Λαϊκή Συσπείρωση Ιονίων Νήσων: Ο «Ιανός» έφυγε …ο εμπαιγμός ήρθε!!!

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2021 14:25

Λαϊκή Συσπείρωση Ιονίων Νήσων: Ο «Ιανός» έφυγε …ο εμπαιγμός ήρθε!!!

Ως Λαϊκή Συσπείρωση για μια ακόμη φορά βάζουμε προς συζήτηση το θέμα της πορείας αποκατάστασης των υποδομών, καθώς και της αποζημίωσης των πληγέντων στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη από τον «ΙΑΝΟ».

Μέχρι σήμερα αυτό που βιώνουν οι κάτοικοι των περιοχών που έχουν πληγεί είναι:
• από την μια υποσχέσεις και παρέλαση κυβερνητικών και περιφερειακών κλιμακίων συνοδευόμενες με τα ανάλογα προπαγανδιστικά δελτία τύπου που μοιράζουν δεκάδες εκατομμυρίων,
• και από την άλλη η σκληρή πραγματικότητα εδώ και 6 μήνες στην Πύλαρο την Ερρισο, την Σάμη, την Βόρεια Ιθάκη και άλλες περιοχές της Κεφαλονιάς & Ιθάκης, που πέρα από κάποια χωματουργικά έργα για την προσβασιμότητα στο οδικό δίκτυο, το ξεμπάζωμα κάποιων ρεμάτων και τα χρήματα για τις άμεσες ανάγκες, (και αυτά δεν έχουν δοθεί και σε όλους τους πληγέντες), η κατάσταση είναι τραγική.

Κανένα έργο δεν έχει προχωρήσει, ελάχιστες αποζημιώσεις έχουν δοθεί για τις απώλειες των νοικοκυριών για τις καταστροφές των οικιών τους, καμιά αποζημίωση για τις καταστροφές των μεταφορικών τους μέσων.

Καμιά αποζημίωση δεν έχει δοθεί για τις απώλειες των εμπορευμάτων και μεταφορικών μέσων και ελάχιστη για τις εγκαταστάσεις των επαγγελματιών. Καμιά αποζημίωση δεν έχει δοθεί για τις εγκαταστάσεις και τα μηχανήματα των αγροτών, κτηνοτρόφων, των μελισσοκόμων και των σκαφών των αλιέων κ.α, πέρα από τα ελάχιστα που έχουν δοθεί για την αποζημίωση φυτικού και ζωικού, κεφαλαίου.

Υπενθυμίζουμε ότι η Ε.Ε. θεωρώντας πολύ μικρή την περιοχή σε έκταση, σε πληθυσμό και σε οικονομική δραστηριότητα δεν αποζημιώνει, όπως άλλωστε είχε συμβεί και με τους σεισμούς του 2014, παρόλες τις διαβεβαιώσεις της σημερινής κυβέρνησης της Ν.Δ. της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της Περιφερειακής Αρχής.
Ενδεικτικά, παραθέτουμε τα παρακάτω στοιχεία περιγράφοντας την πραγματικότητα:

  1. Με βάση το Τεχνικό Δελτίο Έργου ( 29.10.2020) της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων (Δ.Τ.Ε.) της Π.Ε. Κεφαλονιάς και την Έκθεση Αυτοψίας που καταγράφει τις 31 πιο επείγουσες περιοχές του νομού που χρίζουν των άμεσων έργων συνολικού προϋπολογισμού 115.793.862,21 εκατ. ευρώ, η Περιφερειάρχης κ. Κράτσα, δήλωσε ότι οι κυβερνητικοί παράγοντες «..είναι πολύ ικανοποιημένοι από την αρτιότητα και την τεκμηρίωση του και είναι θετικοί για την χρηματοδότηση του...»
  2. Αφού πέρασαν όμως οι μήνες και μαζί και οι υποσχέσεις που έδινε αφειδώς η κ. Κράτσα, (συνέντευξη στις 05.01.2021 σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό της Κεφαλονιάς στην οποία δήλωνε «... Για την Κεφαλονιά η νέα χρονιά ξεκινάει με καλές προοπτικές..» «…Έχουμε στείλει στο Υπουργείο Ανάπτυξης τεχνικά δελτία 115 εκατομμυρίων ευρώ για την αποκατάσταση από τον ΙΑΝΟ και έχουμε εξασφαλίσει και άλλα 25 τα οποία θα διατεθούν για τις ανάγκες αποκατάστασης και ανάπτυξης..» δηλαδή σύνολο 140 εκ. ευρώ.), όχι μόνο δεν ήρθαν ποτέ αυτές οι χρηματοδοτήσεις, αλλά σύμφωνα με ένα νέο δεύτερο Τ.Δ.Ε. (αρ. πρωτ.: 8160/02.02.2021) αναθεωρούνται προς τα κάτω κατεβάζοντας την απαίτηση από την κυβέρνηση στα 111.603.821,54 εκ. ευρώ, δηλαδή μείον 4.190.040,70 εκ. Ευρώ (-3,62%!!!).
  3. Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, ένα τρίτο Τ.Δ.Ε.«…κατόπιν συνεννόησης με την Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (25.02.2021) που υπογράφεται από τον χωρικό Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Κεφαλονιάς & Ιθάκης, αναφέρεται σε συνολικό προτεινόμενο ποσό Π/Υ 20.051.583,51 ευρώ, δηλαδή μείον 95.742.278,70 εκ. Ευρώ (-82,70%!!!). Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι τα 12.201.600 εκ. ευρώ που είναι για έργα δεν προβλέπεται να εκταμιευτούν όλα το 2021, αλλά κλιμακωτά, μόνο τα 2.440.320 (20%) το 2021 και τα υπόλοιπα, 7.320.960 (60%) το 2022 και 2.440.320 (20%) το 2023!!! Να επισημάνουμε ότι αυτό το Δ.Τ.Ε. δεν υπογράφεται από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων όπως τα προηγούμενα.


Τότε και μόνο τότε, όταν η κυβέρνηση έχει επιβάλει να προσαρμοστεί η Κεφαλονιά και η Ιθάκη στην μειωμένη και ελάχιστη χρηματοδότηση, με την υπ. αρ. πρωτ. 24774 /26.02.2021 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Ιωάννη Τσακίρη, εγκρίνεται η χρηματοδότηση-ψίχουλα των 20.051.583,51 εκ. ευρώ, αντί των πλήρως τεκμηριωμένων και αναγκαίων έργων προϋπολογισμού 115.793.862,21 εκ. ευρώ όπως είχε ζητήσει η Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. Κεφαλονιάς μετά από την πλήρη καταγραφή των ζημιών.

Οι πρόθυμοι είχαν βρεθεί -δεν αποτελεί άλλωστε έκπληξη- και έβαλαν φαρδιά πλατιά τις υπογραφές τους, ως μακρύ χέρι της κυβέρνησης, ξεχνώντας ακόμα και αυτά τα κούφια λόγια, «πρώτα η Κεφαλονιά», τα δάκρυα, και την «συμπάθεια».

Εκεί οφείλεται και η καθυστέρηση των έξι μηνών για να ξεκινήσουν τα έργα. Η επιβολή της προσαρμογής της χρηματοδότησης όχι στις ανάγκες των περιοχών που έχουν πληγεί για τα απαραίτητα έργα, αλλά στο ελάχιστο ποσό που ήταν διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση για τις αποκαταστάσεις των καταστροφών από τον « IΑΝΟ».
Καμιά όμως καθυστέρηση δεν υπάρχει, στην υπογραφή της κ. Κράτσα που «έπεσε» την ίδια ημέρα, στις 25.02.2021, για επιχορήγηση 4 μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων με το ποσό των 478.306,13 ευρώ ως μέρος (25%) της συνολικής δωρεάν μη επιστρεπτέας επιχορήγησης συνολικού ποσού 1.913.264,57 εκ. ευρώ.

  1. Συνεχίζοντας όμως η Περιφερειακή Αρχή την προσπάθεια των περικοπών στα έργα αποκατάστασης στην Π.Ε. Κεφαλονιάς, εγκρίνει τον 3ο Α.Π.Ε. για τα «ΕΡΓΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ Π.Ε. ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ» για την περιοχή του Δήμου Σάμης με το αρχικό κεφάλαιο των 520.000 ευρώ και όχι με την συμπληρωματική χρηματοδότηση των 237.880,81 ευρώ που είχε αποφασίσει με την υπ. αρ.: -684-32/12-08-2020 (ΑΔΑ: ΩΔΙΔ7ΛΕ-ΔΗΦ) η Οικονομική Επιτροπή, «…καθώς δεν εκδόθηκε μέχρι σήμερα η απαιτούμενη απόφαση έγκριση διάθεσης πίστωσης εκ μέρους Αυτοτελούς Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων».
  2. Για τον «Αντιπλημμυρικό Αγωγό της Αγίας Ευφημίας» ενώ έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση της Μελέτης και έχει εγκριθεί εδώ και 6 μήνες από το Δ.Σ. του Δήμου Σάμης ακόμη δεν έχει αποσταλεί η χρηματοδότηση των 4.500.000 εκ. ευρώ και δεν έχει γίνει η δημοπράτηση του έργου!
  3. Για την Μελέτη της λεκάνης της Πυλάρου, που έχει ανακοινωθεί πολλές φορές χρηματοδότηση με 1.600.000,-εκκρεμεί από το 2018 από την κυβέρνησή ΣΥΡΙΖΑ και την Περιφερειακή Αρχή της ΑΝΑΣΑ- δεν έχουν συνταχθεί καν οι όροι διακήρυξης για την δημοπράτηση του έργου.
  4. Για την γέφυρα «Χειμωνικού» όχι μόνο δεν έχει ξεκινήσει καμιά μελέτη για την άμεση κατασκευή νέας γέφυρας και νέου υδραυλικού τεχνικού και την τοποθέτηση φρακτών ανάσχεσης βροχοπτώσεων, αλλά ούτε και η προσωρινή λύση της στρατιωτικής γέφυρας που από τον Νοέμβριο του 2020 εξαγγέλλεται κάθε μήνα ότι θα γίνει δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.
  5. Στη θέση «Φωλιά του Κότσυφα» στον κεντρικό δρόμο της Πυλάρου πέρα από τα χωματουργικά έργα για την προσπελασιμότητα του δρόμου, δεν έχει προχωρήσει καμιά μελέτη άρα και το κατασκευαστικό έργο. Το ίδιο και στην περιοχή Μπεκατωράτων και Ξηροποτάμου στον κεντρικό επαρχιακό δρόμο της Πυλάρου.
  6. Για το ρέμα του «Μύρτου» δεν έχει προχωρήσει κανένα έργο παρόλο της εκδήλωσης μεγάλης κλίμακας κατολισθητικών φαινομένων και της ανάγκης άμεσης αποκατάστασης των κατεστραμμένων τοίχων αντιστήριξης και των συστημάτων βραχοπροστασίας, βασικός όρος για την ασφάλεια της παραλίας του ΜΎΡΤΟΥ.
  7. Για το ρέμα της Άσσου- που είναι μια αντίστοιχη περίπτωση όπως της Αγίας Ευφημίας- δεν έχει προχωρήσει καμιά νέα μελέτη ή έργο.
  8. Στο Επαρχιακό οδικό δίκτυο Αγίας Ευφημίας-Καραβομύλου δεν έχει προχωρήσει κανένα έργο για την αντικατάσταση των κατεστραμμένων τοίχων αντιστήριξης της οδού, την εφαρμογή στρώσεων οδόστρωσης.
  9. Στο Επαρχιακό οδικό δίκτυο Σάμης-Πόρου -πέρα από ελάχιστες παρεμβάσεις για την προσπελασιμότητα του δρόμου δεν έχουν γίνει αντικατάσταση κατεστραμμένων τοίχων αντιστήριξης και υδραυλικών τεχνικών, η αντικατάσταση των τοίχων από συρματοκιβώτια που έχουν αστοχήσει, η εφαρμογή στρώσεων οδόστρωσης και ασφαλτικών για την αποκατάσταση οδοστρωμάτων.
  10. Στην Ιθάκη στην θέση «Μπρος Αετός» Ιθάκης, δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες δημοπράτησης του κυρίως έργου αλλά και της Μελέτης για την εναλλακτική λύση. Και ο δρόμος παραμένει κλειστός, αφού δεν έχει αρθεί η απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας.
  11. Το ίδιο ισχύει και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο στις Φρίκες Ιθάκης αφού δεν έχει προχωρήσει η αντικατάσταση των κατεστραμμένων τοίχων αντιστήριξης.
  12. Οι επαγγελματίες που έχουν πληγεί έχουν πάρει ελάχιστη αποζημίωση για τις εγκαταστάσεις τους και καθόλου για τα εμπορεύματα τους και τα μεταφορικά μέσα τους, αλλά επιπλέον δεν έχουν καν τελειώσει οι αυτοψίες στις πληγείσες επιχειρήσεις με αποκλειστική ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής και της κυβέρνησης, παρά τις μέγιστες προσπάθειες των εργαζομένων που παραμένουν με απλήρωτες υπερωρίες.
  13. Δεν έχουν αποζημιωθεί ούτε ένα ευρώ οι 28 αλιείς που είτε έχασαν το σκάφος τους ή έπαθαν ζημιές.
  14. Το ίδιο συμβαίνει με τους αγρότες, τους κτηνοτρόφους αλλά και τους μελισσοκόμους. Από τις 150 αιτήσεις (για αποζημιώσεις ζωικού κεφαλαίου συνολικού ποσού 242.523,20 ευρώ), έχουν δοθεί 6 μήνες μετά μόνο οι 36.374,40 ευρώ, δηλαδή το 15% (!) και από τις 453 αιτήσεις για αποζημιώσεις φυτικού κεφαλαίου (συνολικού ποσού 374.759,47 ευρώ), έχουν δοθεί 6 μήνες μετά μόνο οι 71.475,87 ευρώ, δηλαδή το 19% ! Ούτε ένα ευρώ δεν έχει δοθεί για αποζημιώσεις παγίων (εγκαταστάσεις, μηχανήματα κ.λ.π.).
  15. Για τις αποζημιώσεις της οικοσκευής των πληγέντων νοικοκυριών στην περιοχή του Δήμου Σάμης έχει αιτηθεί από τους πληγέντες το ποσό των 520.000 ευρώ περίπου και έχουν δοθεί 326.826 ευρώ, δηλαδή το 62,85%. Υπολείπεται προς πληρωμή το ποσό των 193.000 ευρώ περίπου, όταν η επιχορήγηση που έχει ο Δήμος Σάμης είναι 450.000 ευρώ. Ελάχιστα έχουν δοθεί για τις αποζημιώσεις των οικιών και καθόλου για αποζημίωση των μεταφορικών τους μέσων.

Αυτή είναι η πραγματικότητα, που ο λαός βιώνει στο πετσί του, στην ζωή του, στην καθημερινότητα του, που όσο και να προσπαθείτε να την μετατρέψετε σε σύγχυση για να κερδίσετε χρόνο δεν θα τα καταφέρετε και ας έχετε επιλέξει το δρόμο του εμπαιγμού και της καταστολής.

Σήμερα υπάρχει αγανάκτηση, θυμός και οργή που συσσωρεύεται όχι μόνο απέναντι σε σας, αλλά και στους προηγούμενους διαχειριστές της κυβέρνησης και της Περιφερειακής Αρχής ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΑΣΑ.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση καταθέτουμε όλες μας τις δυνάμεις στον αγώνα και την προοπτική για να κρατήσουμε την φλόγα αναμμένη, για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να διεκδικηθούν άμεσες λύσεις για το λαό αλλά και συνολικότερα για μια άλλη οργάνωση της οικονομίας και της κοινωνίας που οι λαϊκές ανάγκες θα είναι η πρώτη προτεραιότητα.

Παρακάτω συνημμένα έγγραφα 

Συν._1_29-10-2020_Δ.Τ.Ε._ΤΕΧΝ._ΔΕΛΤΙΟ_1_ΙΑΝΟΣ_115.793.86221_31_ΠΕΡΙΟΧΕΣ.pdf

Συν._2_2-2-2021_Δ.Τ.Ε._ΤΕΧΝ_._ΔΕΛΤΙΟ_2_111.603.82154_ΓΙΑ_ΙΑΝΟ.pdf

Συν._3_25.02.2021_ΤΕΧΝΙΚΟ_ΔΕΛΤΙΟ_3_ΓΙΑ_ΙΑΝΟ_20.051.58351_ΑΠΟ_ΓΡ.ΑΝΤΠΕΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ.pdf

Συν._4_26.02.2021_ΑΠΟΦΑΣΗ_ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ_ΓΙΑ_ΜΟΝΟ_20_εκ_απο_τα_115_εκ._ΩΔΖΦ46ΜΤΛΡ-3ΙΑ_προέγκριση_ΣΑΕΠ_822.pdf

Συν._5_25-11-2020_Δ.Τ.Ε._ΤΕΧ._ΔΕΛΤΙΟ_ΓΙΑ_ΧΡΗΜΑΤ._ΑΓΩΓΟΥ_ΑΓ.ΕΥΦΗΜΙΑΣ.pdf

Συν._6_12.08.2020_32η_ΟΙΚ._ΕΠ._ΑΠΟΦΑΣΗ_-684-32_2020_ΓΙΑ_ΣΥΜΠΛ._ΣΥΜΒΑΣΗ_237.88081_ΓΙΑ_ΕΡΓΑ_ΑΠΟΚ._Π.Ε._ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ.pdf

Συν._7_09.03.2021_ΟΧΙ_ΣΥΜΠΛ._ΣΥΜΒ_237.88081_ΛΟΓΩ_ΜΗ_ΕΓΚΡΙΣΗ_ΔΙΑΘΕΣΗΣ_ΠΙΣΤΩΣΗΣ_68377ΛΕ-ΜΒΑ.pdf

 




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250