Σωτήρης Κουρής στον COSMOS 96,5: “Η πλειονότητα των κατοίκων της Αγίας Ευφημίας θέλει τον αγωγό” – Τι ανέφερε για την γέφυρα του Χειμωνικού
Στον ραδιοφωνικό σταθμό Cosmos 96,5 στην εκπομπή «cosmos magazine» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή ,φιλοξενήθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης Σωτήρης Κουρής.
Ο κ Κουρής σε σχέση με την διαμαρτυρία κατοίκων και φορέων της Αγίας Ευφημίας για τον υπό κατασκευή αγωγό στη περιοχή , ανέφερε:
«Εγώ δεν βάζω κανέναν στην άκρη, μπορεί δικαιολογημένα να διαμαρτύρονται γιατί είναι πράγματι ένα πολύ μεγάλο έργο που θα γίνει στην περιοχή. Είχε χρηματοδοτηθεί με 4μιση εκατομμύρια ευρώ , βγήκε σε προκήρυξη από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή , αλλά δεν βρέθηκε κανένας εργολάβος και για να γίνει ποιο ελκυστικό το έργο, εμείς βάλαμε 1 εκατομμύριο ευρώ, γιατί δεν μας επιτρεπόταν να χάσουμε τα χρήματα για τον αντιπλημμυρικό της Αγίας Ευφημίας .
Να λάβουμε υπ όψιν μας και ότι η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή έχασε τα 13μιση εκατομμύρια για τα έργα αποκατάστασης της Πυλάρου. Δεν είχε προκηρύξει καμία μελέτη από τα 7 εκατομμύρια ούτε για την αποκατάσταση των δρόμων , ούτε για την αποκατάσταση των ζημιών και την διαχείριση των ρεμάτων. Εμείς έχουμε ήδη μελετητές σε όλες τις μελέτες που βγάλαμε σε προκήρυξη το 2024 και για την αποκατάσταση των δρόμων και για την αποκατάσταση των ρεμάτων. Έχουμε καταθέσει αίτημα προς το Υπουργείο ότι πρέπει να κοιτάξει και τα ορεινά ρέματα γιατί μας ενδιαφέρει το νερό που κατεβαίνει και τα φερτά υλικά που κατεβαίνουν .
Δεν μας επιτρέπεται να χάσουμε και τα 5μιση εκατομμύρια από τον αγωγό της Αγίας Ευφημίας επειδή κάποιοι θεωρούν ότι δεν πρέπει να γίνει. Εμείς προχωρούμε στο έργο το οποίο έχει μελετηθεί από μελετητική εταιρεία , έχει παραληφθεί από την διεύθυνση Τεχνικών Έργων, και έχει προκηρυχθεί και είμαστε προ της σύμβασης με τον εργολάβο, που θα γίνει μέσα στον Φλεβάρη. Εμείς δεν έχουμε καμία αντίδραση ούτε από την Τοπική Κοινότητα, ούτε από τον Δήμο Σάμης. Είχα δεχθεί και τους εξηγήσαμε το καλοκαίρι με την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων όλες τις διαδικασίες για την διαχείριση του αγωγού και τα υπόλοιπα. Είναι ορισμένοι κάτοικοι, κάποιοι μη κάτοικοι, κάποιοι που τους ενδιαφέρει, κάποιοι που δεν τους ενδιαφέρει , όμως η πλειονότητα των κατοίκων της Αγίας Ευφημίας τον θέλει τον αγωγό. Εν πάση περιπτώσει ας αποφασίσει και το Δ.Σ της περιοχής και το Τοπικό Συμβούλιο της περιοχής, να πάρουν κι αυτοί τις ευθύνες τους.
Η ευθύνη η δική μου είναι πολύ μεγάλη, έχω αναλάβει ένα πολύ μεγάλο φορτίο αυτή τη στιγμή μέσα σε έναν χρόνο που είμαι στην διαχείριση της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς και Ιθάκης και δεν κοιμάμαι από την αγωνία γιατί δεν έχει γίνει κανένα έργο μετά τον «Ιανό». Δεν μπορώ λοιπόν και εγώ θα πάω ποινικά εάν δεν προχωρήσω το έργο το οποίο έχω στα χέρια μου. Είναι ένα έργο μεγάλο , δεν διαφωνώ ότι θα δημιουργήσει κάποια θέματα διαχείρισης της περιοχής όταν θα γίνεται το έργο . Είναι ένας αγωγός ο οποίος θα μεταφέρει τα νερά προς την θάλασσα και δεν θα πνίγεται το χωριό. Τώρα διαμαρτύρονται κάποιοι γιατί ήρθε ο Κουρής και κάνει το έργο, γιατί βάλαμε 1 εκατομμύριο το κάναμε ποιο ελκυστικό για να γίνει το έργο. Δεν μπορούσαμε να χάσουμε 4μιση εκατομμύρια, η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή έχασε 13 εκατομμύρια τα οποία έπρεπε να είναι έργα τώρα και όχι άσφαλτο επί ασφάλτου. Εμείς είμαστε στην διάθεση οποιονδήποτε να κουβεντιάσουμε, όμως προχωράμε στο έργο, δεν μπορούμε να σταματήσουμε ένα τόσο μεγάλο έργο, αντιπλημμυρικό μάλιστα. Τι θα πω εγώ αύριο στον Χ κάτοικο της Αγίας Ευφημίας όταν θα πλημμυρίσει το χωριό, θα με πάρει ο Εισαγγελέας και θα μου πει έχεις ευθύνη. Εμείς προχωράμε στην διαχείριση, δεν μπορούμε να μην κάνουμε μεγάλα έργα, είναι μερικοί που δεν θέλουν να γίνονται μεγάλα έργα. Ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει, αλλά το λέει στον αέρα και λέει ότι νομίζει επειδή είναι σε μια θεσούλα η θέλει να κάνει βαβούρα, αλλά δεν είναι έτσι, μεγάλα έργα πρέπει να γίνονται στην Κεφαλονιά, αλλιώς δεν θα πάει μπροστά η Κεφαλονιά. Ήδη εμείς χρηματοδοτούμε την μελέτη του περιφερειακού της Αγίας Ευφημίας , όπως τον θέλουν οι κάτοικοι με 240 χιλιάδες και ξαναετοιμάζουμε τον δρόμο Αγία Ευφημία –Καραβόμυλος για να τον ωριμάσουμε για να ζητήσουμε την χρηματοδότηση πάλι, γιατί η π. Περιφερειακή Αρχή δεν έκανε τίποτα και χάσαμε τα 7 εκατομμύρια. Εγώ όλους τους σέβομαι , δεν βάζω κανέναν στην άκρη , διαμαρτύρονται γιατί τα νερά θα μπαίνουν μέσα στον αγωγό από την θάλασσα, αφού ο αγωγός θα είναι 1μιση μέτρο κάτω από την Θάλασσα, σαφώς και θα μπαίνει νερό μέσα, αλλά ετοιμάζουμε μελέτες για να έρχονται μόνο νερά στην θάλασσα και όχι φερτά υλικά. Ο μελετητής θα κάνει έργα ανάσχεσης των φερτών και δημιουργία φραγμάτων ούτως ώστε να κατεβαίνουν νερά μόνο για να φεύγουν από τον αγωγό. Αυτή που διαμαρτύρονται για τι δεν ήρθαν να την πάρουν όταν βγάλαμε σε προκήρυξη την μελέτη να κάνουν τα σχέδια μόνοι τους. Ο καθένας έχει την δυνατότητα να έχει τις αντιρρήσεις του και εγώ τις σέβομαι. Βέβαια να κοιτάξουμε και ποιοι έχουν αντιρρήσεις. Εμείς προχωρούμε ».
Για την γέφυρα του Χειμωνικού δήλωσε ότι πρέπει να ανοίξει , ενημέρωσε ότι Πέμπτη και Παρασκευή στην Κεφαλονιά βρίσκεται ο επιβλέπων του έργου , σημείωσε ότι μπορεί να έχει καθυστερήσει αλλά γίνεται ένα τεράστιο έργο , «Φαραωνικό», και δεν έχει δικαίωμα να διαφωνήσει για κάθε μεγάλο έργο που γίνεται στην Κεφαλονιά και θα κάνει τις προσβάσεις καλύτερες. Έφερε ως παράδειγμα την γέφυρα του Χάρακα που ξεκίνησε στην θητεία Λευκαδίτη ως Νομάρχη και ολοκληρώθηκε στην θητεία του Θόδωρου Γαλιατσάτου ως Περιφερειάρχη.
Σημείωσε δε: «Τώρα η γέφυρα του Χάρακα, επειδή είναι πάνω σε ένα ενεργό σεισμικό ρήγμα, είναι η ποιο ευρηματική γέφυρα της Ευρώπης. Και τότε υπήρχαν αντιδράσεις , όμως τώρα είναι ένα έργο το οποίο δίνει υπεραξία στην βόρεια και σε όλη την Κεφαλονιά (ανέλυσε επαρκώς τα του έργου του Χάρακα). Σύμφωνα με τα όσα έχω ως πληροφόρηση από τον επιβλέποντα του Υπουργείου το οποίο και το εκτελεί, , έχει μόνο την οδοστρωσία, την βραχοπροστασία και τον καθαρισμό της γέφυρας. Πιστεύω ότι είναι θέματα τα οποία έχουν προχωρήσει. Ήδη έχει μπει η γέφυρα, έχει τσιμεντοθεί είναι έτοιμο σχεδόν. Εμείς πιέζουμε το Υπουργείο προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν αρνούμαστε ότι δημιουργεί ένα μεγάλο έργο προβλήματα στις περιοχές, βλέπουμε όμως πολύ ποιο μακριά από τον καθένα , δεν βλέπουμε το μικρό συμφέρον του καθενός, βλέπουμε το μεγάλο συμφέρον που στο μέλλον γίνεται και συμφέρον των ίδιων».
Επίσης αναφέρθηκε στον δρόμο Αεροδρόμιο- Κρανιά ο οποίος είναι χρηματοδοτημένος από το 2018 από την Περιφερειακή Αρχή Γαλιατσάτου και δεν έγινε τίποτα επί Κράτσα και η μελέτη είχε μόνον 12 χιλιάδες ευρώ απορρόφηση. Ενημέρωσε ότι τώρα το έργο προχωρά, είναι στα περιβαλλοντικά και μέχρι το καλοκαίρι θα έχει τελειώσει η οριστική μελέτη και θα προκηρυχθεί.
Τέλος ερωτώμενος για τα ανεξέλεγκτα ζώα που βρίσκονται στους δρόμους, σημείωσε ότι χαρακτηρίζονται ως παραγωγικά και είναι στην αρμοδιότητα των Δήμων, οι οποίοι θα πρέπει να βγάλουν μία προκήρυξη να βρούν εργολάβους, οι οποίοι θα τα συλλέξουν και θα τα οδηγήσουν στα σφαγεία εάν οι ιδιοκτήτες τους δεν τους φέρουν ενώτια και δεν τα αναζητήσουν.
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.