Παράδειγμα προς μίμηση! Το Νηπιαγωγείο Σκάλας αγκάλιασε και υιοθέτησε τον "μουσούδα" (εικόνες)
Το INKEFALONIA.GR σας παρουσιάζει σήμερα την ιστορία του «μουσούδα» του αξιαγάπητου γατούλη που υιοθετήθηκε από τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου Σκάλας.
Μια όμορφη ιστορία με ισχυρό μήνυμα φιλοζωίας αλλά και αισιοδοξίας για τα παιδιά του αύριο…
Νηπιαγωγείο Σκάλας: ένα μικρό σχολείο με «μεγάλα» παιδιά.
"Ενσυναίσθηση είναι η ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε την συναισθηματική εμπειρία του άλλου και βάση αυτής να κατανοούμε τη συμπεριφορά του. Η σύγχρονη παιδαγωγική και ψυχοκοινωνική έρευνα θεωρεί την ενσυναίσθηση ως τη βάση της υγιούς ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης του ατόμου και ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της συναισθηματικής νοημοσύνης, η οποία συμβάλλει καίρια σε μια ισορροπημένη και συναισθηματικά υγιή ενήλικη ζωή (Ζούτα & Χαριστού , 2020).
Πέραν των γνωστικών κατακτήσεων η πρώτη παιδική ηλικία είναι η καταλληλότερη για την απόκτηση των προαναφερθέντων ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων μέσω μιας πληθώρας πρακτικών συμπεριλαμβανομένης και της αλληλεπίδρασης με ζώα συντροφιάς. Παιδιά που μεγαλώνουν αλληλεπιδρώντας με κατοικίδια ζώα αναπτύσσουν υγιείς στάσεις και συμπεριφορές ως προς τον εαυτό τους, τους άλλους αλλά και το περιβάλλον (Μπλαβάκη & Καλογιαννάκης, 2021).
Τα ανωτέρω αποτελούν το θεωρητικό πλαίσιο μιας υιοθεσίας που τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Σκάλας βίωσαν μέσω της αυθόρμητης συμμετοχής τους. Ο Μουσούδας μας, ήρθε μια μέρα στο παράθυρο της τάξης μας και από τότε μας υιοθέτησε. Μας έμαθε χίλια πράγματα. Πως να πλησιάζουμε κάποιον που δεν ξέρουμε, σιγά σιγά, για να μην τον τρομάξουμε. Πως να φροντίζουμε, να ενδιαφερόμαστε και να αγαπάμε όταν μας έχουν ανάγκη. Πως να κάνουμε σχέδια , να τα προγραμματίζουμε και να τα υλοποιούμε . Πως να ανοίγουμε την αγκαλιά μας όλοι για έναν… Ο Μουσούδας, είναι πλέον κομμάτι της τάξης μας και της καρδιάς μας!
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου Σκάλας ευχαριστούν τους
και τους γονείς τους που βοήθησαν να στειρωθεί και να εμβολιαστεί το φιλαράκι τους"
Αναφορές
Ζούτα, Ε., & Χαριστού , Ν. (2020). Η συναισθηματική νοημοσύνη και η ενσυναισθηση στο δημοτικό σχολείο. Σ.Κ.Ε.Ψ.Υ, σσ. 378-388. Ανάκτηση 3 5, 2023, από https://skepsy.edu.gr/portfolio-item/%cf%84%ce%b5%cf%8d%cf%87%ce%bf%cf%82-6/
Μπλαβάκη Ο., & Καλογιαννάκης Μ. (2021). The Relationship between Preschool Children and Pets. Education Sciences, 2021(2), 21–37. https://doi.org/10.26248/.v2021i2.1526