Kάρμεν Ρουγγέρη: "Η πιο παραμυθένια ιστορία της Μυθολογίας μας στο Αργοστόλι, σε μία διαδραστική παράσταση - Όλος ο κόσμος θα φύγει ευτυχισμένος"
Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τους δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε η ηθοποιός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Κάρμεν Ρουγγέρη με αφορμή
την πιο παραμυθένια ιστορία της Μυθολογίας μας ΠΕΡΣΕΑΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ που θα παιχτεί στις 28 Ιουλίου 9 το βράδυ στον προαύλιο χώρο του Ξενία στο Αργοστόλι.
Εκφραστική, βαθιά συναισθηματική, με τον «σάκο” της εσαεί γεμάτο όνειρα μας υπενθύμισε με το «ψαγμένο» της ταλέντο, ότι όλα είναι εδώ αρκεί να τους ανοίξουμε την πόρτα. Μέσα από τα παιδιά και μέσα από αυτά έχει ανακαλύψει το απόλυτο της διαρκείας…
Η Κάρμεν Ρουγγέρη κάνοντας την δική της εισαγωγή στον προσωπικό της ορίζοντα, «ξεκαθάρισε»: « Ο Ανδρέας Κουλουμπής Κεφαλονίτης, η κόρη που έχει κάνει τα σκηνικά και τα κοστούμια, η Χριστίνα Κουλουμπή, καμαρώνει που είναι Κεφαλονίτισσα. Έχω διαπιστώσει το «ιδιαίτερο» του χαρακτήρα των Κεφαλονιτών, έχει μια «τρέλα» ο Κεφαλονίτικος λαός, ο δικός μου ο σύζυγος όμως ήταν η εξαίρεση».
Για τον «Περσέα και την Ανδρομέδα» περιέγραψε «μαγικά» την σκηνική αλήθεια του Μύθου : «Δύσκολος είναι ο τίτλος, ενώ είναι η πιο παραμυθένια ιστορία της Μυθολογίας. Αναλαμβάνει ο Περσέας, ένας από τους ήρωες μας, να κόψει το κεφάλι της Μέδουσας, η οποία βρίσκεται σε μια περιοχή με τις αδελφές της και βουλιάζει όλα τα πλοία. Αν κάποιος κατορθώσει να κόψει το κεφάλι της Μέδουσας, θα σώσει τη γη για την εποχή εκείνη. Έχουμε λοιπόν τον Περσέα που τον παίρνουμε από την εποχή της γέννησης του, είναι ο γιός της Δανάης . Είναι παραμυθένια ιστορία, η Δανάη φυλακίζεται γιατί ένας χρησμός λέει ότι ο γιός της αν γεννηθεί θα σκοτώσει τον Βασιλιά της χώρας που είναι ο παππούς του. Ο παππούς βάζει την κόρη του στην φυλακή για να μην παντρευτεί και να μην κάνει ποτέ παιδί. Εκεί θρηνεί η κόρη-τα βλέπουμε όλα αυτά-την βλέπει ο Δίας, ακούει το τραγούδι της, την ερωτεύεται, μεταμορφώνεται σε χρυσή βροχή ,μπαίνει στην φυλακή, την αγκαλιάζει και από αυτό το αγκάλιασμα γεννιέται ένα μωρό, ο Περσέας. Είναι ονειρεμένη ιστορία, θα παρακολουθήσουμε την πορεία ώσπου να μεγαλώσει ο Περσέας, εν τω μεταξύ ο πατέρας βλέποντας ότι η κόρη του έχει γεννήσει γιό, τα χάνει, δεν ξέρει πως έχει γίνει, την βάζει μέσα σ ένα μεγάλο κουτί ξύλινο μέσα στην θάλασσα μαζί με το παιδί της. Με την βοήθεια της θεάς Ινώς της Λευκοθέας βγαίνει σε μια ακτή της Σερίφου, όπου ένας ψαράς θα ψαρέψει το κουτί και θα βρει την Δανάη μαζί με το μωρό της, θα την πάρει και θα αναλάβει να μεγαλώσει το παιδί. Έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον αυτή η ιστορία και όλη η ιστορία της Μέδουσας γίνεται αναπαράσταση με κούκλες. Τα παιδιά τρελαίνονται. Κόβοντας το κεφάλι της Μέδουσας ,πετάγετε από μέσα ο Πήγασος , τα χάνουν τα παιδιά, πετάει το άλογο και χαίρονται τόσο πολύ! Να μην την χάσουν τη παράσταση».
Η σκηνοθεσία δεν είναι πλέον μόνο δικό της έργο και δηλώνει με καμάρι: «Πάντα στα έργα την σκηνοθεσία την αναλαμβάνω εγώ και από τώρα και στο εξής βάζει το χεράκι της και η Χριστίνα η Κουλουμπή. Είναι εκείνη που μαγεύει τα παιδιά με τα κοστούμια και τα σκηνικά της. Έχει κληρονομήσει το ταλέντο μου αλλά και του μπαμπά, ο οποίος για μένα, ο Κεφαλονίτης Ανδρέας Κουλουμπής, είναι η φίρμα της οικογένειας, γιατί είναι ο πρώτος Βαρύτονος της Λυρικής Σκηνής. Τραγούδησε όλα τα μεγάλα έργα, πράγμα που δεν το κανα εγώ. Ο Ανδρέας κάνει πάντοτε τους στίχους και την επιλογή της μουσικής. Είναι ένας καταπληκτικός μουσικός και εδώ έχουμε παραδοσιακά τραγούδια, που ταιριάζουν απόλυτα με τον Μύθο».
Σκοπός και στόχος για την ίδια, η συμμετοχή των παιδιών στην παράσταση: «Τα παιδιά παίρνουν μέρος στην παράσταση, είναι διαδραστική, τα καθοδηγούν οι ηθοποιοί και κάνουν τον ήλιο, τον αέρα, την θάλασσα, έχει πολύ ενδιαφέρον. Γεμίζει από παιδικές φωνούλες όλο το θέατρο, είναι μια παράσταση που φεύγει όλος ο κόσμος ευτυχισμένος».
Με την αναφορά «οι ηθοποιοί μας», απαριθμεί τους συντελεστές της παράστασης: « ο Γιώργος Μπανταδάκης, ο Νεκτάριος Γεώργιος Φαρμάκης που κάνει τον Περσέα, η Κατερίνα Γεωργάκη, η Έλενα Μιχαλάκη , ο Γιάννης Νικολάου που τον έχουμε 25 χρόνια μαζί μας, καταπληκτικός ηθοποιός, η Ηλέκτρα Θεολόγη που κάνει την Ανδρομέδα, ο Χάρης Αγγέλου».
Και η συνέχεια του παραμυθιού έχει στόχο τα αστέρια, εκεί που γεννιούνται τα όνειρα: «Στη διάρκεια του ταξιδιού του Περσέα προς την Μέδουσα, θα συναντήσει και θα ερωτευθεί την Ανδρομέδα την οποία θα σώσει κάποια στιγμή από ένα θαλάσσιο τέρας, το ζευγάρι παντρεύεται επί σκηνής και όταν πεθαίνει γίνονται αστέρια στον ουρανό. Ο αστερισμός της Ανδρομέδας και του Περσέα. Είναι ένα παραμύθι σκέτο».
Το παιδικό θέατρο η ζωή της: « Είχα την τύχη να με βάλλουν σε μια επιτροπή όπου έπρεπε να εγκρίνουμε παραστάσεις να πηγαίνουν τα παιδιά με το σχολείο τους. Τότε είχε περίπου τις 50 παραστάσεις τον χρόνο. Εγώ τα χασα από την μιζέρια και την φτώχια που αντιμετώπιζαν το θέατρο για τα παιδιά. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να αγαπούν το θέατρο και το θέατρο πρέπει να είναι πηγή γνώσης. Με αυτές τις παραστάσεις μπορεί να μη θέλουν να ξαναπάνε στο τέλος. Αυτός ήταν ο σκοπός μου και κάποια στιγμή άρχισα να φτιάχνω μια ομάδα στη γειτονιά η οποία πήρε βραβεία κλπ και μαθαίνοντας αυτή τη δουλειά ο Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, με έπεισε να κάνω μια παράσταση εκεί και υπήρχε τρομερά μεγάλη επιτυχία. Τότε δεν με ήξερε κανένας. Από κει και πέρα ο Νίκος Κούρκουλος όταν έγινε Διευθυντής , μου ζήτησε να δημιουργήσω την Παιδική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, αργότερα ο Κουλουμπής που ήτανε Διευθυντής στη Λυρική Σκηνή μου ζήτησε να δημιουργήσω την Παιδική Σκηνή της Λυρικής Σκηνής. Πλέον ανέβαζα παραστάσεις που από εκείνο που είχα εισπράξει από την φτώχια και την μιζέρια, ήθελα να είναι παραστάσεις που να κάνουν τα παιδιά να θέλουν να ξαναπάνε στο θέατρο».
Για την αλλοίωση των Ελληνικών Μύθων από ξένους συντελεστές, ενσαρκώνεται την αυστηρότητα του κριτικού της τέχνης: « Δυστυχώς παίρνουν την Μυθολογία μας και την αλλοιώνουν. Αυτός ήταν και ο λόγος που εγώ ασχολήθηκα με την Μυθολογία. Έπεσε στα χέρια μου το DVD του Ηρακλή και έπαθα σοκ. Μου κάνει τρομερή εντύπωση αυτά όλα που κάνω εγώ, γιατί δεν είμαι πια στο Εθνικό Θέατρο, μήπως έπρεπε να τα κάνει το Εθνικό Θέατρο. Έχω κάνει πρόταση για παράσταση στην Επίδαυρο την οποία θα γεμίζαμε, φέτος θα κάνουμε την Οδύσσεια στο Ηρώδειο 9 Οκτωβρίου και θα είναι ένα Ηρώδειο γεμάτο παιδιά. Μου κάνει εντύπωση που ανεβάζουν έργα που δεν έχουν καμία σχέση με την Ελλάδα μας και που θα έπρεπε αυτά ειδικά που είναι πλούτος Εθνικός, να τον προασπίζονται».
«Ωραία που είναι λίγο – λίγο τα παιδιά να γνωρίζουν την μυθολογία μας μέσα από το θέατρο». Με αυτή τη σκέψη, η παιδική σκηνή Κάρμεν Ρουγγέρη θα βρίσκεται στο Αργοστόλι με την πιο παραμυθένια ιστορία της Μυθολογίας μας, στις 28 Ιουλίου στις 9 το βράδυ στον αύλειο χώρο του Ξενία.
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης
{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-892-2672022?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}