Ερώτηση βουλευτών ΚΚΕ για το Ειδικό Σχολείο Δημοτικό Περατάτων
ΕΡΩΤΗΣΗΠρος τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περατάτων αποτελεί, πέρα από τα τμήματα ένταξης, τη μοναδική δομή ειδικής αγωγής στην Α' βάθμια Εκπαίδευση στην Κεφαλονιά και σε αυτό φοιτούν μαθητές από όλες τις περιοχές του νησιού.
Το σχολείο λειτουργεί με πληθώρα προβλημάτων, αδυνατώντας να ανταποκριθεί πλήρως στον ρόλο του. Άλλωστε η ίδια κατάσταση επικρατεί στην πλειοψηφία των δημόσιων δομών Ειδικής Αγωγής συνολικά, οι οποίες συνεχώς υποβαθμίζονται στερώντας εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές ΑμεΑ από την εκπαίδευση. (Με βάση τα στάνταρ που χρησιμοποιεί η ΕΕ, πάνω από 200.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες είναι σήμερα εκτός ειδικής αγωγής. Η ΕΕ αναγνωρίζει το 12,5% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού).
Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περατάτων εγγράφονται μαθητές έπειτα από γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ Κεφαλονιάς ή από άλλα αναγνωρισμένα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα. Το ΚΕΔΔΥ Κεφαλονιάς επίσης λειτουργεί με προβλήματα, χωρίς επαρκές προσωπικό και κάνοντας προτάσεις που επί της ουσίας δεν έχουν πρακτικό αντίκρισμα καθώς υπάρχουν λίγα τμήματα ένταξης στα κανονικά σχολεία για παιδιά που θα έπρεπε να παρακολουθούν ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Επιπλέον δεν υπάρχει ούτε Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο για τα παιδιά που αποφοιτούν από το Ειδικό Σχολείο και έχουν τέτοιες δυσκολίες που δεν επιτρέπουν τη συνέχιση της φοίτησης στη γενική εκπαίδευση. Έτσι η συνέχιση της φοίτησης στο ΕΕΕΕΚ Φαρακλάτων αποτελεί μονόδρομο.
Γενικότερα απουσιάζουν δομές ειδικής αγωγής και για τους ενήλικες, ουσιαστικά δηλαδή μετά το σχολείο τα ΑμεΑ κλείνονται σπίτι. Επιπλέον για τα παιδιά που συνεχίζουν σε κανονικό σχολείο δεν υπάρχουν οι κατάλληλες αίθουσες - υποδομές και ειδικευμένο προσωπικό (από την αρχή της χρονιάς, πολλές φορές και καθόλου) ώστε να στηριχτούν με το κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Απουσιάζει εντελώς ένα σχολικό κέντρο γενικής και ειδικής αγωγής, στον ιστό της πόλης του Αργοστολίου, που θα περιλαμβάνει δομές γενικής αγωγής και πλήρη ανάπτυξη στις δομές ειδικής αγωγής, ώστε να καλύπτονται ουσιαστικά όλες οι ανάγκες.
Έλλειψη όμως σε χώρους έχει και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, στο οποίο είναι απαραίτητες τρεις επιπλέον αίθουσες. Οι ελλείψεις σε κτιριακή υποδομή δεν επιτρέπουν τη λειτουργία εργαστηρίων λογοθεραπείας, ψυχολογικής στήριξης και εργοθεραπείας, σε ανεξάρτητο χώρο. Έτσι, τα παιδιά αναγκάζονται να μετακινούνται διαρκώς αναζητώντας διαθέσιμο χώρο. Κάτι που δε βοηθά την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, όταν οι καιρικές συνθήκες είναι ακραίες (πχ έντονη βροχή) είναι αδύνατη η πρόσβαση από και προς τις τουαλέτες του κεντρικού κτιρίου, διότι δεν υπάρχει καθόλου στεγασμένος χώρος. Για τον ίδιο λόγο δυσκολεύεται και η μετακίνηση των παιδιών στα ταξί με τα οποία μεταφέρονται, καθώς το 80% του προαύλιου καλύπτεται με νερά.
Δίπλα στο κτιριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει, σοβαρή είναι η καθυστέρηση στη στελέχωσή του με προσωπικό. Το σχολείο δεν ξεκινά ποτέ την πρώτη ημέρα που ξεκινάν τα γενικά σχολεία. Φέτος οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής τοποθετήθηκαν τον Οκτώβρη, ενώ το υπόλοιπο απαραίτητο ειδικό επιστημονικό προσωπικό, ψυχολόγος – κοινωνικός λειτουργός και λογοθεραπευτής, συμπληρώθηκε το Γενάρη! Ο Γυμναστής και ο Μουσικός αποσπούνται από γενικά σχολεία, ενώ υπάρχει ακάλυπτη οργανική θέση καθηγητή ειδικής φυσικής αγωγής. Ο Γυμναστής δεν έχει πλήρες ωράριο με αποτέλεσμα το μάθημα της φυσικής αγωγής, άκρως χρήσιμο και απαραίτητο για αυτά τα παιδιά, να διδάσκεται λιγότερες ώρες από τις προβλεπόμενες. Οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό της ειδικής αγωγής δεν είναι μόνιμοι και κάποιοι από αυτούς εργάζονται ως αναπληρωτές, ακόμα και για 14 χρόνια!!!
Τέλος κάθε χρόνο υπάρχει πρόβλημα με την μεταφορά των παιδιών από και προς το σχολείο. Φέτος προσωρινή λύση δόθηκε δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μη πληρώντας όλες τις προϋποθέσεις για ασφάλεια των μαθητών από τους οποίους το 60% ανήκει στο φάσμα του αυτισμού. Οι μαθητές μεταφέρονται με ταξί, χωρίς συνοδό, παρά το γεγονός ότι ο νόμος προβλέπει τη συνοδεία τους από ειδικευμένο προσωπικό.
Επιπλέον μετά τις διαθεσιμότητες των οδηγών του Νοσοκομείου, δεν υπάρχει πλέον οδηγός να εκτελεί τη μεταφορά των μαθητών στο ΚΕΦΙΑΠ Αργοστολίου (πρώην ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ) με αποτέλεσμα να στερούνται πλέον και την εργοθεραπεία και τη φυσιοθεραπεία που έκαναν στα πλαίσια αυτής της δομής του νοσοκομείου.
Αντίστοιχα προβλήματα με τις εγκαταστάσεις, το προσωπικό, τις μεταφορές των μαθητών και το χρόνο έναρξης των μαθημάτων αντιμετωπίζει και το ΕΕΕΕΚ Φαρακλάτων.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση ώστε:
- Να καλυφθούν οι ανάγκες σε κτιριακές υποδομές (νέες αίθουσες, στέγαστρο, διαμόρφωση προαύλιου κλπ) και να δρομολογηθούν σύγχρονες και πλήρεις δημόσιες και δωρεάν εγκαταστάσεις, ώστε να γίνει ένταξη του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περατάτων στον κοινωνικό και εκπαιδευτικό ιστό της πόλης του Αργοστολίου.
- Να γίνουν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί μόνιμου ειδικού εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού, ώστε για να λειτουργεί κανονικά, με πλήρη πρόγραμμα και από την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Περατάτων Κεφαλονιάς.
- Να μην απολυθεί κανείς εργαζόμενος με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και να μονιμοποιηθεί όλο το προσωπικό που εργάζεται σε αυτό.
- Να ανακληθεί άμεσα η διαθεσιμότητα των οδηγών του νοσοκομείου για να μπορέσουν να συνεχίσουν οι μαθητές του ειδικού σχολείου τις τακτικές θεραπείες που κάνουν στο ΚΕΦΙΑΠ Αργοστολίου.
- Να γίνουν μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργήσουν στα γενικά σχολεία όλα τα απαραίτητα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη.
- Να καλυφθεί πλήρως η μεταφορά όλων των παιδιών από δημόσια μέσα μεταφοράς, με ειδικευμένους συνοδούς, ειδικό προσωπικό και όρους ασφάλειας, χωρίς καμία επιβάρυνση των γονιών τους.
- Να ιδρυθούν όλες οι απαραίτητες αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν μονάδες ειδικής αγωγής στην Κεφαλονιά για να βρουν θέση σε αυτές όσα παιδιά την έχουν ανάγκη.
- Να παρθούν από τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα για να ξεκινήσει κανονικά με πλήρη λειτουργία για όλα τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του ΕΕΕΕΚ Φαρακλάτων η σχολική χρονιά 2014-2015, για να σταματήσει το απαράδεκτο φαινόμενο να ξεκινά με μήνες καθυστέρηση.
Οι Βουλευτές
Νίκος Καραθανασόπουλος
Νίκος Μωραΐτης