Συνεχίζεται με επιτυχία η έκθεση ζωγραφικής του Κώστα Ευαγγελάτου στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών (Ιλίου Μέλαθρον)

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 25 Μαΐου 2022 18:23

Συνεχίζεται με επιτυχία η έκθεση ζωγραφικής του Κώστα Ευαγγελάτου στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών (Ιλίου Μέλαθρον)

 ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΩΝ  ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΙΛΙΟΥ ΜΕΛΑΘΡΟΝ)

Στα πλαίσια του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, εγκαινιάστηκε με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση φιλότεχνων έκθεση ζωγραφικών έργων του Κώστα Ευαγγελάτου, με τίτλο "Μορφές και Κιονόκρανα", στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών (Ιλίου Μέλαθρον).

Την έκθεση επιμελήθηκε ο Διευθυντής του Μουσείου Δρ. Γεώργιος Κακαβάς, ιστορικός τέχνης, αρχαιολόγος, θεολόγος.

Η έκθεση στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών, Ελ. Βενιζέλου 12 (Πανεπίστημίου) θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Ιουνίου 2022. Ώρες επίσκεψης: 8:30-15:30, Καθημερινά και Κυριακές, εκτός Τρίτης. (Γενική είσοδος 6 e.

Ο εικαστικός καλλιτέχνης και ποιητής Κώστας Ευαγγελάτος που έχει εκθέσει σε μεγάλα διεθνή εικαστικά κέντρα της Ευρώπης και της Αμερικής (Αθήνα, Παρίσι, Νέα Υόρκη, Σιάτλ, Βερολίνο, Γλασκώβη, Γκετενμπόγκ, Μόσχα, Αρέτσο, Βαρκελώνη κ.α ) ανέφερε στα εγκαίνια σχετικά με την επιλεγμένη παρουσίαση εικαστικών του έργων στο Νομισματικό Μουσείο: Οι ζωγραφικές συνθέσεις μου με τίτλο "Μορφές και Κιονόκρανα" έχουν κεντρικό τους κορμό το κιονόκρανο, ως οικείο σύμβολο αρχιτεκτονικού ρυθμού με αρχαικά, κλασικά αλλά και βυζαντινότροπα στοιχεία, ένα μοτίβο που αποτελεί κύριο άξονα της αισθητικής μου αναζήτησης την τελευταία 15ετία. Οι ανάλογες εξπρεσιονιστικές χρώσεις και τα γραμματολογικά σχήματα στα φόντα των συνθέσεων, με υλικό το παστόζο λάδι, επιτείνουν την διαχρονική οντότητα του θέματος σε έναν παρόντα εννοιακό χώρο. 

Στα έργα αυτά η σύνθεση βασίζεται στη σύζευξη της γυναικείας μορφής και του ιωνικού κίονα σε ένα φαντασιακό και συγκινησιακά φορτισμένο περιβάλλον. Η έκφραση των μορφών και η εσωτερική τους προβολή που επιτείνεται με την εξπρεσιονιστική χρωματική επιλογή ψυχρών χρωμάτων, τα στίγματα και τις λεπτές θερμές αποχρώσεις, ολοκληρώνει την συναισθηματική και ονειρική προσέγγιση του θέματος.

 Η επιζωγράφιση επίσης γεωμετρικών αντικειμένων και ιδιαίτερα σφαιρών είναι πολυετής στην εικαστική μου πορεία. Στις περίοπτες σφαίρες μου κυριαρχεί η γυναικεία μορφή σε προφίλ που αναδύεται, με υλικό το λάδι στην κοίλη επιφάνεια, με δυναμική αποστασιοποιημένη έκφραση.Το διαχρονικό σχήμα της έλικας σε συνδυασμό με ονοματογραφίες που διατυπώνονται συνειρμικά και ανάγλυφα στην σφαιρική επιφάνεια δημιουργούν ένα συμπαντικό σώμα αναμνήσεων, με αποχρώσεις από το βαθύ μπλέ της θάλασσας μέχρι το γαλάζιο του ουρανού. Η θεματολογική προσέγγιση με συμμετρικές μορφές που αναδύονται από την μνήμη έχει σαφή αναφορά σε επιτύμβιες γλυπτικές συνθέσεις. Η διαγραφή των μορφών και των κιόνων με ελλειπτική φορά συντελεί στην ποιητική δυναμική της εικονιστικής σύλληψης. Σε μια εποχή που οι ζωγραφικές αξίες έχουν συρρυκνωθεί από τις τεχνολογικές εκφραστικές μεθόδους συνεχίζω να ζωγραφίζω τις μορφές με μοντέλα εκ του φυσικού και τα φόντα από την φαντασία και τις αναμνήσεις μου. Η διαχρονικότητα των ελληνοκεντρικών μοτίβων είναι το κύριο μου μέλημα και το αποδίδω με σύγχρονη οπτική και προοπτική, ενάντια σε όποια αντιγραφική τάση, με εκφραστική τόλμη και εσωτερική αλήθεια. 

https://www.nummus.gr/wp-content/uploads/2022/05/DT2022.pdf

Κ. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΑΡΧΑΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΜΙΚΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΕΝΝΟΙΑΚΟ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΟ. 1ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ 1ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ Κ. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ




16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250