Τι θα αλλάξει στην Πατρών- Πύργου, βήμα βήμα η εικόνα του νέου αυτοκινητόδρομου
Η χάραξη του έργου όπως έχει αποτυπωθεί στη μελέτη
Στο νέο αυτοκινητόδρομο της Πατρών – Πύργου, θα κατασκευαστούν οκτώ κόμβοι και ημικόμβοι, δύο σταθμοί διοδίων και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης.
Ενας από τους πιο «ματωμένους» δρόμους της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης βρίσκεται σε φάση υλοποίησης, με την «Π» να έχει κάνει γνωστό πως έχουν τα πρώτα δύο εργοτάξια, της ΑΒΑΞ στα Καμίνια και της ΑΚΤΩΡ στα Καραίικα, ενώ κοντά σε ολοκλήρωση είναι και το εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στην Αμαλιάδα.
Τις ημέρες αυτές εκτός από την εγκατάσταση των εργοταξιακών γραφείων οι εταιρείες μεταφέρουν στην περιοχή μηχανήματα, προχωρούν τις τοπογραφικές αποτυπώσεις και ξεκινούν τη συλλογή σκουπιδιών και μπάζων.
Με τις μπουλντόζες να είναι έτοιμες να βάλουν μπροστά τις μηχανές και να διαμορφώσουν τη νέα Πατρών-Πύργου σε έναν σύγχρονο δρόμο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, έχει χρησιμότητα η «ΠτΔ» να παρουσιάσει συγκεντρωμένες όλες τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον αυτοκινητόδρομο που θα κάνει την απόφαση Αθήνας-Πύργου σε τρεις ώρες.
ΑΠΟΣΤΑΣΗ
Το συνολικό μήκος της σύνδεσης της Πάτρας με τον Πύργο ανέρχεται στα 75 χιλιόμετρα και ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν μία Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης, ενώ ασφαλώς τα δύο ρεύματα κατεύθυνσης της κυκλοφορίας θα χωρίζονται με στηθαίο στη μέση.
KΟΜΒΟΙ
Παράλληλα, θα κατασκευαστούν οκτώ κόμβοι και ημικόμβοι σε Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαΐα, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργο. Θα περιλαμβάνει επίσης δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στο Μιντιλόγλι και τα Καραίικα, καθώς και δύο πλευρικούς, στους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Τέλος, θα διαθέτει δύο σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στο 21ο και 72ο χλμ.
ΔΙΟΔΙΑ
Το κόστος των διοδίων, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο και η χρέωση θα είναι αναλογική για τους ηλεκτρονικούς χρήστες.
ΚΟΣΤΟΣ
Το συνολικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου θα ανέλθει σε περίπου 332 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 116 εκ. (106 εκ. δάνειο και 10 εκ.ίδια κεφάλαια) θα προέλθουν από την Ολυμπία Οδό και τα 216 εκ. ευρω από τη συμβολή του ελληνικού Δημοσίου.
ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ
Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, οκτώ ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες, 37 κάτω και 27 άνω διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης που θα περιλαμβάνει και Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και έναν αστυνομικό σταθμό.
ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Οπως έγραψε στο άρθρο-παρέμβαση στην «Π» το Σάββατο ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης τα πρώτα 56 χιλιόμετρα του έργου, ξεκινώντας από τον Πύργο, θα δοθούν σε κυκλοφορία μετά από 36 μήνες περί τα τέλη του 2024, ενώ όλο το έργο θα έχει παραδοθεί στους 40 μήνες, δηλαδή εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Εκτός της κατασκευής, ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της συντήρησης του δρόμου για 23 χρόνια, απαλλάσσοντας έτσι το Δημόσιο από επιπλέον έργα συντήρησης.
«ΒΑΡΟΣ» ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΕΘΝΙΚΗ
Ωστόσο, τόσο οι επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, όσο και οι βιομήχανοι που διακινούν τα προϊόντα τους μέσω του δρόμου αλλά και οι κάτοικοι έχουν εκτιμήσει ότι η τοποθέτηση διοδίων στο Μιντιλόγλι και τα Καραίικα θα φέρει αναπόφευκτη αύξηση της κίνησης στην παλαιά εθνική οδό.
Σε παλαιότερη επικοινωνία με τους δημάρχους Πατρέων και Δυτικής Αχαΐας, Κώστα Πελετίδη και Σπύρο Μυλωνά, είχε εκφραστεί η αντίθεση για την τοποθέτηση διοδίων, καθώς συμπέραιναν ότι «θα αναγκάζεται ο κόσμος να διέρχεται από τον παραλιακό δρόμο, όπως συμβαίνει και στο δρόμο που περνάει από τον Αγιο Βασίλειο και τα Αραχωβίτικα, που όλοι τον χρησιμοποιούν αν θέλουν να μεταβούν προς το Αίγιο». Συνοπολογίζουν επίσης ότι δεν πρέπει να προστεθεί ένας ακόμα συντελεστής κόστους στους κατοίκους της περιοχής.
Από την άλλη πλευρά, αναμένεται να επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις που διακινούν τα προϊόντα τους μέσω της Πατρών-Πύργου αλλά και οι εργαζόμενοι που μετακινούνται καθημερινά μέσω του δρόμου. Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Επιχειρήσεων ΒΙΠΕ Πέτρος Μαντάς είχε εκτιμήσει στο πρόσφατο παρελθόν πως η τοποθέτηση διοδίων θα οδηγήσει όλη την καθημερινή επιβατική και εμπορευματική μεταφορά στον παραλιακό δρόμο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Πηγή: Pelop.gr