ΕΛΜΕ-ΚΙ: Παραπλανητικές οι υποσχέσεις του Υπουργείου Παιδείας για το νέο Λύκειο
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ χαρακτηρίζει παραπλανητικές τις υποσχέσεις του Υπουργείου Παιδείας για Λύκειο με ελεύθερες επιλογές και πρόσβαση χωρίς άγχος.
Στην πράξη πρόκειται για ρυθμίσεις που εξαφανίζουν κάθε έννοια γενικής παιδείας, που επιταχύνουν και εμβαθύνουν τη διαφοροποίηση. Η νέα ευρεία συναίνεση για την οποία πανηγυρίζει το Υπουργείο Παιδείας είναι συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων της πλουτοκρατίας ενάντια στο λαό και τα παιδιά του. Η υπονόμευση της ολόπλευρης γνώσης, οι διαφορετικές «ταχύτητες» μέσω των μαθημάτων εμβάθυνσης, η «επιστράτευση» των πανελλαδικών εξετάσεων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, έρχονται να «δέσουν» με τη στροφή στις δεξιότητες αλλά και τη μαζική έξοδο των μαθητών από το Λύκειο - προς την κατάρτιση. Τα φροντιστήρια θα ενταθούν.
Οι αλλαγές στο Γενικό Λύκειο θα «δέσουν» απόλυτα με τις αλλαγές στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, η οποία θα μετατραπεί σε ένα «χυλό» πιστοποιητικών: Πιστοποιητικά «μαθητείας» στους χώρους εργασίας με μισθούς πείνας, προγραμματικές συμβάσεις των όποιων δημόσιων δομών απομείνουν με ιδιώτες, καταρτίσεις για μαθητές δευτεροβάθμιας μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων από ΑΤΕΙ (όπως ήδη ετοιμάζει το ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων) κ.ο.κ. Για αυτό άλλωστε στο στόχαστρο των καταργήσεων – συγχωνεύσεων σχολείων θα είναι ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τους ιδιώτες.
Οι αλλαγές στο Λύκειο αποτελούν, επίσης, ευθυγράμμιση με το Πανεπιστήμιο της αγοράς, στο πλαίσιο του οποίου θα υπάρχει επιλογή φοιτητών με διαφοροποιημένα κριτήρια ανά ίδρυμα και τμήμα. Η επιλογή της «πελατείας» θα γίνεται σε ανταποδοτική και ταξική βάση. Το γεγονός ότι σε κάποια τμήματα ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης θα μπορεί να εισάγεται κανείς μόνο με το απολυτήριο, δεν προσδίδει κύρος στο απολυτήριο. Συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολών αλλά και των ίδιων των απολυτηρίων.
Είναι υπόθεση όλου του λαού η διεκδίκηση ενός Ενιαίου Δωδεκάχρονου Βασικού Σχολείου που θα αποβλέπει στη μόρφωση όλων των ανθρώπων, χωρίς ταξικούς φραγμούς και διακρίσεις, και δε θα διαφοροποιείται για να υπηρετήσει την ταξική επιλογή. Απορρίπτουμε την αποσπασματική γνώση και την πρόωρη ειδίκευση, το διαχωρισμό θεωρίας και πράξης, της επιστήμης από την εφαρμογή της στη ζωή και την παραγωγή. Η μεγάλη ανάγκη της βασικής εκπαίδευσης στην εποχή μας είναι ένα σχολείο με πολυτεχνικό ορίζοντα, που δε θα αναπτύσσει μονομερώς μια ικανότητα των νέων για απασχόληση, αλλά όλες τις ικανότητές τους, θα μορφώνει πολύπλευρα την προσωπικότητά τους και θα διαπλάθει ανθρώπους ικανούς ν' αντιμετωπίσουν δημιουργικά την εργασία τους και τη ζωή τους, σε όποιο ή όποια επαγγέλματα μελλοντικά θα υπηρετήσουν.
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ