Μόνο ανταλλακτικά απέμειναν από την παλιά Ολυμπιακή
Με ...βουνά από ανταλλακτικά ασχολούνται πλέον τα στελέχη της Εθνικής Κεφαλαίου, η οποία έχει αναλάβει την εκκαθάριση της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής Αεροπορίας από το 2009. Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρίας, η εκκαθάριση της Ολυμπιακής έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, όμως «αποδείχθηκε ένα πολύπλοκο, πρωτόγνωρο και δύσκολο πρότζεκτ, έξω από την συνηθισμένες μορφές εκκαθάρισης εταιριών εν λειτουργία»
Η Εθνική Κεφαλαίου χρειάστηκε να περάσει από βουνά γραφειοκρατίας και διεκπεραίωσης, όπως η καταβολή αποζημιώσεων σε 5.000 άτομα, η διάλυση ενός δικτύου εξωτερικού με 28 σταθμούς και η απόλυση 450 εργαζομένων που εργάζονταν σε διαφορετικές χώρες και με διαφορετικό εργασιακό καθεστώς. «Δώσαμε αγώνα για να ιεραρχηθεί το πώς θα διαφυλαχθεί η τεράστια περιουσία της Ολυμπιακής. Ειδικά, στην αρχή μας είχε φύγει ο ύπνος» τονίζουν κύκλοι της εταιρίας.
Παράλληλα, χρειάστηκε να καταγγελθούν συμβάσεις για μισθωμένα αεροσκάφη, να γίνει σωστή διαχείριση του προσωπικού και να υπερκεραστούν εμπόδια, που προέκυπταν από ασάφειες του νόμου για την εκκαθάριση της εταιρίας, διηγούνται στελέχη της Εθνικής Κεφαλαίου. «Αυτά τα δυόμισι χρόνια ήταν σαν να έχουμε δουλέψει τουλάχιστον πέντε» εξηγούν.
Όπως σημειώνουν, υπήρχαν σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης από τις εταιρίες του άλλοτε κρατικού ομίλου, ρευστότητα είχαν μόνο οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, φορολογική ενημερότητα δεν μπορούσε να δοθεί, εκκρεμούσε η εξυπηρέτηση δανείων με την εγγύηση του δημοσίου, ενώ υπήρχαν οφειλές 700 εκατ. ευρώ προς το ΙΚΑ. «Ωστόσο, έγιναν πολλά βήματα με γρήγορους ρυθμούς σε περιορισμένο χρόνο» τονίζουν.
Μέχρι το καλοκαίρι του 2012 είχαν γίνει άνω των 20 πλειοδοτικών διαγωνισμών για τα περιουσιακά στοιχεία της Ολυμπιακής, ενώ η εταιρία «έτρεχε» παράλληλα και τη συντήρηση των τετρακινητήριων AIRBUS 340, που πωλήθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών. Η Εθνική Κεφαλαίου πούλησε μέσω διαγωνισμών τα επτά Boeing 737-400 και τα 11 ελικοφόρα ATR της Ολυμπιακής, και μαζί τους επτά εφεδρικούς κινητήρες «σε αρκετά ικανοποιητική τιμή και με την πρώτη», σημειώνουν κύκλοι του εκκαθαριστή, «δηλαδή έναντι 34 εκατ. ευρώ», συμπληρώνουν με πηγές του υπουργείου Υποδομών.
Παράλληλα, σχετικά γρήγορα μεταβιβάστηκαν και τα περιουσιακά στοιχεία του Λονδίνου, καθώς τα γραφεία της Ολυμπιακής πέρασαν στην Qatar Airways, ενώ ακίνητο, στο οποίο διέμενε ο επικεφαλής του γραφείου, πουλήθηκε σε ιδιώτη. Ακόμη, εκκρεμεί η πώληση ενός ακινήτου στο Τελ Αβίβ, και άλλου στην Αλεξανδρούπολη.
Η εκκαθάριση της Ολυμπιακής είχε και κάποιες δυσάρεστες εξελίξεις, καθώς οι υπάλληλοι της εταιρίας είχαν λάβει αποζημιώσεις σε ομόλογα του δημοσίου. Η πλειονότητα εξ αυτών ρευστοποίησε τα ομόλογα προ της λήξεώς τους, σε χαμηλότερη τιμή, όμως αριθμός εργαζομένων, που δεν τα προεξόφλησε, «έπεσε» πάνω στο PSI και, πρακτικά, έχασε τα χρήματά του.
«Η εκκαθάριση σχεδόν τελείωσε. Έχουν ξεκινήσει οι επιστολές προς τους πιστωτές, προκειμένου να εγείρουν απαιτήσεις» σημειώνουν οι ίδιες πηγές κι εκτιμούν ότι έως τον Σεπτέμβριο η εκκαθάριση θα έχει ολοκληρωθεί. Αυτό που απομένει, λένε, είναι τα βουνά των ανταλλακτικών, τα οποία είναι δύσκολο να πιάσουν καλή τιμή, παρόλο που πωλούνται ομαδοποιημένα.
ΤΟ ΒΗΜΑ