MyRAE: Νέο ηλεκτρονικό εργαλείο με στόχο την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών
ΡΑΕ / Πηγή: Eurokinissi
Θα είναι ένα πληροφοριακό σύστημα δυναμικής ενημέρωσης και υποστήριξης των πολιτών, ιδίως σε σχέση με τη διαφάνεια των τιμολογίων και των χρεώσεων
Eπιχειρώντας να ανταποκριθεί στην ανάγκη για περισσότερη διαφάνεια και υποστήριξη των καταναλωτών, η ΡΑΕ σχεδιάζει τη δημιουργία της πλατφόρμας myRAE, το κόστος της οποίας προϋπολογίζεται σε περίπου 25.000 ευρώ. Στόχος είναι το νέο εργαλείο να δίνει τη δυνατότητα δυναμικής ενημέρωσης και απόκρισης στο όποιο αίτημα ή ερώτημα, επιτρέποντας την άμεση πρόσβαση στην πληροφορία.
Η πλατφόρμα αυτή θα είναι ένα πληροφοριακό σύστημα δυναμικής ενημέρωσης και υποστήριξης των καταναλωτών. Υπενθυμίζεται ότι η Ρυθμιστική Αρχή θέτει σε προτεραιότητα μια από τις βασικές αποστολές της που είναι η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, ιδίως σε σχέση με τη διαφάνεια των τιμολογίων και των χρεώσεων, τους όρους προμήθειας ενέργειας, την ασφάλεια εφοδιασμού, την τακτική παροχή, και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών παροχής ενέργειας.
Γι' αυτό και στην απόφαση της Ολομέλειας της ΡΑΕ με ημερομηνία 26 Αυγούστου, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα δυναμικό, λεπτομερές αλλά και εύχρηστο ηλεκτρονικό εργαλείο το οποίο να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ασκήσουν αποτελεσματικά τα δικαιώματά τους εντός των μετασχηματιζόμενων ενεργειακών αγορών.
Παράλληλα μέσω του νέου πληροφοριακού συστήματος η ΡΑΕ επιδιώκει να παρέχει έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τα αιτήματα των καταναλωτών και τον βαθμό ικανοποίησής τους καθώς και να τηρεί στατιστικά δεδομένα και δείκτες, ώστε να παρεμβαίνει αν χρειασθεί με τα ρυθμιστικά ή κυρωτικά εργαλεία της.
Η ιστοσελίδα της Αρχής δεν αρκεί
Όπως αναφέρεται στην απόφαση της ΡΑΕ δεν αρκεί η ιστοσελίδα της ΡΑΕ καθώς παρέχει στατική ενημέρωση ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα αποτύπωση της εξέλιξης του κάθε αιτήματος, παρά μόνο δίνεται η δυνατότητα κατάθεσής του.
Ειδικότερα, αναφέρει «η υφιστάμενη δομή υποστήριξης και ενημέρωσης των καταναλωτών μέσω της ιστοσελίδας της Αρχής παρέχει αφενός μόνο στατική ενημέρωση στους καταναλωτές για βασικά στοιχεία της αγοράς ενέργειας, και αφετέρου δίνει τη δυνατότητα απλής κατάθεσης παραπόνων χωρίς τη διεξοδική αποτύπωση της εξέλιξης του κάθε αιτήματος, της ποιότητας, χρόνου και αποτελεσματικότητας απόκρισης εκ μέρους των Παρόχων και Διαχειριστών και χωρίς την παροχή των σχετικών στατιστικών δεδομένων». Με αυτό το δεδομένο αποφασίστηκε η αναβάθμιση των υφιστάμενων προσφερόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται για αυτό το σκοπό από τη ΡΑΕ προς τους καταναλωτές.
Η διαβούλευση για τα τιμολόγια συνεχίζεται
Εν τω μεταξύ θα συνεχιστεί μέχρι τις 15/9 η δημόσια διαβούλευση επί των προτάσεων της της ΡΑΕ για την αναμόρφωση των τιμολογίων ρεύματος, καθώς το γεγονός ότι η διαβούλευση ανακοινώθηκε και θα ολοκληρωνόταν μέσα στον Αύγουστο προκάλεσε διαμαρτυρίες των παραγόντων της αγοράς.
Στις προτάσεις της η ΡΑΕ εναντιώνονται στο σύνολό τους οι προμηθευτές ενέργειας, καθώς τις θεωρούν παρέμβαση στο προϊόν τους και στην ελεύθερη αγορά. Η ΡΑΕ ζητά ο κάθε προμηθευτής να παρέχει τουλάχιστον δύο κατηγορίες τιμολογίων, τα κυμαινόμενα και τα σταθερά και προτείνει για τη διαμόρφωση της Ρήτρας Αναπροσαρμογής ο κάθε προμηθευτής να μπορεί να προσδιορίζει τους δικούς τους δείκτες π.χ. τιμή Χονδρεμπορικής αγοράς στην Αγορά Επόμενης Ημέρας (DAM), τιμή Χονδρεμπορικής αγοράς στη DAM +Balancing, τιμή EUAs, τιμή TTF, δείκτες που όμως να μπορούν να ενσωματωθούν στο Εργαλείο σύγκρισης Τιμών και να είναι προσβάσιμοι και υπολογίσιμοι από τους καταναλωτές.
Στόχος της ΡΑΕ είναι να διευκολύνει τους καταναλωτές στην κατανόηση των τιμολογίων των εταιρειών προμήθειας και να περιορίσει τις δυνατότητες αυξήσεων στα τιμολόγια, σε μια εποχή που το ενεργειακό κόστος εκτοξεύεται.
imerisia.gr