Δ. Μαρκάτος (Διευθ. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης): «Προσπαθούμε την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων στην τηλεκπαίδευση. Το θέμα απουσιών θα το δούμε με ευαισθησία και ευελιξία»

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 14 Νοεμβρίου 2020 18:11

Δ. Μαρκάτος (Διευθ. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης): «Προσπαθούμε την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων στην τηλεκπαίδευση. Το θέμα απουσιών θα το δούμε με ευαισθησία και ευελιξία»

Στην εκπομπή του Inkefalonia 103,9 “Μέρα Μεσημέρι” με τον Γιώργο Χαλαβαζή και την Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς-Ιθάκης Δημήτρης  

Μαρκάτος, αναφορικά με τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης στα γυμνάσια και στα λύκεια της χώρας, με αρκετούς μαθητές και εκπαιδευτικούς να βρίσκουν εμπόδια στη σύνδεσή τους στο σύστημα.

Συνοπτικά ο κ. Μαρκάτος ανέφερε τα εξής:

Όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν σε Κεφαλονιά-Ιθάκη:

Είμαστε κάθε μέρα πάνω σε συνεχή παρακολούθηση όλων των καταστάσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη, το κεφαλαιώδες για μας είναι η τηλεκπαίδευση, προσπαθούμε όσο το δυνατόν να συμβάλλουμε στην ελαχιστοποίηση και την άμβλυνση των όποιων προβλημάτων.

Και κατά την πρώτη ώρα της Παρασκευής είχαμε θέμα αρκετά σημαντικό στην σύνδεση, ήταν διευρυμένο, αφορούσε όλη την γκάμα των σχολείων, ήταν γενικότερο το πρόβλημα.

Για τον τρόπο παρακολούθησης της τηλεκπαίδευσης:

Από την κεντρική δομή της Διεύθυνσης δεν έχω την δυνατότητα της παρακολούθησης , όμως καθημερινά είμαι σε συνεχή επαφή με τα σχολεία ,τα σχολεία έχουν αυτή την δυνατότητα. Την ίδια δυνατότητα έχει και το ΠΕΚΕΣ, το κέντρο της παιδαγωγικής υποστήριξης του όλου θέματος.

Εμείς είμαστε σε συνεχή ,καθημερινή επικοινωνία με τα σχολεία, κάθε μέρα και το πρωί και αργά το μεσημέρι με την λήξη της διαδικασίας τα σχολεία μας αναφέρουν τα τυχόν προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί, τα μεταφέρουμε, ότι μπορούμε να λύσουμε εμείς από δω προσπαθούμε να το λύνουμε.

¨Όσον αφορά το πότε θα λυθούν τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση που προέκυψαν από την Δευτέρα 9 Νοεμβρίου: Δεν έχω κάποια πιο επίσημη ενημέρωση για όλη αυτή την διαδικασία , όλη η διαδικασία γίνεται μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας της Webex, μέσα και απ' αυτήν την πλατφόρμα λειτουργεί και το πανελλήνιο εκπαιδευτικό δίκτυο ,έχει γίνει ανάθεση στον συγκεκριμένο κόμβο από το Υπουργείο Παιδείας, είναι όμως γεγονός ότι είναι μια διαδικασία πρωτόγνωρη ότι δεν είχε εφαρμοστεί σε τέτοια κλίμακα, είναι γεγονός ότι εμφανίζονται προβλήματα, αν πάρουμε τώρα να δούμε από την περασμένη δευτέρα που ξεκίνησε το πρόβλημα και όντως την πρώτη μέρα δεν λειτούργησε καθολικά, από τρίτη και μετά υπήρχε μία τάση συνεχούς βελτίωσης, οφείλω να το ομολογήσω, δεν είχαμε ιδιαίτερα προβλήματα και το σύνολο των εκπαιδευτικών και το σύνολο των μαθητών συμμετείχε, δεν είχε εκδηλωθεί καμία τάση άρνησης συμμετοχής. Ποια προβλήματα τώρα παρουσιάζονται. Είναι γεγονός ότι παρουσιάζονται και τεχνικά προβλήματα, σαν αυτά που ανέφερα πρίν, τα οποία οφείλονται είτε στην πλατφόρμα, είτε στον όγκο και πιστεύω ότι πάρα πολλά οφείλονται και στο εύρος των συμμετοχών, ενδεχομένως τέτοιου είδους συμμετοχή αριθμητικά να μην ήταν το σύστημα έτοιμο να την αντιμετωπίσει. Να χρησιμοποιήσω και εγώ την έκφραση, «κρασάρει» το σύστημα.

Τώρα όσον αφορά τα παιδιά, υπάρχουν όντως και περιπτώσεις παιδιών που δεν έχουν τα τεχνολογικά μέσα , εμείς σ αυτές τις περιπτώσεις, σε συνεννόηση με τα σχολεία και ήδη πολλά σχολεία από μας το κάνουνε, τα σχολεία είναι ανοιχτά ,έχουνε διαμορφώσει αίθουσες και τηρουμένων πάντοτε με αυστηρότητα των μέτρων που απαιτούνται για την ασφάλεια κ.τ.λ και το λέω αυτό και δημόσια , ότι όσα παιδιά και να το ξέρουν και να το μάθουν και οι οικογένειες να συνεννοούνται με το σχολείο, διότι τα σχολεία μπορούν να υποστηρίξουν τα παιδιά αυτά.

Ταυτόχρονα εμείς θα κινηθούμε και πρός σε άλλες κατευθύνσεις πάντα σε επίπεδο Νομού, μήπως καταφέρουμε να καλύψουμε και τα παιδιά αυτά μέσα από πρωτοβουλίες ανθρώπων. Το πρόβλημα όντως είναι οξύ, γιατί αν μια οικογένεια έχει δύο τρία παιδιά μαθητές και να λειτουργούν ταυτόχρονα γονείς και παιδιά στο ίδιο σπίτι, παρουσιάζονται προβλήματα. Κάνουμε ότι μπορούμε και ότι είναι δυνατόν για να τα ελαχιστοποιούμε.

Όσον αφορά τις απουσίες:

Τυπικά, μέσα από τις σχετικές εγκυκλίους , είναι σαφές και προκύπτει ότι όποιος δεν παρακολουθεί, παίρνει απουσία, με δεδομένο όμως τα προβλήματα που έχουμε διαπιστώσει ότι παρουσιάζονται και η πολιτική ηγεσία και κα Κεραμέως και η κα Ζαχαράκη,με σχετική ανακοίνωση που κάνανε και το λάβαμε και εμείς ως διοίκηση, δεν θα καταχωρισθούν απουσίες για την Δευτέρα και την Τρίτη, αλλά και ταυτόχρονα μας δίνει την δυνατότητα να είμαστε ευέλικτοι όπου και όταν διαπιστώνουμε τέτοια προβλήματα. Το ίδιο καλώ και εγώ και ήδη το έχω πράξει, πρός τους συναδέλφους και προς τα σχολεία έχουν ενημερωθεί και οι διευθυντές, να έχουν αυτή την ευελιξία απέναντι στα παιδιά που υπάρχει αυτή η αδυναμία σύνδεσης και όλα αυτά τα τεχνικά προβλήματα.

Πάντως το θέμα το απουσιών θα το δούμε με ευαισθησία και ευελιξία.

¨Οσον αφορά την ηλεκτρονική παρακολούθηση των συμμετοχών των μαθητών:

Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που εκείνη την στιγμή πραγματοποιούν το ψηφιακό μάθημα στην ψηφιακή τάξη, μπορούν να βλέπουν ποιοι μαθητές παρακολουθούν γιατί ξέρουν τους μαθητές τους. Δεν γνωρίζω για να σας πω με βεβαιότητα εάν συγχρόνως ενημερώνεται και το υπουργείο.

Μία αδυναμία του συστήματος είναι ότι παρατηρούνται τα φαινόμενα να χακάρονται προφίλ μαθητών και να μπαίνουν άτομα άσχετα. Εκεί λοιπόν όμως ο εκπαιδευτικός, αυτός που παραδίδει το μάθημα, έχει την δυνατότητα να απορρίψει αυτόν που τον βλέπει ως επισκέπτη να μπαίνει μέσα στο σύστημα την ώρα που γίνεται το μάθημα. Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει την λίστα με τα ονόματα των μαθητών του, τα ψηφιακά προφίλ τους και τα mail.Όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι ενημερωμένοι γύρω απ' αυτό. Είναι ένα τρωτό σημείο αυτό.

Αν κλείσουν και τα δημοτικά δεν γνωρίζω τι θα γίνει. Θέλω να πιστεύω πραγματικά ότι καταβάλλονται προσπάθειες για να λειτουργήσει το σύστημα. Απο την δική μας την πλευρά να επαναλάβω ότι θα είμαστε εξαιρετικά ευέλικτοι στο να κατανοήσουμε τα όποια προβλήματα απο όποια πλευρά κι αν υπάρχουν ,επειδή αναγνωρίζουμε τίς δυσκολίες και το δίκαιον και απο την πλευρά των παιδιών και από την πλευρά των συναδέλφων εκπαιδευτικών και θα κάνουμε ότι δυνατόν μπορούμε για να ελαχιστοποιούμε όλα αυτά τα προβλήματα και να εξελίξουμε την διαδικασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

¨Οσον αφορά στην άρνηση χρήσης μάσκας: Είναι ξεκάθαρη η νομοθεσία και ρητή, ότι ένας μαθητής που συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να χρησιμοποιεί μάσκα. Σε κάθε άλλη περίπτωση οφείλει ο εκπαιδευτικός να καταχωρήσει απουσία και να αποβάλλει τον μαθητή από την τάξη. Είναι μέσα στα πλαίσια των μέτρων για την πρόληψη του Κορωνοιού και είναι σαφές ότι αυτό γίνεται για την ασφάλεια τόσο των ιδίων των μαθητών, αλλά και γενικότερα του κοινωνικού συνόλου. Δεν μου έχουν αναφερθεί τοπικά τέτοια φαινόμενα. Να ευχηθούμε αυτή η λαίλαπα να περάσει με όσο το δυνατόν λιγότερες συνέπειες για τον τόπο μας, αλλά και ευρύτερα.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Δημήτρη Μαρκάτου

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-103-9-526242872}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250