Ηλίας Στεφανάτος: «Με μεγαλύτερες πληρότητες τα Κρουαζιερόπλοια που θα έρθουν φέτος στην Κεφαλονιά»

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2023 14:54

Ηλίας Στεφανάτος: «Με μεγαλύτερες πληρότητες τα Κρουαζιερόπλοια που θα έρθουν φέτος στην Κεφαλονιά»

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τούς δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο πλοίαρχος Κρουαζιεροπλοίων και μέλος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου Ηλίας Στεφανάτος.

Η κρουαζιέρα επιστρέφει, στελέχη του κλάδου μιλούν για σημαντική ανάκαμψη από το 2023 και μετά και ο κ. Στεφανάτος επισήμανε τα εξής:

«Ο αριθμός των επισκέψεων των κρουαζιερόπλοιων που ανακοινώθηκαν για την Κεφαλονιά είναι ευμετάβλητος , αλλά θα κινηθούμε περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι με φέτος να είναι ελαφρώς λιγότερα. Το καλό της φετινής χρονιάς που δεν είχε η προηγούμενη, είναι οι μεγαλύτερες πληρότητες, οπότε ο κόσμος που θα μας επισκεφθεί θα είναι παραπάνω και αυτό ίσως είναι και καλύτερο. Το νούμερο γύρω στα εκατό κρουαζιερόπλοια είναι το ιδανικό για το νησί μας, γιατί το θέμα δεν έγκειται στο πόσα καράβια θα προσεγγίσουν στο νησί μας , αλλά στο πόσο καλά θα εξυπηρετηθούν. Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι δυνατότητες μας είναι πεπερασμένες και δεν μπορούμε να ζητάμε συνέχεια αύξηση χωρίς να έχουμε βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών μας. Οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά την πανδημία κοιτάνε πλέον τα πάντα με προοπτική δύο και τριών χρόνων. Το πρόβλημα με την λειτουργία της Μελισσάνης έχει επηρεάσει και επηρεάζει και τον υπόλοιπο τουρισμό του νησιού. Τα κρουαζιερόπλοια δεν έχουν πολλές ώρες στη διάθεση τους και στις λίγες ώρες παραμονής τους στο λιμάνι, κοιτάνε να κάνουν αυτά που έχουν σχεδιάσει να κάνουν. Οι επιβάτες στων κρουαζιεροπλοίων σε αντίθεση με αυτούς που έρχονται για 10 μέρες και έχουν τον χρόνο ,μέσα στις 4-5 ώρες πρέπει να τα δούνε όλα και γι αυτό δημιουργείται αυτή η κακή εντύπωση και ο συνωστισμός στα αξιοθέατα μας και η γκρίνια ότι πρέπει όλοι να εξυπηρετηθούν. Πρέπει όλοι να εξυπηρετηθούν, όμως πρέπει να καταλάβουμε την ιδιομορφία της κρουαζιέρας. Έγινε μια σχετική συζήτηση τον περασμένο μήνα με του πράκτορες και με τον Δήμαρχο Αργοστολίου έτσι ώστε να καθορίσουμε το πρόγραμμα των αφίξεων για να μην έχουμε αυτό τον συνωστισμό των πλοίων και καταλήξαμε στην βέλτιστη διαχείριση που μπορεί να γίνει βάσει των στοιχείων που είχαμε. Πιστεύω ότι φέτος έχει γίνει μια πιο οργανωμένη δουλειά και όλες οι εταιρείες θα είναι ευχαριστημένες».

Στον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών κρουαζιέρας: « Οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι και αυτές επιχειρήσει και κοιτάνε τις σχέσεις κόστους και κέρδους. Η ιδιομορφία με τα πλοία και δη με τα κρουαζιερόπλοια είναι ότι από φέτος έχουν μπει σε ισχύ κάποιοι κανονισμοί της ΕΕ για τους ρύπους και από φέτος οι εταιρείες θα πρέπει να αγοράζουν τους ρύπους τους (εξήγησε τι σημαίνει αυτό και μπορείτε να το ακούστε στο ηχητικό που ακολουθεί) κατά το "ο ρυπαίνων πληρώνει". Έρχεται και ένας δεύτερος κανονισμός που ισχύει μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση και επιβάλλει στα πλοία όταν είναι στο λιμάνι εάν δεν είναι συνδεδεμένα με εγκαταστάσεις ξηράς για να ηλεκτροδοτούνται και δεν χρησιμοποιούν καύσιμα μηδενικών ρύπων , να πληρώνουν μια έξτρα φορολογία για τις ώρες που θα είναι στο λιμάνι. Όλα αυτά συντείνουν στο να αναγκάσει τις εταιρείες κρουαζιέρας να περνάνε λιγότερες ώρες στο λιμάνι και περισσότερες ώρες στο πέλαγος. Αυτό σημαίνει αναγκαστικά αναπροσαρμογή των δρομολογίων και του πλάνου των εταιρειών».

Στην δυναμική της κρουαζιέρας: « Η κρουαζιέρα έχει μια δυναμική και τώρα που τελείωσε και ο κορονοϊός που ανέκοψε την πορεία της, γίνεται δημοφιλής πλέον και σε άλλες αγορές, γιατί παραδοσιακά αυτοί που ταξίδευαν με τα κρουαζιερόπλοια ήταν οι Αμερικάνοι και οι Ευρωπαίοι. Η Ελλάδα μας έχει πολλά πλεονεκτήματα με σχετικά καλές υποδομές για την κρουαζιέρα και η γεωγραφική της θέση στην μέση της Μεσογείου και τα πολλά νησιά της , επιτρέπει στα κρουαζιερόπλοια να κάνουν κρουαζιέρες σε σχετικά κοντινές αποστάσεις και με μικρό κόστος. Η Ελλάδα με το όνομα που έχει στην παγκόσμια αγορά είναι μαγνήτης και όλοι θέλουν να κάνουν μια κρουαζιέρα στα Ελληνικά νησιά. Εμείς αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι ναι μεν τα κρουαζιερόπλοια κάθονται λίγες ώρες στο νησί μας, αλλά αν θα φέρει το πλοίο 2.000 κόσμο, όλοι αυτοί είναι πιθανοί πελάτες. Βάσει μελετών και στατιστικών στοιχείων που υπάρχουν ,το 17% των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων, επιστρέφει στους τόπους που είχαν πάει κρουαζιέρα. Το 2019 είχαμε 369 χιλιάδες επισκέπτες από τα κρουαζιερόπλοια , αν βάλουμε μόνο το 10%, είναι 30 χιλιάδες άτομα, τα οποία θα επιστρέψουν στην Κεφαλονιά κάποτε».

Σε ένα μελλοντικό πλάνο που θα προσδώσει μεγαλύτερη δυναμική στο τουριστικό προϊόν της Κεφαλονιάς: « Τον Σεπτέμβριο που είχα πάει στην Ισπανία είχα πάρει μέρος σε κάποιες συζητήσεις έτσι ώστε η Κεφαλονιά να έχει την προοπτική να γίνει Home Porting. Αυτό που μας ενοχλεί, είναι ότι η Κεφαλονιά δεν έχει την δυνατότητα να προσφέρει καύσιμα στα πλοία και οι κλίνες το καλοκαίρι είναι δύσκολο να βρεθούν. Ενώ έχουμε διεθνές αεροδρόμιο , που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει, χρειαζόμαστε δεξαμενές καυσίμων και κλίνες. Όλα γίνονται, απλώς πρέπει κάποιος να το σκεφτεί και κάποιος να το επιχειρήσει και θέλει μια ιδιαίτερη συνεργασία όλο αυτό. Εν κατακλείδι ως προορισμός πρέπει λίγο να δούμε το πώς θα διαχειριστούμε καλύτερα αυτό που έχουμε και να κοιτάμε να καλυτερέψουμε τον εαυτό μας ,γιατί εχθρός του καλού δεν είναι το κακό, είναι το καλύτερο. Πρέπει όλοι μαζί οι φορείς, οι πολίτες, οι επαγγελματίες ,να έχουμε μία κοινή πλεύση. Ο τουρισμός δεν θέλει στείρα πολιτική , θέλει σύμπνοια, όραμα, συζήτηση και επενδύσεις. Δεν μπορούμε να μεμψιμοιρούμε , να κακομοιριάζουμε και να βλέπουμε πάντα την αρνητική οπτική. Ο τουρισμός είναι κάτι πολύ ευμετάβλητο, ο κορονοϊός μας το δίδαξε αυτό, πρέπει να κοιτάμε μπροστά, αλλιώς δεν θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε. Δεν μπορεί ο καθένας να έχει δική του γραμμή πλεύσης , να χωρίζουμε το νησί στα τρία η τέσσερα και να λέει ο καθένας εγώ κάνω το δικό μου, γιατί αυτό που βγαίνει έξω είναι η Κεφαλονιά ως σύνολο. Πρέπει να συζητήσουμε όλοι μαζί ,όπως κάνουμε και με την Τουριστική Επιτροπή Αργοστολίου, που προσπαθούμε για όλη την Κεφαλονιά».

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης

{https://soundcloud.com/user-46829938/nisi-93-9-synenteyxi-ilias-8?si=93f9ada7dbfd400cb1b0916cb00cc10e&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250