ΕΛΜΕΚΙ: Πόσο αθώο είναι το ενδιαφέρον της ΔΗΜΑΡ για τη δια βίου μάθηση των εκπαιδευτικών;
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί απαράδεκτες θέσεις που αναπτύσσει η ΔΗΜΑΡ, με πρόσχημα την υπεράσπιση της επιστημονικής έρευνας στην Κεφαλονιά και το Θιάκι, σε σχετική επερώτηση που έγινε από το κόμμα αυτό στη βουλή και είδε το φως της δημοσιότητας στον τοπικό τύπο λίγο πριν την έναρξη της προεκλογικής περιόδου. Στην επερώτηση γίνεται λόγος για εκπαιδευτικούς που πρέπει «να συμμετέχουν στη δια βίου μάθηση», ώστε «να αντιλαμβάνονται... τη σημασία της έρευνας, της βιοηθικής και της ερευνητικής δεοντολογίας».
Κι αυτό με αφορμή τις ενστάσεις και τα ερωτηματικά που προβάλλονται από εκπαιδευτικούς και γονιούς για το περιεχόμενο και τη διαδικασία έρευνας σε Γυμνάσια και Δημοτικά του Νομού, με τη οποία διερευνάται η σχέση της νεανικής επιθετικότητας με την έκκριση της ορμόνης κορτιζόλης. Στο όνομα της πρόληψης γίνεται προσπάθεια να καταταχθούν οι μαθητές σε εκείνους που έχουν περισσότερη ή σε εκείνους που έχουν λιγότερη ροπή στην επιθετικότητα. Η ΔΗΜΑΡ χαρακτηρίζει τη λήψη σιέλου και μαλλιού από τα παιδιά (που γίνεται για τη διακρίβωση των ποσοτήτων κορτιζόλης σε κάθε μαθητή) σαν «δειγματοληψία ρουτίνας». Εγκαλεί, μάλιστα, τις κρατικές υπηρεσίες και τις όποιες κυβερνήσεις ότι δεν υιοθετούν μέχρι σήμερα πολιτική για την «ομαλή, αδιάβλητη και με στήριξη» διεξαγωγή τέτοιων ερευνών.
Καθημερινά εντείνονται οι πιέσεις που ασκούνται από το ΥΠΔΒΜΘ σε Διευθυντές και Συλλόγους Διδασκόντων που δε συναινούν να έχουν ενεργητική συμβολή στην εν λόγω έρευνα. Διότι οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που θα παρακολουθούν τις εκδηλώσεις της επιθετικότητας των μαθητών στην τάξη και θα παρέχουν τις παρατηρήσεις τους στους ερευνητές, ώστε να επιτευχθεί η συσχέτιση ορμόνης – συμπεριφοράς. Η ΔΗΜΑΡ θεωρεί ότι κανείς δε μπορεί να αμφισβητεί όσους «διαθέτουν έγκριτες άδειες από αρμόδιους φορείς». Αλήθεια δεν έχουν ακούσει για προσπάθειες, σε παγκόσμιο επίπεδο, μετατροπής μαθητών σε πειραματόζωα των εταιριών και ιδιαίτερα των φαρμακοβιομηχανιών - με την αρωγή έγκριτων επιστημόνων και επίσημων φορέων; Δε γνωρίζουν τίποτε για τον εξωραϊσμό επικίνδυνων βιοθεωριών που αποδίδουν στο DNA κοινωνικές συμπεριφορές; Είναι πολιτικά ουδέτερη η ορολογία «καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας», με την οποία οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις αναφέρονται και στο κίνημα που αναπτύσσεται μέσα στα σχολεία; Και με ποιο τρόπο άραγε βλέπει η ΔΗΜΑΡ να κάμπτεται από την πολιτεία κάθε ένσταση, κάθε φωνή διαμαρτυρίας και κάθε οργανωμένη αντίσταση, ακόμη και μέρους της επιστημονικής κοινότητας;
Η δια βίου εκπαίδευση με την οποία, όπως αναφέρθηκε προηγούμενα, η ΔΗΜΑΡ θεωρεί ότι θα βοηθηθούν οι αδαείς εκπαιδευτικοί αλλά και η αξιολόγηση αποτελούν βασικούς μοχλούς για την προώθηση της πολιτικής της ΕΕ. Μοχλοί για την αναδιάρθρωση του σχολείου και για τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Ας απαντήσει η ΔΗΜΑΡ, και ως εν δυνάμει κυβερνητικός εταίρος, ποια θέση επιφυλάσσει στο νέο σχολείο των ευρωενωσιακών επιμορφώσεων και της δια βίου εκπαίδευσης σε όσους εκπαιδευτικούς παρεμποδίζουν την υλοποίηση αυτής της γραμμής. Σε όσους δε μοιράζονται το ίδιο όραμα με την ΕΕ για το σχολείο την κοινωνία.
Αργοστόλι 7/05/2012
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος Ο Οργανωτικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης Τουλάτος Παύλος