Καταγγελίες για περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στην Κέρκυρα
Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ιονίων Νήσων ανακοινώνεται ότι, σε Υπηρεσία της Διεύθυνσης Αστυνομίας Κέρκυρας, καταγγέλθηκαν και διερευνώνται υποθέσεις εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών.
Συγκεκριμένα, άγνωστος επικοινώνησε τηλεφωνικά με πολίτη, προφασιζόμενος τον υπάλληλο της ΔΕΗ και με το πρόσχημα της επιστροφής χρημάτων, τον έπεισε να του αποκαλύψει προσωπικά στοιχεία ηλεκτρονικής τραπεζικής, καταφέρνοντας στη συνέχεια να αποκτήσει πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό του πολίτη και να του αποσπάσει το χρηματικό ποσό των -1.538- ευρώ.
Επίσης, καταγράφηκαν περιπτώσεις όπου επιτήδειοι, τηλεφώνησαν σε πολίτες παρουσιαζόμενοι ψευδώς ως στενά συγγενικά τους πρόσωπα και ζήτησαν χρήματα για δήθεν επείγουσα ανάγκη λόγω εμπλοκής τους σε τροχαίο ατύχημα.
Με στόχο την πρόληψη και αποφυγή περιστατικών εξαπάτησης από επιτήδειους, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ιονίων Νήσων συμβουλεύει:
- Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα - εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
- Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι σας ζητούν χρήματα, για δήθεν επείγουσα ανάγκη συγγενικού/φιλικού σας προσώπου, όπως νοσηλεία σε νοσοκομείο ή για δήθεν τροχαίο ατύχημα που προκάλεσε το συγγενικό σας πρόσωπο, που είχε ως συνέπεια τον θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό ανήλικου, συνήθως παιδιού. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά.
- Επισημαίνεται ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίσταται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών.
- Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό - συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.
- Να χρησιμοποιείτε εφαρμογές τραπεζικών ιδρυμάτων αφού πρώτα ενημερωθείτε επαρκώς σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας αυτών.
- Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
- Να είστε καχύποπτοι όταν σας ζητούν μέσω μεμονωμένων e-mail προσωπικές πληροφορίες.
- Μη συμπληρώνετε φόρμες με τα προσωπικά σας στοιχεία όταν σας αποστέλλονται από άγνωστες διευθύνσεις ηλεκτρονικών ταχυδρομείων.
- Πληκτρολογήστε στον browser τη διεύθυνση της ιστοσελίδας και μη μπαίνετε σε αυτή μέσω υπερσυνδέσμων (links).
- Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
- Ενημερώστε φίλους, συγγενείς και κυρίως τους ηλικιωμένους, προκειμένου να μην πέσουν θύματα εξαπάτησης.
Καλούμε του πολίτες να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και σε κάθε περίπτωση, ακόμη και απόπειρας, να απευθύνονται αμέσως στην Αστυνομία στον τριψήφιο τηλεφωνικό αριθμό «100» .
Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr) στην ενότητα Οδηγός του Πολίτη και της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (https://cyberalert.gr).