Αεροδρόμια: Γιατί απαγορεύονται ακόμα τα υγρά στις χειραποσκευές;
Μία σιωπηλή επανάσταση λαμβάνει χώρα στα αεροδρόμια, αλλά οι περισσότεροι δεν την έχουν παρατηρήσει.
Εδώ και σχεδόν 16 χρόνια, όσοι ταξιδεύουν με αεροπλάνο ξέρουν πως τα υγρά απαγορεύονται στις χειραποσκευές εκτός και εάν πρόκειται μια μικρά μπουκαλάκια των 100 ml το πολύ, ενώ όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να βγαίνουν από τις τσάντες κατά το πέρασμα από τον έλεγχο.
Όμως, σε πολλά αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο, μία νέα τεχνολογία επιτρέπει την κατάργηση αυτού του κανόνα.
Τον Οκτώβριο του 2021, το αεροδρόμιο Shannon, στα δυτικά της Ιρλανδίας, ανακοίνωσε ότι εγκατέστησε ένα νέο, προηγμένης τεχνολογίας σύστημα ασφαλείας, που περιλαμβάνει αξονικό τομογράφο, με κόστος 2,5 εκατ. ευρώ.
Τώρα, τα υγρά και τα ηλεκτρονικά μπορούν να παραμείνουν μέσα στις τσάντες, χωρίς περιορισμό για τον όγκο των υγρών.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το αεροδρόμιο Shannon, στο δυτικότερο άκρο της Ευρώπης, πρωτοπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Το πρώτο κατάστημα Duty-Free άνοιξε εκεί το 1947.
Το αεροδρόμιο Donegal στη ΒΔ Ιρλανδία ακολούθησε, με τρισδιάστατους τομογράφους σαν αυτούς που ξέρουμε από τα νοσοκομεία να αντικαθιστούν στην δισδιάστατη απεικόνιση των ακτινών Χ.
Στο Shannon υπολογίζουν ότι ο χρόνος που θα χρειάζεται ένας επιβάτης για να περάσει από την ασφάλεια θα μειωθεί στο μισό και φυσικά, οι αντιδράσεις των ταξιδιωτών είναι πολύ θετικές. Ένας ταξιδιώτης που περνά γρηγορότερα από τον έλεγχο έχει περισσότερο χρόνο να ξοδέψει στα καταστήματα και τα εστιατόρια, είναι το πλεονέκτημα της αναβάθμισης αυτής για τα αεροδρόμια.
Πότε απαγορεύτηκαν τα υγρά
Η απαγόρευση των υγρών εφαρμόστηκε σε όλο τον κόσμο αφότου μία απόπειρα τρομοκρατικής επίθεσης αποτράπηκε τον Αύγουστο του 2006. Οι τρομοκράτες σκόπευαν να πυροδοτήσουν υγρά εκρηκτικά σε πολλές πτήσεις ταυτόχρονα.
Πλέον, το μέτρο είναι κομμάτι της καθημερινότητας για όσους ταξιδεύουν, με τους μεγαλύτερους να αναπολούν την εποχή που το πέρασμα από την ασφάλεια του αεροδρομίου ήταν μια εύκολη υπόθεση.
Πότε θα σταματήσουν οι έλεγχοι;
Ασφαλώς, το κόστος της υιοθέτησης της νέας τεχνολογίας δεν είναι φθηνό, ειδικά για τα μικρότερα αεροδρόμια, τα οποία ήδη δυσκολεύονται μετά τον κορωνοϊό.
Αυτό σημαίνει ότι οι τεχνολογικές αναβαθμίσεις θα γίνουν σταδιακά, με κάποια αεροδρόμια να προηγούνται και άλλα να καθυστερούν περισσότερο. Σύμφωνα με το CNN, πάντως, θα δούμε εξελίξεις τα επόμενα χρόνια.
moneyreview.gr