Νέο master plan λιμένα Χίου : Ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φορτίου με τη μεταφορά της ακτοπλοΐας εκτός λιμένα Χίου
Στις λεπτομέρειες του Master Plan του κεντρικού λιμένα της Χίου, στο κομμάτι της κυκλοφοριακής μελέτης, αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο Συγκοινωνιολόγος Μελετητής Αναστάσιος Δραγουμάνοβιτς, σημειώνοντας ότι όλες οι μελέτες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η μεταφορά της ακτοπλοϊας εκτός του υφιστάμενου λιμένα θα ελαφρύνουν κυκλοφοριακά την πόλη μέχρι και 60%.
Η μελέτη
Αναφερόμενος στην κυκλοφοριακή μελέτη ο κ. Δραγουμάνοβιτς εξήγησε ότι στήθηκε ένα ευρύ κυκλοφοριακό μοντέλο για την πόλη της Χίου με όριο περίπου τον περιφερειακό δρόμο, περιλαμβάνοντας μέσα και την περιοχή του αεροδρομίου.
«Αξιοποιώντας παλαιότερα αλλά και μεταγενέστερα στοιχεία, κάναμε μετρήσεις με στόχο να προσομοιώσουμε δύο κύρια σενάρια λειτουργίας του λιμένα.
Τη λειτουργία του λιμένα στην θέση την εσωτερική όπως είναι σήμερα αλλά με τους φόρτους που περιμένουμε να έχουμε σε ορίζοντα 25ετίας και από την άλλη τη λειτουργία του λιμένα σύμφωνα με το σχέδιο του master plan.
Από την ανάλυση προέκυψε, όπως άλλωστε περιμένει κανείς, σημαντική ελάφρυνση της κυκλοφορίας με το λιμένα στη νότια θέση. Προέκυψε μία σημαντική ποιοτική βελτίωση βγάζοντας πλέον τα βαρέα οχήματα από την κεντρική περιοχή του Κήπου και των κεντρικών δραστηριοτήτων της πόλης και οδηγώντας τα με πιο εύκολο και σύντομο τρόπο και με μικρότερες διαδρομές στον περιφερειακό δρόμο της πόλης», ανέφερε.
Τι προτείνουν οι μελετητές
Όπως εξήγησε ο κ. Δραγουμάνοβιτς η γενική προσέγγιση είναι ότι δημιουργείται στην περιοχή του λιμένα μία κεντρική νησίδα διαχωρισμού των ρευμάτων εισόδου και εξόδου ώστε να μην έχουμε το μπλέξιμο από τη σημερινή λειτουργία του λιμένα.
Η είσοδος των φορτηγών θα κατευθύνεται αποκλειστικά προς νότο όπου είναι και η κυρία προέλευση των φορτηγών και όσα κινούνται προς βόρεια Χίο θα μεταφέρονται στη χώρα μέσω του περιμετρικού δακτυλίου.
Τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα μπορούν να κινηθούν είτε προς νότια είτε προς βόρεια σαν συνέχεια της κυκλοφορίας της πόλης.
«Η κυκλοφοριακή δυσκολία του λιμένα της Χίου, είναι ότι είναι ένας λιμένας που είναι μέσα στην πόλη, οπότε επιβαρύνει και επιβαρύνεται κυκλοφοριακά από την πόλη», εξήγησε.
Σε αυτό το πλαίσιο ο μελετητής, ανέφερε ότι μέσα στην πρόταση προβλέπεται και η διαπλάτυνση του δρόμου μπροστά στον Ναυτικό Όμιλο Χίου ώστε να γίνει δρόμος διπλής κατεύθυνσης.
{https://youtu.be/-qZ3AhcaOHU/}