Ηλίας Στεφανάτος για τον τουρισμό Κρουαζιέρας στην Κεφαλονιά: «Έχουμε πολλά θετικά μηνύματα, αλλά ο ανταγωνισμός καραδοκεί – Πρέπει πάντα να προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε»

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2022 14:10

Ηλίας Στεφανάτος για τον τουρισμό Κρουαζιέρας στην Κεφαλονιά: «Έχουμε πολλά θετικά μηνύματα, αλλά ο ανταγωνισμός καραδοκεί – Πρέπει πάντα να προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε»

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τους δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο Πλοίαρχος Ηλίας Στεφανάτος , μέλος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Προβολής και Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Αργοστολίου, ειδικός στα θέματα κρουαζιέρας και θαλάσσιου τουρισμού, για το διεθνές συνέδριο και την έκθεση κρουαζιέρας για τα λιμάνια και προορισμούς της Μεσογείου που έλαβε χώρα 14-15 Σεπτεμβρίου στην Μάλαγα της Ισπανίας, στην οποία και συμμετείχε.

«Η Μάλαγα είναι μία πόλη με μεγάλη ιστορία, έχουν καταφέρει και έχουν φτιάξει ένα πάρα πολύ όμορφο λιμάνι, βρίσκονται πάρα πολύ κοντά στις ακτές του Μαρόκου και στην αρχή της Μεσογείου, οπότε δέχονται πάρα πολύ κίνηση μέσω του θαλάσσιου τουρισμού και πλέον τα κρουαζιερόπλοια την έχουν καθιερώσει ως βασικό προορισμό τους. Τελειώνοντας η φετινή σεζόν θα έχουν γύρω στις 380 αφίξεις. Δεν είναι τόσο ανεπτυγμένη όπως η Βαρκελώνη, αλλά είναι ένας νέος προορισμός και έχουν κάνει πάρα πολλά βήματα».

Για την παρουσία και την συμμετοχή του εκ μέρους της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Προβολής και Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Αργοστολίου, ο κ. Στεφανάτος ανέφερε: « Είχα επαφές σχεδόν με όλες τις εταιρείες, ούτως η άλλως γι αυτό το λόγο γίνονται αυτά τα συνέδρια, έτσι ώστε τα μέλη των εταιρειών να συναντηθούν με όσους έχουν ενδιαφέρον. Συναντήθηκα με τις εταιρείες που έρχονται εκεί, αλλά προσπάθησα να κάνω και κάποιες επαφές με εταιρείες οι οποίες είναι ανερχόμενες, με πιο μικρά μεγέθους πλοία , με μικρότερο αριθμό επιβατών αλλά υψηλότερου εισοδήματος. Είναι μια καλή στροφή να φύγουμε από την μάζα και να πάμε στην ποιότητα. Οι εταιρείες κοιτάνε πολύ σοβαρά να μικρύνουν τα πλοία τους, ο covid δυστυχώς έχει αλλάξει τα παγκόσμια δεδομένα, πλέον δεν θα βλέπουμε αυτά τα μεγαθήρια. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα βλέπουμε μικρότερα σκάφη ούτως ώστε αν χρειαστεί να διαχειριστούν τέτοια φαινόμενα πάλι, να είναι η διαχείριση μικρότερη. Κάποιες εταιρείες δεν μας ξέρανε καν, μας μάθανε πλέον, γίνανε κάποιες πρώτες ενέργειες και θα συνεχιστούν οι επαφές μας κατ ιδίαν, γιατί οι πιο διεξοδικές συζητήσεις γίνονται μετά την πρώτη επαφή».

Όσον αφορά τα μηνύματα που αποκόμισε από το συνέδριο της Μάλαγα: « Ο προορισμός μας αρέσει, όμως αυτό που μου τόνισαν όλες οι εταιρείες, είναι ότι έχουμε πάρα πολλές ευκαιρίες να βελτιώσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας. Από το ποιος θα πέφτει στην προβλήτα, μέχρι όλο το πακέτο των υπηρεσιών μας, εάν θέλουμε να προσελκύσουμε και παραπάνω πλοία και δρομολόγια. Η Ζάκυνθος δεν ήταν μέχρι πρότινος στον χάρτη της κρουαζιέρας, όμως έχουν αρχίσει και το δουλεύουν παρ όλο που δεν έχουν υποδομές και βλέπουμε μια θεματική αύξηση. Με το Κατάκολο δεν έχουμε τόσο τρομερά μειονεκτήματα όπως μου είπαν και πολλές εταιρείες εξέφρασαν πολλά παράπονα λόγω του συνωστισμού που παρατηρείται εκεί και προσπαθούν να αναπροσαρμόσουν τα δρομολόγια τους, ούτως ώστε να βάλουν νέους προορισμούς. Το πιο σημαντικό που απασχολεί τώρα τις εταιρείες, είναι οι κανονισμοί για τους ρύπους. Σύμφωνα με αυτούς τους κανονισμούς, τα πλοία πρέπει να βρίσκονται πιο πολλές ώρες εν πλώ, οπότε οι ώρες παραμονής τους στα λιμάνια θα είναι λιγότερες σε χρόνο και για να μπορέσουν να καλύψουν αυτή τη διαφορά θα αναγκαστούν να βγάλουν και λιμάνια από τα δρομολόγια τους. Αυτό δεν είναι καθόλου καλό, γιατί θα επηρεάσει κι εμάς και πολλούς άλλους βέβαια. Εκεί είναι που πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας, έτσι ώστε να γίνουμε ανταγωνιστικότεροι των ανταγωνιστών μας, να δώσουμε έξτρα κίνητρα, για να μην βγάλουν το δικό μας το λιμάνι. Δεν αρέσει στις εταιρείες αυτό, προσπαθούν με πιέσεις να αλλάξει, αλλά προς το παρόν ,αυτός είναι ο νόμος».

Όσον αφορά τα κίνητρα που θα πρέπει η Κεφαλονιά να ενεργοποιήσει για να παραμείνει ελκυστική: «Να βγούμε από τα τετριμμένα και να δημιουργήσουμε νέα ελκυστικά πακέτα εκδρομών, να επενδύσουμε στις υποδομές μας, στις παρεχόμενες υπηρεσίες του λιμένος, να γίνουν οι αρχές πιο ελαστικές και να μπορούν τα πλοία να διευθετούν κάποιες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις που έχουν και όχι να πηγαίνω και να μου λένε ότι στο Κατάκολο το κάνουν και στην Κεφαλονιά όχι. Αυτό έχει να κάνει με την γενική πολιτική και όχι με τις τοπικές αρχές. Πρέπει να προσφέρουμε και περισσότερα μέσα, εκφράσθηκε ως παράπονο ότι δεν υπάρχει επαρκής αριθμός λεωφορείων και ξεναγών, ενώ οι εταιρείες έχουν διαθεσιμότητα για περισσότερα και η σχέση κέρδους κόστους γι αυτές, γίνεται αντίστροφη».

Για τα θετικά μηνύματα που αποκόμισε ο κ. Στεφανάτος ανέφερε: «Υπήρχαν πολλά θετικά μηνύματα, οι εταιρείες θέλουν να μείνουν στην Κεφαλονιά γιατί ο προορισμός μας αρέσει. Είναι στο χέρι μας να βελτιωθούμε, πρέπει να διαχειριστούμε γενικά το τουριστικό μας προϊόν λίγο διαφορετικά, γιατί ο ανταγωνισμός καραδοκεί και δεν πρέπει επ ουδενί εκεί που ήμασταν στους τοπ προορισμούς, να γίνουμε τελευταίοι. Τα κρουαζιερόπλοια είναι πλωτά ξενοδοχεία και οι εταιρείες τα πάνε όπου θέλουνε. Αν κάποιοι δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα τους, θα πάνε αλλού».

Όσον αφορά τις έτερες επαφές του στην Μάλαγα, ο κ. Στεφανάτος ενημέρωσε: «Εκτός από τις εταιρίες της κρουαζιέρας είχα και επαφές με Εθνικές αντιπροσωπίες χωρών που είχαν πάρει μέρος στην έκθεση , της Ιαπωνίας, της Κύπρου, της Ινδίας, της Σαουδικής Αραβίας. Είναι κάποιες χώρες ανερχόμενες στον τουρισμό, χώρες που κάνουν μεγάλες επενδύσεις και μέσα και έξω από την χώρα τους και έχουν μεγάλη εξωστρέφεια. Προσπαθούν να βρούν συνεργάτες σε όλο τον κόσμο για να έχουν μια αμφίδρομη σχέση .Είχα κάποιες συναντήσεις με τις εθνικές αντιπροσωπείες των χωρών αυτών , για να δω πως σκέφτονται το όλο εγχείρημα, τι προετοιμασία έχουν κάνει , τι επενδύσεις σκέφτονται να κάνουν και πως μπορούμε κι εμείς να γίνουμε μέρος όλου αυτού του γίγνεσθαι. Είναι πολύ σημαντικό να μας ξέρουν και πέρα από τα στενά όρια της Μεσογείου και να γίνουμε διεθνώς πιο γνωστοί. Όλοι λίγο πολύ ξέρουν την γεωγραφία της χώρας μας και με το προωθητικό υλικό που τους έδωσα που έχουμε φτιάξει στην Τουριστική Επιτροπή, τα βίντεο , την καμπάνια που έχουμε βγάλει και στο διαδίκτυο , έδειξαν ενθουσιασμένοι και υποσχέθηκαν ότι θα έχουμε και μέλλον. Έκανα και μια πολύ ωραία συνάντηση με την εκπρόσωπο του  National Geographic για την ανάδειξη του Γεωπάρκου μας.

Η National Geographic είναι ένας οργανισμός ο οποίος πλέον έχει ξεφύγει από το γνωστό περιοδικό και ασχολείται με την προώθηση «πακέτων εμπειριών». Στην Μάλαγα είχαν φτιάξει κάποιες καινούργιες «εμπειρίες»- εκδρομές και μας πήγαν ένα τουρ γύρω στις 4 ώρες και ήταν κάτι πρωτοποριακό που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ. Προσεγγίζουν το θέμα ως εμπειρία, δεν πουλάνε απλώς μια εκδρομή, θέλουν όλο αυτό να είναι βιωματικό. Όταν ενημέρωσα την εκπρόσωπο τους ότι έχουμε στην Κεφαλονιά το Γεωπάρκο μας και είναι αναγνωρισμένο από την OYNESCO, δήλωσε ότι δεν το γνώριζε και ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έχω ανοίξει μία πόρτα και εκεί, γιατί και αυτοί ψάχνουνε καινούργιους παρθένους προορισμούς, για να ξεφεύγουνε από τα τετριμμένα».

Τέλος ο κ. Στεφανάτος, κομίζοντας ενημέρωση και εμπειρίες από την συμμετοχή του στο διεθνές συνέδριο και την έκθεση κρουαζιέρας για τα λιμάνια και προορισμούς της Μεσογείου στην Μάλαγα της Ισπανίας, σημείωσε: « θα εκτυπώσω μία εκτενέστατη αναφορά για τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής για να έχουν άποψη για όλα αυτά που αποκόμισα και από κει και πέρα είναι στο χέρι μας όλοι μαζί να «δουλέψουμε». Το θέμα είναι να υπάρχει και ανταπόκριση έξω, όλοι πλέον πρέπει να καταλάβουμε ότι το τουριστικό προϊόν η ο τουρισμός δεν είναι κάτι σταθερό, δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε και τα τελευταία χρόνια δείχνουν το πόσο ευαίσθητος και ευμετάβλητος είναι. Έγινε αυτό που έγινε σε παγκόσμια κλίμακα , αλλά μπορεί να γίνει κάτι παρόμοιο, όχι σε θέματα πανδημίας, αλλά σε κάποιο τοπικό ,οπότε το να χάσουμε εμείς κάποια πλοία η κάποιες αφίξεις, για μας είναι μια πανδημία. Οπότε πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί και οι φορείς του νησιού και τα μέλη της επιτροπής, με του επαγγελματίες , να δούμε πραγματικά που βρισκόμαστε , τα πραγματικά προβλήματα και να μην βάλλουμε τα πραγματικά προβλήματα και τις ανεπάρκειες μας κάτω από το χαλί, γιατί αυτά τα πράγματα διαιωνίζονται και όλα πλέον μαθαίνονται. Γνωρίζουν τα πάντα για το νησί».

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-43250710?si=c201108fb1374fa4b7dc083b7fafdad8&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250