Γεροντάκης στον Cosmos 96,5: Η Fraport θέλει να μας πάρει ένα άυλο περιουσιακό μας στοιχείο με ανορθόδοξο τρόπο
Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή, φιλοξενήθηκε ο Station Manager των εταιρειών Skyserv και Swissport στην Κεφαλονιά Γιώργος Γεροντάκης, ο οποίος αναφέρθηκε:
Στις αφίξεις από το εξωτερικό στην Κεφαλονιά: « Η εβδομάδα ξεκίνησε καλά, προστίθενται άλλες 2 πτήσεις στις 24 Μαΐου από Αγγλία, έχουν ξεκινήσει τα Γερμανικά, προστίθεται η British Airways στις 24 και αυτή από την Αγγλία, αυξάνει η κίνηση».
Στο αίτημα της FRAPORT για αύξηση της χωρητικότητας (slots) των πτήσεων της Ζακύνθου εις βάρος της Κεφαλονιάς: « Η Ζάκυνθος ανέκαθεν είχε μια μεγαλύτερη ζήτηση. Αυτή τη στιγμή έχει κάποια ζήτηση από αεροπορικές εταιρείες για να κάνουν ορισμένες πτήσεις. Ο τρόπος που ακολουθείται είναι ανορθόδοξος. Θέλεις να μεγαλώσεις τον όγκο των πτήσεων, κάνε επέκταση του όγκου των πτήσεων, με επενδύσεις σε μηχανήματα, με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, για να βολευτεί η κατάσταση. Εάν πάρουνε όγκο πτήσεων από την Κεφαλονιά, αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες στην συνέχεια αποκτούν ένα άυλο δικαίωμα. Μεθαύριο θα μας λέει η εταιρεία εγώ πετάω εκεί και θα μας στερεί κάποια αεροπορική εταιρεία που θέλει να ρθει σε μας. Οι αεροπορικές εταιρείες που θα θέλουν να ρθουν στην Κεφαλονιά, δεν θα βρίσκουνε χρόνο και αυτό θα επηρεάσει τον όγκο των πτήσεων και των ιδιωτικών αεροσκαφών. Αυξάνει ο όγκος για τα νησιά, ας κάνει τις κατάλληλες κινήσεις η Πολιτεία, για να διευρύνει τις ώρες, τις 6 (3 και 3), ας τις κάνει 7-8, αυτό είναι το φυσιολογικό, όχι να παίρνεις από τον άλλον. Το προσωρινό δεν υπάρχει, όταν κατοχυρώσουν οι άλλες αεροπορικές εταιρείες δικαιώματα, θα σου λένε , εγώ έχω ένα ιστορικό Lots και το επαναλαμβάνω τις επόμενες χρονιές, οπότε μπλοκάρει η διαθεσιμότητα που θα έχει η Κεφαλονιά. Μας παίρνουν ένα άυλο περιουσιακό στοιχείο, δεν είναι σωστό, δεν αναπτύσσεις το ένα νησί σε βάρος κάποιου άλλου».
Στην τρόπο λειτουργίας των Slots: « Η Ανδραβίδα έχει δώσει 3 αεροδιάδρομους για την Ζάκυνθο και 3 για την Κεφαλονιά. Δηλαδή ανά ώρα 3 πηγαίνουν από κει, 3 από δώ, αν μας μειώσει αυτή τη δυνατότητα, μειώνεται και η κίνηση που θα υπάρχει προς τα εδώ. Τα slots, είναι μία χρονοθυρίδα, για την οποία κάνει ένα αίτημα μία αεροπορική εταιρεία, στην συνέχεια σταθμίζονται διάφοροι παράγοντες και της δίνει αυτή την ορισμένη χρονική στιγμή , που μπορεί να πετάξει εδώ στην Κεφαλονιά. Το slots, είναι το δικαίωμα της , να έρχεται την μέρα και την ώρα που της έχει καθοριστεί στο αεροδρόμιο εδώ. Όταν εμάς μας μειωθούν αυτές οι δυνατότητες, θα υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα».
Στην εξέλιξη της όλης ιστορίας: « Δεν έχει ληφθεί ακόμα απόφαση, γίνονται κάποιες συζητήσεις, άλλοι συμφωνούν, και άλλοι διαφώνησαν γιατί είναι παράτυπο και αντιβαίνει με το κανονισμό που υπάρχει. Πιστεύω ότι με την πίεση τώρα που έχει ασκηθεί, θα βρούνε κάποια άλλη λύση για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν αυτή την κατάσταση. Αυτό λέει η λογική και αυτό πιθανολογώ ότι θα γίνει. Εάν πάρουν την απόφαση να το εφαρμόσουν, σαφώς έχουμε χάσει μία μάχη και πρέπει να δοθεί ένας αγώνας για να καταλάβουνε, δεν νομίζω όμως ότι θα πάρουν αυτή την απόφαση. Έχει ζητηθεί γι αυτό το καλοκαίρι, αλλά αυτό είναι η επιφάνεια, γιατί όταν οι αεροπορικές εταιρείες που θα πάνε στη Ζάκυνθο κατοχυρώσουνε slots, αυτό αυτομάτως θα το κρατήσει ως δικαίωμα να το χρησιμοποιήσει και την επόμενη και την μεθεπόμενη χρονιά. Στην Κεφαλονιά πετάνε κάποιες εταιρείες από το 1980 , έχουν ιστορικά slots, έχουν παραμείνει και τα παίρνουν κάθε χρονιά, εάν τώρα πάρει κάποια η Ζάκυνθος, αφαιρούνται από μας. Ευτυχώς που ήρθε στην επιφάνεια αυτή η ιστορία, το πρώτο mitting, έγινε Παρασκευή η Σάββατο όπου εκφράσθηκαν διάφορες απόψεις και ευτυχώς έγιναν κινήσεις, ενημερώθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης, ο Βουλευτής, οι Ενώσεις. Εμείς οι ίδιοι ενημερωθήκαμε γιατί σ αυτές τις συζητήσεις συμμετείχαν και διάφορες αεροπορικές εταιρείες, η Sky Express ,η Aegean κλπ. Η Sky Express είναι αδελφή εταιρεία ,συμμετείχε με τον υπεύθυνο των slots και εξέφρασε τις αντιρρήσεις του με στοιχεία κλπ.
Στον ρόλο της Κυβέρνησης : « Σαφώς και μπορεί να παίξει ρόλο και να ασκήσει πίεση στη Fraport . Συμμετείχαν σ αυτή την συνάντηση, με τον Πρόεδρο του Συντονιστικού Οργάνου , μπορούν να πουν ότι δεν μπορούμε να λειτουργούμε κατ αυτό τον τρόπο και σαφώς μπορεί να ληφθεί υπόψη και η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας».
Στον ρόλο της τοπικής κοινωνίας: « Πρέπει να αντιδράσουμε σωστά, να μην αφήσουμε περιουσιακό στοιχείο της Κεφαλονιάς να δοθεί κάπου αλλού και άπασα η τοπική κοινωνία πρέπει να αντιδράσει σ αυτό. Όλοι οι φορείς συμφωνούν και θα κριθούμε όλοι από το αποτέλεσμα».
Στην αύξηση της Αστυνομικής δύναμης : « Πρέπει να αυξηθεί η Αστυνομική δύναμη, έχουν αφήσει το αεροδρόμιο χωρίς επαρκή κάλυψη και πρέπει να καταλάβουν ότι είναι η πύλη εισόδου εξόδου και η πρώτη εικόνα. Το 90% αφορά την Αγγλική αγορά και αυτό σημαίνει ελέγχους διαβατηρίων γιατί έχει βγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν ήτανε και στο Σένγκεν. Είναι μια κοπιώδης δουλειά και θέλει δύναμη».
Στην τουριστική σεζόν του 2022 : « Πηγαίνει πάρα πολύ καλά, για τον Ιούνιο υπάρχει μια αύξηση μεγαλύτερη από ότι είχαμε εκτιμήσει και έτσι όπως πάνε τα πράγματα , θα περάσουμε και το 2019. Φάνηκε εξ αρχής, ξεκινήσαμε δυναμικά με τον Απρίλιο ο οποίος είχε διαφορά με τον Απρίλιο του 2019. Προστέθηκαν πτήσεις, από Ρώμη, Λονδίνο, τώρα η Γερμανία ξεκίνησε και οι πληρότητες είναι καλές, το Παρίσι ξεκίνησε με μία πτήση την εβδομάδα τώρα θα έχουμε 2. Πάμε καλά».
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.