Σπύρος Κατσούρης: “Έχουν γίνει πάρα πολλά για την προβολή της Κεφαλονιάς - Στον Τουρισμό πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι”
Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 103,9 καί στον Γιώργο Χαλαβαζή, μίλησε ο Σπύρος Κατσούρης, τουριστικός πράκτορας και μέλος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου.
Στον απόηχο μιας τουριστικής χρονιάς που άφησε “μουδιασμένη” την τουριστική βιομηχανία, έχουν ήδη ανακοινωθεί κάποιες προβλέψεις για το ποια θα είναι η εικόνα του τουρισμού το 2021 με την ευοίωνη προοπτική των εμβολίων.
Ο κ. Κατσούρης ανέφερε σχετικά:
Όσον αφορά την έρευνα του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου που παρουσίασε ο Επίκουρος Καθηγητής κ. Αγησίλαος Κονιδάρης, στη συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής του πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη το απόγευμα της Δευτέρας 25 Ιανουαρίου και αφορά στα αποτελέσματα της Έρευνας Συμπεριφοράς Τουριστών και κατάθεση Συμβουλευτικών Προτάσεων για την Διαμόρφωση της Στρατηγικής Μάρκετινγκ ,την χαρακτήρισε πάρα πολύ σημαντικό εργαλείο για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται τοπικά με τον τουρισμό.
Τόνισε δε,ότι πρώτη φορά στην Κεφαλονιά πραγματοποιείται σε τοπικό επίπεδο μία τόσο εμπεριστατωμένη τουριστική έρευνα και ειδικά σε τόσο κρίσιμη στιγμή και αποτελεί μία σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον του τοπικού τουρισμού.
Όσον αφορά την στάση αναμονής που βρίσκονται τουρισμός και εν δυνάμει επισκέπτες, αρχές του 2021,ο κ.Κατσούρης είπε: “Η εικόνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή λόγω της πανδημίας και τα υγειονομικά δεδομένα που αλλάζουν σχεδόν καθημερινά,δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για να κάνει κάποιος μία έγκυρη πρόβλεψη για την ερχόμενη τουριστική περίοδο και αντί να συζητάμε για μία χρονιά ανάκαμψης,μιλάμε για μία χρονιά επιβίωσης.
Αυτό που έχουμε ως δεδομένο προς το παρόν,είναι ότι όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν όλοι θα θελήσουν να φύγουν απο τις χώρες τους και σε πολύ μεγάλο ποσοστό να κάνουν διακοπές.
Αυτή την στιγμή εξετάζουμε δύο παράγοντες,ο ένας είναι η έξαρση της επιδημίας που βλέπουμε να συμβαίνει σε πολλές Ευρωπαικές χώρες και ο δεύτερος αφορά στην πορεία των εμβολιασμών.
Ανάλογα με το πως θα εξελιχθούν αυτοί οι παράγοντες θα έχουμε και εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι. Το target group της Κεφαλονιάς είναι οι ηλικιωμένοι εμβολιάζονται ήδη,ευελπιστούμε σ αυτό”.
Για το πως κινούνται οι αεροπορικές εταιρείες με τα σημερινά δεδομένα,ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή όλες οι αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν και επαναπρογραμματίζουν τα πλάνα τους, η πανδημία του κορωνοιού είχε άμεσες επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες και στο πλάνο πτήσεων τους και αν δεν υπάρχουν κρατήσεις τροποποιούν το πρόγραμμα τους.
Η κάθε εταιρεία κοιτάζει να εξασφαλίσει το λειτουργικό κόστος της για κάθε πτήση.
Δεν έχει ακυρώσει καμία εταιρεία το πρόγραμμα της για Κεφαλονιά, απλώς η κάθε εταιρεία μελετά το πότε θα ξεκινήσει και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το πως προγραμματίζει η κάθε εταιρεία τις πτήσεις της.
Ασχέτως των προσδοκιών,το άνοιγμα της σεζόν πριν από τον Μάρτιο δεν μπορεί να το γνωρίζει κανείς,θα είναι μία τουριστική χρονιά της τελευταίας στιγμής και επιβάλλεται να υπάρχουν έτοιμες σχετικές οδηγίες για τους ταξιδιώτες. Φέτος ο τουριστικός κλάδος είναι προετοιμασμένος με τα πρωτόκολλα υγιεινής κ.λ.π,από ό,τι φαίνεται ο τουρισμός θα ανοίξει γύρω στον Ιούνιο ,τουλάχιστον να είναι όλοι έτοιμοι.
Για την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Αργοστολίου ο κ.Κατσούρης είπε ότι είναι ένα συλλογικό όργανο ,είναι ευτυχές το γεγονός ότι υπάρχει,όλες οι εισηγήσεις που έχουν γίνει έως τώρα έχουν πραγματοποιηθεί και προς τιμήν του Δημάρχου,η δέσμευση του ευθύς εξ αρχής,ότι θα καλύπτει κάθε απόφαση της επιτροπής εφαρμόζεται.
Σε μία κρίσιμη περίοδο ,δύσκολα διαχειρίσιμη έχουν γίνει πάρα πολλά πράγματα για την προβολή της Κεφαλονιάς (σ αυτό το σημείο ανέφερε αναλυτικά τι έχει ήδη υλοποιηθεί),όλες οι προτάσεις αξιολογούνται ,οι αποφάσεις είναι συλλογικές, πρυτανεύει το ότι στον τουρισμό πρέπει όλοι να είμαστε ενωμένοι.
Τέλος για την τουριστική περίοδο του 2021 θεωρεί ότι θέλει υπομονή για να φανεί πως θα εξελιχθεί,όλοι οι επαγγελματίες πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, η παροχή υπηρεσιών στους επισκέπτες μας να είναι η πρέπουσα,το ότι το 2020 η Κεφαλονιά κινήθηκε τουριστικά κάτω απο πρωτόγνωρες συνθήκες, είναι ένα θετικό πρόσημο και σίγουρα η φετινή σεζόν θα είναι καλύτερη.
Είναι σημαντικό επίσης όπως τόνισε,να προσέχουμε το επικοινωνιακό μας προφίλ και τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας.
Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα που έχει βγεί από τις σελίδες του Tripadvisor, ο πελάτης αποκομίζει θετικές εμπειρίες κατά 90% από την συμπεριφορά του προσωπικού.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη
{https://soundcloud.com/user-46829938/o-inkefalonia-103-9-5}