Ζάκυνθος: Λιγότεροι οι επισκέπτες σε σχέση με πέρυσι - Μειωμένη η ακτοπλοϊκή κίνηση τον Ιούλιο
Την άποψη των επιχειρηματιών του τουρισμού ότι η πορεία της σεζόν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, φαίνεται να επιβεβαιώνει η ακτοπλοϊκή κίνηση, η οποία για τον μήνα που εκπνέει υπήρξε μειωμένη συγκριτικά με πέρυσι.
Ο εκπρόσωπος της Levante Ferries Γιάννης Πυλαρινός μάλιστα σημειώνει πως το πρώτο εξάμηνο του έτους η κίνηση ήταν αυξημένη και μόνο ο Ιούλιος σημείωσε πτώση.
«Σε σχέση με πέρυσι η επιβατική κίνηση και σε ΙΧ είναι αρκετά πεσμένη. Δεν είναι ο Ιούλιος ο περσινός. Σε εμπορική κίνηση είναι περίπου στα ίδια επίπεδα. Νούμερα δεν έχουμε αν δεν τελειώσει ο μήνας, αλλά μέχρι προχθές που είδα άτυπα ήταν γύρω στα 1400 ΙΧ λιγότερα. Αυτό αφορά την επιβατική κίνηση. Δηλαδή ήταν λιγότερα γύρω στα 1400 ΙΧ περίπου 2,5 με 3 χιλιάδες άτομα. Αυτό δεν μπορούμε να καταλάβουμε που οφείλεται. Το πρώτο εξάμηνο μέχρι και 30 Ιουνίου πηγαίνανε πάρα πολύ καλά τα πράγματα. Είχε 8% με 10% μία αύξηση. Η πτώση εντοπίζεται μόνο στον Ιούλιο. Έχουμε επτά δρομολόγια επιβατικά και ένα δρομολόγιο καυσίμων κάθε μέρα, στο σύνολο οκτώ δρομολόγια. Κάποια δρομολόγια δεν γεμίζουν. Τα μεσημεριανά δρομολόγια μπορεί να έρθουν σε μία πληρότητα περίπου 90%, αλλά μετά αυτό πέφτει κατά πολύ. Δηλαδή τα πρωινά και τα απογευματινά δρομολόγια είναι με 50% πληρότητα».
«Υπάρχει μία γενική πτώση σε όλες τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες»
Γ. Πλαρινός
Όπως εξηγεί ο κος Πυλαρινός, μειωμένη επιβατική κίνηση παρατηρείται και σε άλλα νησιά για τον μήνα Ιούλιο.
«Για το μήνα αυτό που έχω ρωτήσει σε άλλα νησιά συμβαίνει το ίδιο. Υπάρχει μία γενική πτώση. Κάποιες εταιρείες με τις οποίες έχουμε μία επικοινωνία μας λένε ότι τον Ιούλιο σε σχέση με πέρυσι είναι και αυτοί κάτω. Μπορεί να μην είναι τόσο πολύ, να είναι κάτι λιγότερο αλλά όλες οι εταιρείες που μιλάμε μας λένε ότι ο Ιούλιος είναι πεσμένος».
Η ακρίβεια έχει επηρεάσει τον πληθυσμό σημειώνει ο κος Πυλαρινός, παρόλο που οι τιμές στα εισιτήρια στην Ζάκυνθο παραμένουν σταθερές.
«Αυτό νομίζω ότι οφείλεται στο γεγονός ότι έχει επηρεαστεί όλος ο πληθυσμός από την ακρίβεια που μπορεί να υπάρχει γενικώς. Όμως σαν εταιρεία εμείς είμαστε από τις πιο φθηνές γραμμές της Ελλάδας όσον αφορά τα μίλια που διανύουμε και τις τιμές που έχουμε. Ένα ΙΧ με ένα ατομικό εισιτήριο είναι γύρω στα πενήντα ευρώ. Το θέμα δεν είναι ακριβώς η σχέση, γιατί υπάρχει νησί με νησί που είναι μία ώρα απόσταση και έχει 40 και 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο και 100 το ΙΧ στο Αιγαίο. Αυτά όμως μπορεί να είναι και διαφορετικά πλοία και να έχουν και διαφορετικές τιμές. Στην παρούσα φάση εμείς στα ΙΧ κρατάμε τις τιμές του 2008. Δεν είναι κάτι που έχει επηρεαστεί πολύ. Θεωρώ ότι κάτι άλλο φταίει που δεν έχει κίνηση ο Ιούλιος».
Καθοριστικής σημασίας θα είναι και ο Αύγουστος, καθώς όπως επισημαίνει ο κος Πυλαρινός, αν είναι περισσότερες οι αφίξεις μπορεί να καλυφθεί το κενό του Ιουλίου.
«Δεν μπορούμε να σταθούμε σε ένα μήνα μόνο. Πρέπει να δούμε και τον επόμενο μήνα για να δούμε αν όντως συνεχίσει έτσι ή όχι, γιατί μπορεί ο επόμενος μήνας να είναι πιο πάνω και να καλύψει την διαφορά. Όλα τα χρόνια τον μήνα Αύγουστο είναι πάντα γεμάτα. Δεν ξέρουμε ακόμα τι θα γίνει και λόγω του ότι ο Ιούλιος έχει αυτή την πτώση πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και να δούμε πως θα κυλίσει. Η Ζάκυνθος αυτή τη στιγμή δεν είναι γεμάτη. Ευελπιστούμε ότι θα έρθει κόσμος. Υπάρχει μία δυσφορία λόγω του ότι υπάρχει μείωση τον Ιούλιο. Δεν χαλάνε και πολλά λεφτά στα εστιατόρια που βγαίνει ο κόσμος. Υπάρχει κόσμος στο νησί αλλά δεν υπάρχει κατανάλωση».
Όπως σημειώνει ο κος Πυλαρινός το κομφούζιο που δημιουργείται στον παραλιακό δρόμο του νησιού κάθε φορά που έχουμε άφιξη δρομολογίου συνιστά ένα διαχρονικό πρόβλημα.
«Σήμερα για να βγω από το καράβι με το αυτοκίνητο ήθελα τριανταπέντε λεπτά από το καράβι μέχρι και την Λούμπα. Αυτό το πρόβλημα είναι μόνιμο. Δεν αλλάζει και δεν μπορεί να αλλάξει από την μία στιγμή στην άλλη. Όσον αφορά τον επιβάτη που έρχεται στο νησί εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να του έχουμε μία καλή εξυπηρέτηση από την Κυλλήνη μέχρι που θα φτάσει στο νησί μας. Ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να κάνουμε, να πιέσουμε και να θέσουμε το θέμα, το κάνουμε. Όμως για να γίνουν αυτά τα πράγματα και να λειτουργήσουν σωστά χρειάζονται πάρα πολύ μεγάλα έργα, χρόνο και μελέτες. Αυτά ανήκουν σε άλλο κλάδο. Εμείς το έχουμε βάλει στόχο να μην μένει κανείς στην Κυλλήνη, να εξυπηρετούνται όλοι και να έρχονται με ασφάλεια στο νησί μας. Κάποια άλλα πράγματα ανήκουν αλλού»
Για το θέμα του Λιμεναρχείου τέλος σημείωσε ότι «για κάποιο λόγο δεν μπορούν να έρθουν άτομα στο νησί. Είναι υποστελεχωμένο. Δεν μπορούμε με δεκαπέντε και με δεκαεπτά άτομα να έχουμε απαίτηση και να δουλεύουν σαν πενήντα άτομα».
Πηγή: imerazante.gr