Η Λαϊκή Συσπείρωση Ληξουρίου για το νέο εκλογικό σύστημα για την Τοπική Διοίκηση

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2021 10:59

Η Λαϊκή Συσπείρωση Ληξουρίου για το νέο εκλογικό σύστημα για την Τοπική Διοίκηση

Eισήγηση με ΘΕΜΑ :

ΤΟ ΝΕΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ για την  Τοπική Διοίκηση

Στο ζύγι η ψήφος του λαού, προκειμένου να προωθούνται απρόσκοπτα τα επιχειρηματικά συμφέροντα!

Η κυβέρνηση πριν λίγες ημέρες, με πρόσχημα την "κυβερνησιμότητα" στις περιφέρειες και στους δήμους, κατέθεσε νομοσχέδιο, με το οποίο θέλει να εφαρμόσει ένα προκλητικό και αντιδημοκρατικό εκλογικό σύστημα, που καθιστά την πρώτη δύναμη, παντοδύναμη - με ένα ποσοστό 43%+1 ψήφο, να αναδεικνύεται περιφερειακή ή δημοτική αρχή και μάλιστα να παίρνει τα 3/5 των εδρών του συμβουλίου, όταν για ένα εργατικό σωματείο είναι απαγορευτικό να κηρύξει απεργία με ένα τέτοιο ποσοστό.

Διατηρεί τον εκβιαστικό β' γύρο των εκλογών, θέτει αντιδημοκρατικά πλαφόν 3% για να καταφέρει ένας συνδυασμός να εκλέξει έδρα στο περιφερειακό ή δημοτικό συμβούλιο, μειώνει σημαντικά τον αριθμό των εδρών των συμβουλίων περιφερειών, δήμων και τοπικών κοινοτήτων, καταργείται η ξεχωριστή κάλπη για την εκλογή των κοινοτικών αρχών. μάλιστα στις κάτω από 500 κατοίκους καταργεί τα συμβούλια και επιβάλει μεγάλες αυξήσεις στα παράβολα υποψηφιοτήτων.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση , υπερασπιζόμαστε σταθερά και χωρίς "ναι, μεν αλλά", το σύστημα της απλής, ανόθευτης αναλογικής και στην εκλογή των τοπικών οργάνων με  αρχή την ισοτιμία της ψήφου, χωρίς καμιά αυταπάτη για τον ρόλο της Τοπικής Διοίκησης ως περιφερειακός κρατικός θεσμός, που προωθεί την αντιλαϊκή πολιτική του κεντρικού κράτους.

Με αυτή την αφετηρία, είμαστε αντίθετοι στην επαναφορά του ορίου, όσον αφορά την εκπροσώπηση των συνδυασμών, αλλά και στον εκβιαστικό Β' γύρο, που εκτός του στόχου της ενσωμάτωσης, ενισχύει τον προσωποκεντρικό χαρακτήρα στη λειτουργία αυτών των θεσμών, αναπαράγοντας και με αυτό τον τρόπο φαινόμενα σήψης, παραγοντισμού, αλαζονείας, εξαρτήσεων και συναλλαγών  .

Με την ίδια αφετηρία είμαστε αντίθετοι και με την "κολοβή" απλή αναλογική, που είχε νομοθετήσει  η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στην Τοπική Διοίκηση, αφήνοντας φυσικά αλώβητο τον εκβιασμό του Β' γύρου και τα παράγωγά του.

Εξελίσσεται το γνωστό διαχρονικό σενάριο της εναλλαγής εκλογικών συστημάτων με την εναλλαγή των πολιτικών δυνάμεων πότε με άθλιους περιορισμούς και αποκλεισμούς όπως το σημερινό της ΝΔ πότε ολίγον πιο ‘’δημοκρατικό’’ (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ).  Αυτό που μένει ίδιο σε όλα τα εκλογικά  συστήματα είναι ότι καμία σχέση δεν έχουν με την πιστή αποτύπωση της λαϊκής ψήφου, την οποία αλλοιώνουν και παραβιάζουν. Ερμηνεύουν και υποτιμούν την λαϊκή έκφραση φέρνοντας την κάθε φορά στα μέτρα τους.

Βασικός στόχος και αυτών των αλλαγών είναι η ενσωμάτωση του λαού, ανάλογα με τις συνθήκες, είτε με τη μορφή του δίπολου που επαναφέρει η ΝΔ, είτε με την ψευδεπίγραφη ‘’αυτοδιοικητική συνεργασία’’ που επικαλούνται οι άλλες πολιτικές δυνάμεις.

Έχει διαμορφωθεί ένα βαθιά υποκριτικό σκηνικό, που ιδιαίτερα κατά την προεκλογική περίοδο, τροφοδοτεί την ψευδεπίγραφη εικόνα των δήθεν αυτοδιοικητικών, «ανεξάρτητων» και «υπερκομματικών» υποψηφιοτήτων, που αφήνουν δήθεν την κομματική ταυτότητα αλλά κρατούν το ‘’χρίσμα’’. Στόχος η παραπλάνηση, η χειραγώγηση, η άμβλυνση του πολιτικού κριτηρίου για τη λεγόμενη ‘’καθημερινότητα’’, η αποσύνδεση της πολιτικής αιτίας από τα λεγόμενα τοπικά προβλήματα, η απαλλαγή της ευθύνης των πολιτικών κομμάτων ως προς τις υποψηφιότητες και τα πεπραγμένα των αιρετών .

Όλα τα παραπάνω στήνουν ένα υποκριτικό σκηνικό μιας αντιπαράθεσης στοχευμένη μόνο στο λιγότερο ή περισσότερο ‘’δημοκρατικό’’ εκλογικό σύστημα, λιγότερο ή περισσότερο ‘’λειτουργικό’, αλλά καμία αντιπαράθεση δεν γίνεται για το συνολικό αντιδραστικό χαρακτήρα που έχει πάρει  η Τοπική Διοίκηση.

Είναι εντελώς υποκριτικό οι δυνάμεις της ‘’κυβερνησιμότητας’’ την ώρα που ορκίζονται στην «συνεργασία», στο «αυτοδιοίκητο», στην «πρόοδο του τόπου» στην «κοινωνική συνοχή» και άλλα τσιτάτα, στην ουσία να θέλουν «μοναρχία». Ένας χρόνος εφαρμογής της κολοβής απλής αναλογικής δεν εμπόδισε την ‘’κυβερνησιμότητα’’ Περιφερειών και Δήμων στα νησιά μας αφού υπάρχουν οι πρόθυμες δυνάμεις που συμφωνούν, συνεργάζονται και εφαρμόζουν τα προγράμματα των πρώτων σε δύναμη συνδυασμών. Το θεσμικό πλαίσιο επίσης δίνει την δυνατότητα σε αρκετές περιπτώσεις να κρίνονται πολιτικές αποφάσεις, προϋπολογισμοί, τεχνικά προγράμματα κ.λ.π., από την οικονομική επιτροπή, τις τεχνικές υπηρεσίες, την αποκεντρωμένη και το παρατηρητήριο, ανεξάρτητα από το τι αποφασίζουν τα Δημοτικά Συμβούλια.

Είναι υποκριτικό οι δυνάμεις που επικαλούνται την’’ δημοκρατία’’ ή έστω μορφή της απλής αναλογικής, να κρίνουν τις συνεργασίες μόνο από την σκοπιά της προσωπικής συναλλαγής, και όχι από το περιεχόμενο της πολιτικής που αυτές καλούνται να υπηρετήσουν.

Σε όλη αυτή τη διαμάχη ο κύριος στόχος είναι η ενσωμάτωση του λαού στους κεντρικούς σχεδιασμούς που έρχεται να υπηρετήσει κάθε φορά και το εκλογικό σύστημα

Αυτή λοιπόν, η πρωτοβουλία της κυβέρνησης, κατά τη γνώμη μας, δεν είναι ξεκομμένη από τους γενικότερους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς και ανατροπές που προωθούνται απ' όλες τις κυβερνήσεις εδώ και χρόνια στο χώρο της Τοπικής και Περιφερειακής Διοίκησης και από το νέο κύκλο τέτοιων αντιλαϊκών αλλαγών που ετοιμάζει η κυβέρνηση, με σκοπό να εξυπηρετηθούν πιο αποτελεσματικά και ενιαία οι ανάγκες και οι σχεδιασμοί των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων σε κάθε περιοχή και ταυτόχρονα να προωθηθούν ακόμα περισσότερο οι ανατροπές των εργασιακών σχέσεων, η διεύρυνση της ανταπόδοσης, η εμπορευματοποίηση και συρρίκνωση κοινωνικών και άλλων υπηρεσιών, (Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια) κλπ.

Είναι βέβαιο πως επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η αποτελεσματικότητα δήμων και Περιφερειών όχι για την ικανοποίηση των ’’πολιτών’’ όπως λέει ο κ. Πέτσας  αλλά διότι η Τοπική Διοίκηση έχει άμεση σχέση με την εμπορευματοποίηση αγαθών και την ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών, τη διαχείριση πόρων του ΕΣΠΑ, αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας παράδοσης της γης, ορυκτού και φυσικού πλούτου, Ενέργεια , από επιχειρηματικούς ομίλους. 

Αυτό εξηγεί ότι ενώ έχουν αλλάξει κυβερνήσεις, Περιφερειακές και Δημοτικές αρχές, εκλογικά συστήματα , οι λαϊκές ανάγκες και αγωνίες οξύνονται και παραμένουν ακάλυπτες.

Η κατάσταση που βιώνει η Λαϊκή οικογένεια από το εισόδημα, την ανεργία ,τα λουκέτα των μικρών επιχειρήσεων, ανυπεράσπιστη στα φυσικά φαινόμενα, χωρίς σύγχρονες υποδομές μέχρι την κατάσταση στο Δημόσιο σύστημα Υγείας , Παιδείας και Πρόνοιας είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στο μοναδικό δρόμο που έχει ο λαός για να διεκδικήσει την ικανοποίηση των αναγκών του, τον οργανωμένο αγώνα. Αυτό βιάζονται να ελέγξουν ή να εμποδίσουν . Είτε με εκλογικά συστήματα  είτε με καταστολή.

Για μας το αντιδραστικό εκλογικό σύστημα είναι ένα μόνο μέρος των αντιδραστικών κατασταλτικών σχεδιασμών τους, που μόνο ο οργανωμένος λαός και το κίνημα του μπορούν να ακυρώσουν.

Το Δημοτικό Συμβούλιο όμως , οφείλει να πάρει θέση και  να εκφράσει την αντίθεσή του με το αντιδραστικό εκλογικό σύστημα της κυβέρνησης.

Με αρχή την ισοτιμία της ψήφου να εκφράσουμε την συμφωνία μας με την απλή  ανόθευτη αναλογική και στην εκλογή των τοπικών οργάνων.

Οι Σύμβουλοι  της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δήμο Ληξουρίου

Δαμουλιάνος Θοδωρής

Καπάτος Βασίλης

Μαντζουράτος Δημητρης

Συνοδινός – Βαλλιάνος Βαγγέλης

Φαρακλός Βαγγέλης




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250