπτώσεις σε ειδικές κατηγορίες επιβατών , όπως οι Πυροσβέστες .
Στη συνέχεια με διαρροές προς τον Τύπο στελέχη της εταιρείας υποστήριζαν ότι επρόκειτο για λάθος, όμως 6 μήνες μετά το λάθος δεν έχει διορθωθεί.
- Είναι θεμιτό. Ηθικό όμως ;
Μπορεί να ζούμε σε ελεύθερη οικονομία και κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα να μην υπόκειται στον έλεγχο του κράτους, όμως οι μεταφορές είναι ένας ευαίσθητος κλάδος που σχετίζεται άμεσα με το Δημόσιο συμφέρον.
Συνεπώς κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στον εν λόγω κλάδο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική με την τιμολογιακή πολιτική.
Ειδικά στην περίπτωση όπου αποτελεί μονοπώλιο και η πίτα είναι όλη δική της και δεν μπορεί να ισχυρίζεται πλέον ότι λειτουργεί σε γραμμές με μικρό περιθώριο κέρδους.
Ειδικά τώρα όπου εκτελούνται μόνον 4 δρομολόγια την ημέρα, σε αντίθεση με το παρελθόν όπου ο επιβάτης μπορούσε να επιλέξει μεταξύ διπλάσιων δρομολογίων.
Το INKEFALONIA.GR θα συνεχίσει να παρατηρεί το θέμα και να παρεμβαίνει όταν το κρίνει σκόπιμο.
Άλλωστε στα 7 χρόνια λειτουργία της, ιστοσελίδα ουδέποτε χρησιμοποίησε αθέμιτες η μεροληπτικές πρακτικές υπερ ή εναντίον της μίας ή άλλης εταιρείας..
- ΚΥΛΛΥΝΗ ΠΟΡΟΣ - ΤΙΜΕΣ ΙΟΥΛΙΟΣ 2019
- ΚΥΛΛΥΝΗ ΠΟΡΟΣ - ΤΙΜΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018