Ζάκυνθος: Κραυγή αγωνίας για το «Ναυάγιο» μία ημέρα μετά την τρομακτική κατολίσθηση – «Κλειστή» η παραλία
- Η παραλία έκλεισε για το κοινό μετά το χθεσινό συμβάν με τους 7 τραυματίες - Σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ η Ζάκυνθος οφείλει μεγάλο ποσοστό του τουρισμού στο "Ναυάγιο" - Ωστόσο παρά τα προβλήματα κανείς δεν είχε ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα - Τι καταγγέλλουν οι ντόπιοι
Μετά την χθεσινή κατολίσθηση, που έγινε η αιτία να τραυματιστούν 7 άνθρωποι και να σηκωθεί στο «πόδι» ολόκληρη η Ζάκυνθος, σήμερα άρχισαν να ανοίγουν στόματα…
Σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ το «Ναυάγιο» αν και είναι μια από τις πιο διάσημες του πλανήτη, δεν ήταν καθόλου οργανωμένη. Όπως διαβάζουμε στο imerazante, σε ποσοστό 70% η Ζάκυνθος οφείλει στο «Ναυάγιο» την τουριστική της ζήτηση αλλά… «ο Παναγιώτης» (το Ναυάγιο), είναι πλέον ένα μάτσο σκουριασμένα σίδερα και εφόσον αποτελεί «τουριστικό μνημείο» χρειάζεται φροντίδα, συντήρηση και κανόνες προφύλαξης για την διάσωσή του…
Η παραλία δεν έχει κανόνες λειτουργίας, ναυαγοσώστες, ωράρια, υγιεινή και προφύλαξη. Ο απόκρημνος βράχος, είναι εντελώς αφύλαχτος και κατά μήκος εκατοντάδων μέτρων «προσφέρεται» για ατυχήματα που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές…
Όλα τα παραπάνω όμως, φαίνεται ότι μένουν μόνο σε… συζητήσεις και κανείς δε βρέθηκε όλα αυτά τα χρόνια να κάτι κάτι ουσιαστικό.
Χιλιάδες επισκέπτες κάθε μέρα
Σύμφωνα με ανθρώπους της ημερήσιας κρουαζιέρας, την παραλία του Ναυαγίου, τους μήνες αιχμής, φθάνουν να την επισκέπτονται ακόμη και 10.000 τουρίστες ημερησίως!
Γύρω από αυτή τη ζήτηση, έχει στηθεί ένα απύθμενος χορός κέρδους, ο οποίος δυστυχώς φαίνεται πως δεν έχει όρους, κανόνες και ασφάλεια.
Τα μεγάλα ημερόπλοια, δηλώνουν χρόνια τώρα, υποστηρικτές της θέσπισης όρων και ανταποδοτικής παροχής των αυτονόητων, τηρώντας αυστηρούς κανόνες, ώστε ο επιβάτης – περιηγητής, να χαίρει κάποιων ποιοτικών και ασφαλών κριτηρίων. Οι σοβαρές εταιρίες προσπαθούν να τηρούν οργανόγραμμα, όμως σε πολλές περιπτώσεις, λόγω ανταγωνισμού και αυτές καταστρατηγούν τα δεδομένα.
Το τοπίο έχει δημιουργήσει σοβαρές επενδύσεις στην θαλάσσια ημερήσια κρουαζιέρα και είναι πολλές οι φορές που οι επιχειρηματίες έχουν προσφερθεί να αναλάβουν πρωτοβουλίες,να συμβάλουν σε λύσεις και να συμμετέχουν ενεργά σε οποιαδήποτε δομημένη οργάνωση της κατάστασης.
Είναι θαύμα, που μέχρι σήμερα δεν έχουμε θρηνήσει ανθρώπινες ζωές. Τα καταγεγραμμένα συμβάντα, είναι εκδορές και τραυματισμοί. Και να φανταστεί κανείς, πως οι προπέλες που γυρίζουν δίπλα από τους λουόμενους είναι εκατοντάδες σε καθημερινή βάση σύμφωνα με το imerazante.
Το Λιμεναρχείο Ζακύνθου, φθάνει στην περιοχή, μόνο όταν υπάρχουν καταγγελίες λουομένων ή επαγγελματιών (οι τελευταίοι συνήθως καταγγέλλουν ο ένας τον άλλον), εφόσον δεν υπάρχουν θεσπισμένοι κανόνες φύλαξης και καταστολής της παραβατικότητας σε μια από τις πιο πολυσύχναστες παραλίες της Μεσογείου!
Αντίθετα, η νομοθεσία, επιβάλει σχεδόν μόνιμη περιπολία του Λιμεναρχείου στον κόλπο του Λαγανά, για την παραβατικότητα και την διάσωση του προστατευόμενου είδους της θαλάσσιας χελώνας Caretta – caretta!
Μεταξύ αυτών που θα έπρεπε να γίνουν σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ είναι μεταξύ άλλων:
1. Η περιοχή έπρεπε να διατηρεί ναυαγοσώστες και να έχει σημεία πρώτων βοηθειών.
2. Η παραλία έπρεπε να έχει δομημένη συλλογή απορριμμάτων και χημικές τουαλέτες.
3. Έπρεπε να υπάρχουν τοποθετημένα όρια (σχοινιά και σημαδούρες) σε συγκεκριμένη επιστημονικά χαραγμένη απόσταση από τους βράχους.
4. Να μπουν συρματόσχοινα και 24ωρη φύλαξη στην ξηρά, στο πάνω μέρος του βράχου (χερσαία περιοχή) που πλησιάζουν επισκέπτες για φωτογραφίες από ψηλά.
5. Μόνιμη συντήρηση και προφύλαξη με οριοθέτηση, του πλοίου στην παραλία.
6. Οριοθετημένα σημεία αγκυροβολίου και αφιξοαναχωρήσεων σε ασφαλή απόσταση από λουόμενους.
7. Μικρό αντίτιμο επί της τιμής των εισιτηρίων, προς την τοπική αυτοδιοίκηση ή ακόμη και προς φορέα διαχείρισης της παραλίας, με ανταποδοτικό σκοπό αυτοχρηματοδότησης των παραπάνω (ίσως και άλλων) αναγκών.
Είναι βέβαιο, πως η περιοχή χρειάζεται μια σοβαρή μελέτη ως προς την διαχείριση, ποιότητα, ασφάλεια και συντήρησης της.
Πηγή: newsit.gr