Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: "Γράμμα στους γονείς των μαθητών μας"
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ-ΙΘΑΚΗΣ
Γράμμα στους γονείς των μαθητών μας
Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί συμπολίτες μας,
είμαστε οι δάσκαλοι και οι δασκάλες των παιδιών σας και επικοινωνούμε μαζί σας για να σας εκθέσουμε την κατάσταση που επικρατεί στην δημόσια εκπαίδευση.
Έχουμε ζήσει μια δεκαετία με πολιτικές (Μνημόνια) που έχουν υποβαθμίσει τη ζωή μας ανεπανόρθωτα: μείωση του εισοδήματος, ανεργία, οι νέοι άνθρωποι να μεταναστεύουν, υποβάθμιση του Κράτους Πρόνοιας. Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, ζήσαμε ένα τρομακτικό παρόν, την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, και τώρα βιώνουμε τη λεγόμενη «κρίση της ακρίβειας». Το ένα χτύπημα μετά το άλλο. Ο μισθός δεν φθάνει να καλύψει βασικές ανάγκες μιας οικογένειας, τα νοσοκομεία υπολειτουργούν, η στεγαστική κρίση είναι στο απόγειο της. Όλα έχουν πάρει την «κατιούσα»: υγεία, παιδεία, εργασία, στέγαση, περιβάλλον, Κράτος Πρόνοιας, πολιτισμός και πάει λέγοντας…
Τι συμβαίνει με το δημόσιο σχολείο;
Μεγάλα τα προβλήματα σχολικής στέγης στο νομό μας.
Η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών των Δήμων και των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας είναι ένα ακόμα βήμα για την επιβολή της πολιτικής της ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης και ταυτόχρονα ανοίγει τον δρόμο για την προώθηση της επιχειρηματικής λειτουργίας του σχολείου.
Χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται, όχι με τις απεργίες των εκπαιδευτικών ή το πρώτο χιόνι, αλλά με τα κενά που αναπληρώνουν εκπαιδευτικοί με μια βαλίτσα στο χέρι, οι λεγόμενοι αναπληρωτές. Πρόκειται για 45.000 εκπαιδευτικούς!
Με αιφνιδιαστική τροπολογία σε εντελώς άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το ΥΠΑΙΘΑ δίνει την δυνατότητα , επικουρικά, συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν υπερβεί το 67ο έτος της ηλικίας τους, να αναλάβουν υπηρεσία ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, έως τη λήξη του διδακτικού έτους!
Τα αναλυτικά προγράμματα, η λεγόμενη «ύλη», έχει γίνει τόσο απαιτητική που «κατασκευάζει» παιδιά αμόρφωτα. Οι γονείς βάζουν το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν τα παιδιά τους.
Η πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο γίνεται όλο και πιο δύσκολη για να φτιαχτεί «πελατεία» για τα Ιδιωτικά Κολλέγια, όπως ακριβώς η υποβάθμιση της Δημόσιας Υγείας μας οδηγεί στους Ιδιώτες Γιατρούς.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, το Υπουργείο προωθεί τη λεγόμενη «αξιολόγηση» του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Ακούγεται σωστή και όμορφη σαν λέξη…όμως…
Τι είναι η αξιολόγηση:
Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση κρυφής ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, Σουηδία, κ.ά.) με καταστροφικά αποτελέσματα.
Πιο συγκεκριμένα:
Τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια.
Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό» όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω χορηγών τη χρηματοδότησή για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ.λπ., όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων, κ.ά.
Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την Στ΄ Δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες.
Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αν τύχει το σχολείο των παιδιών τους και δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του, άρα και επαρκή χρηματοδότηση.
Το επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείς η δυνατότητα να επιλέγουν σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!
Η αξιολόγηση είναι μέρος της ίδιας πολιτικής που θέλει να ιδιωτικοποιήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που απέκλεισε 20.000 μαθητές με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τα τελευταία χρόνια για να τους στείλει ως πελάτες στα ιδιωτικά κολέγια.
Θέλουμε ένα σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει! Να μην επιτρέψουμε να εξαρτάται η παιδεία από κανέναν χορηγό!
Επιπρόσθετα, έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2024 ένα μπαράζ πειθαρχικών διώξεων για την αποχή μας από τις διαδικασίες αξιολόγησης παρότι ασκούμε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα μας σε απεργία-αποχή από αυτή την καταστρεπτική για το σχολείο διαδικασία. Το ΥΠΑΙΘΑ και ο Δ/ντής της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Κεφαλληνίας παραπέμπει δεκαπέντε (15) συναδέλφισσες και συναδέλφους μας στο Πειθαρχικό Συμβούλιο στην Κέρκυρα συμπληρώνοντας μια πρωτοφανή στα χρόνια της μεταπολίτευσης θύελλα πειθαρχικών σε εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα. Εκπαιδευτικοί με υψηλά προσόντα, πολυετή πείρα και αποδεδειγμένο έργο στην τάξη αντιμετωπίζουν πειθαρχικές κυρώσεις για την αντίστασή τους σε ένα σύστημα αξιολόγησης που έχει αποτύχει στις χώρες που έχει εφαρμοστεί και υπήρξε καταστροφικό για τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Απέναντι σε αυτές τις μεθοδεύσεις ενάντια του Δημόσιου Σχολείου και των Παιδαγωγών, εμείς οι εκπαιδευτικοί θα αντισταθούμε.
Είμαστε κομμάτι μιας κοινωνίας που αγωνίζεται για ένα καλύτερο αύριο. Ζούμε ό,τι ζείτε, είμαστε μαζί κι όχι απέναντι, όπως θα ήθελε το υπουργείο. Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία.
Λέμε ΟΧΙ στην:
Κατηγοριοποίηση των σχολείων- Τρομοκρατία -Ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης-
Χειραγώγηση των εκπαιδευτικών
Λέμε ΝΑΙ στην:
Υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων ΟΛΩΝ των μαθητών -Ισότητα στα σχολεία, χωρίς χορηγούς και διακρίσεις -Υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των σχολείω
Σε αυτόν τον αγώνα σας θέλουμε μαζί μας.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ-ΙΘΑΚΗΣ