«Χρυσάφι» τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αντιδράσεις επιβατών για τις αποσπασματικές εκπτώσεις – Δεν προχωράνε σε μειώσεις των τιμών οι εταιρείες

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 14 Ιουλίου 2023 23:01

Φωτογραφία αρχείου από το λιμάνι του Πειραιά (ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΑΡΕΚΙΑΝ/ EUROKINISSI)

Φωτογραφία αρχείου από το λιμάνι του Πειραιά (ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΑΡΕΚΙΑΝ/ EUROKINISSI)

Έντονη είναι η δυσαρέσκεια των επιβατών για τις μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οι οποίες όπως λένε είναι αποσπασματικές, έρχονται με καθυστέρηση και αφορούν συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες.

 

Η κάθε εταιρεία ακολουθεί τη δική της πολιτική, ενώ καμία δεν προβλέπει οριζόντια μείωση των τιμών. Για παράδειγμα, δύο εταιρείες κάνουν μείωση των εισιτηρίων 20% αλλά μόνο κάθε Τρίτη ή κάθε Τετάρτη. Άλλη εταιρεία προσφέρει έκπτωση 30% για τετραμελείς οικογένειες αλλά μόνο για τα εισιτήρια της επιστροφής.

Δυσαρεστημένοι είναι οι ταξιδιώτες με τις επιλεκτικές εκπτώσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ενώ πολλοί αισθάνονται αδικημένοι καθώς έχουν ήδη χρυσοπληρώσει όπως μας λένε τα εισιτήρια τους για τις διακοπές τους.

«Οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν σε αυτό που ζήτησε η κυβέρνηση», λέει ο Βαρβιτσιώτης

«Υπάρχουν εταιρείες και ιδιαίτερα οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου κάνανε ιδιαίτερα σημαντικές προσφορές και εκπτώσεις οι οποίες ανταποκρίνονται σε αυτό που ζήτησε η κυβέρνηση. Υπάρχουν και κάποιες που νομίζουν ότι με μικροπροσφορές συγκεκριμένων ημερών ότι περνάνε τον πήχη των προσδοκιών. Δε θα το έλεγα αυτό», τόνισε ο υπουργός ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ουσιαστικό όφελος προκύπτει σε ακτοπλοϊκή εταιρεία που προσφέρει μείωση 20% σε όλα τα δρομολόγια για οικογένειες ή παρέες 3 έως 5 ατόμων. Για παράδειγμα, μια οικογένεια με δύο παιδιά, άνω των 10 ετών και ένα αυτοκίνητο για Νάξο με την μείωση θα πληρώσει 514 ευρώ αντί για 648, κερδίζοντας 134 ευρώ. Ωστόσο, αν κάποιος προσπαθήσει να κλείσει εισιτήρια για τον Αύγουστο είναι σα να παίρνει λαχείο, επομένως η ακύρωση εισιτηρίων από οικογένειες που θέλουν να εκδώσουν νέα και φθηνότερα είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνη.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών από το 2022 τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί κατά περίπου 40% ενώ η τιμή των καυσίμων έχει μειωθεί 46%, την ώρα που εργαζόμενοι με έναν μέσο μισθό χρειάζονται τρία μηνιάτικα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Οι προσφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα ισχύουν τις 17 Ιουλίου έως τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Πηγή: ethnos.gr 

ΠΕΜΕΝ     ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ   ΠΕΕΜΑΓΕΝ         

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μια σοφή λαϊκή παροιμία λέει: «όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι».

Αυτό επιβεβαιώθηκε με τις περιβόητες εκπτώσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που είχε προαναγγείλει η κυβέρνηση της ΝΔ, κοροϊδεύοντας για άλλη μια φορά, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Οι μειώσεις φιάσκο αφορούν ελάχιστους επιβάτες, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία έχει προγραμματίσει τις διακοπές και έχει κλείσει τα εισιτήρια μήνες πριν.

Αυτό που γνωρίζει πολύ καλά και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, είναι να λιβανίζει την πολιτική της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των εφοπλιστών.

Το ανέφερε συγκεκριμένα ο υπουργός ναυτιλίας κ.Βαρβιτσιώτης ότι: «η ακτοπλοϊκή αγορά είναι μια απελευθερωμένη αγορά, υπάρχει ελεύθερος ανταγωνισμός».

Αυτή την «απελευθερωμένη αγορά» στις κατευθύνσεις της Ε.Ε υπηρετούν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και άλλες αστικές πολιτικές δυνάμεις έχοντας πυξίδα τη συνθήκη του Μάαστριχτ και στη ναυτιλία τον Ε.Κ 3577/1992.

Αυτή η πολιτική έχει επιφέρει τραγικά αποτελέσματα για τους ναυτεργάτες. Χάνονται θέσεις εργασίας με συγκροτημένα δικαιώματα, δεν εφαρμόζονται ενιαία οι ΣΣΕ, η κοινωνική ασφάλιση, όπως στην κρουαζιέρα, που από το 2010 (ν.3872), έχουν επιβληθεί διεθνείς συμβάσεις, με χαμηλόμισθους και ανασφάλιστους ναυτεργάτες.

Με το ν.4150/2013, που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, δίνεται το δικαίωμα στους εφοπλιστές να μειώνουν στην ακτοπλοΐα από 1η Νοέμβρη και μέχρι 31 Μάρτη, κατά 60% το προσωπικό των γενικών υπηρεσιών. Αυτός ο νόμος εφαρμόζεται 10 χρόνια και καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν τον κατήργησε.

Στην ίδια εφοπλιστική ρότα το σαθρό επιχείρημα για ελλείψεις στη στελέχωση των επιβατηγών πλοίων, με τις γενικές υπηρεσίες να αποτελούν την αφετηρία για τη συντριβή των ναυτεργατικών δικαιωμάτων, που τροφοδότησε και η πρόσφατη αναθεώρηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου.

Μακρύς είναι ο κατάλογος και οι «κοιλάδες Τεμπών» από τα εφοπλιστικά εγκλήματα, που δεν διστάζουν να βάζουν πάνω από τις ανθρώπινες ζωές των ναυτεργατών, των επιβατών, τα κέρδη τους.

Με τις ευλογίες όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, προσφέροντάς τους διαρκώς προνόμια και επιδοτήσεις, οι εφοπλιστές έχουν διαμορφώσει συνθήκες γαλέρας, με υποσυντήρητα και υπερήλικα πλοία, μειωμένες οργανικές συνθέσεις, εξαντλητικά ωράρια εργασίας. Δεν εφαρμόζουν ούτε τα ελάχιστα των ΣΣΕ και με απύθμενο θράσος να δηλώνουν «οι εφοπλιστές εκτελούν δρομολόγια από χόμπι και όχι για κέρδη»!!! 

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, απευθύνουν κάλεσμα για να δυναμώσει ο συντονισμός και ο αγώνας, Εργατικών Κέντρων, συνδικάτων, φορέων, για φθηνές – σύγχρονες – ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ενάντια στην πολιτική των εφοπλιστών, της κυβέρνησης ΝΔ και της Ε.Ε, με κριτήριο τις ανάγκες της εργατικής λαϊκής οικογένειας, τα δικαιώματα των ναυτεργατών.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

 




 

336x280px6

 

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250