Τα ζωγραφικά και ποιητικά "περίπλοκα μονοπάτια" του Κώστα Ευαγγελάτου σε ατομική έκθεση στο Παρίση
Ατομική έκθεση ζωγραφικών έργων, σχεδίων και ποιημάτων του Κώστα Ευαγγελάτου εγκαινιάζεται στις 9 Ιουνίου το απόγευμα στο le CENTRE DE SEVRES, στο Παρίσι. Πρόκειται γιά την έβδομη ατομική έκθεση του Ευαγγελάτου στο Παρίσι και την όγδοη στη Γαλλία ( η πρώτη έκθεση " Conceptualizations " έγινε με μεγάλη επιτυχία το 1988 στο les Fontaines του Σαντιγύ ). Στην τωρινή έκθεση του " CHEMINS ENCHEVETRES"/ " ΠΕΡΙΠΛΟΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ", ομότιτλη με την ανθολογία ποιημάτων του που κυκλοφόρησαν πρόσφατα στη γαλλική γλώσσα θα εκτεθούν ζωγραφικές συνθέσεις με μορφές, σύμβολα και σχεδιαστικά σωματογραφικά συμπλέγματα.
Παράλληλα θα παρουσιαστεί ή έκδοση με τα ποιήματα και τα σχέδια του, ώστε οι φιλότεχνοι να προσλάβουν μιά ενδεικτική αλλά και σφαιρική εικόνα των αισθητικών αναζητήσεων και ιδιότυπων εικαστικών αποκρυσταλλώσεων του.
Η έκθεση θα λειτουργεί μέχρι τις 16 Ιουνίου 2012 με είσοδο ελεύθερη γιά τους φιλότεχνους από τις 12.00 έως τις 21.00. ( έναντι Bon Marché, Metro: Sèvres-Babylone).
Η ιστορικός τέχνης Μαράη Γεωργούση αναφέρει μεταξύ άλλων γιά τη δουλειά του καλλιτέχνη:
Οι συνθέσεις που ζωγραφίζει ο σημαντικός εικαστικός, λογοτέχνης, περφόρμερ, θεωρητικός της τέχνης Κώστας Ευαγγελάτος δεν είναι καθόλου στατικές, χαρακτηρίζονται από κίνηση και δυναμισμό, που επιτυγχάνεται μέσα από την σχεδιαστική και τεχνική δεινότητα του δημιουργού. Παράλληλα, διαπνέονται από έναν έντονο λυρισμό της φόρμας, που συγκροτεί μια ποιητική διάθεση εξωραϊσμού της πραγματικότητας, και με τον τρόπο αυτό παραπέμπουν σε υπαρκτά αλλά και σε ονειρικά, ιδεαλιστικά τοπία. Δημιουργεί συνθέσεις γεμάτες δύναμη, οι γραμμές του πάντα μελετημένες και σταθερές. Συναρπαστικός και χειμαρρώδης συνομιλητής με τον θεατή, με βαθιά γνώση των τεχνικών και της ιστορίας της τέχνης (κομμάτι της άλλωστε αποτελεί και ο ίδιος), αν και πολίτης του κόσμου, ζεί και μοιράζεται τον χρόνο του τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στην Αθήνα και την όμορφη Κεφαλονιά.
Μαράη Γεωργούση, Ιστορικός Τέχνης, (Master 1&2 SORBONNE-Paris IV στην Ιστορία της Τέχνης,
ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ / COSTAS EVANGELATOS
Ο Κώστας Ευαγγελάτος γεννήθηκε στο Αργοστόλι Κεφαλονιάς. Σπούδασε στη Νομική του Πανεπιστημίου Αθηνών και ζωγραφική σε ελεύθερα εργαστήρια. Το 1984 με υποτροφία σπούδασε ζωγραφική και αισθητική της σύγχρονης τέχνης στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης (University The New School), τάξεις Allen David και Pearl Erhlich. Από το 1986 -1993 ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής της γκαλερί DADA στην Αθήνα. Το 1990 ίδρυσε το ART STUDIO "EST", ενώ το 2000 ίδρυσε στο Αργοστόλι τη Σύγχρονη Πινακοθήκη VILLA ΡΟΔΟΠΗ. Παράλληλα με τη ζωγραφική έχει ασχοληθεί διεθνώς με την Performance, Body Art , Happening, Actions και Mail art. Έχει κάνει ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα, Ρότζεστερ, Νέα Υόρκη, Θεσσαλονίκη, Αρέτσο, Αβινιόν, Σαντιγί, Παρίσι, Γλασκόβη, Άμστερνταμ, Λευκωσία κ.α. Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς εικαστικές συναντήσεις στο Παρίσι, Βαρκελώνη, Σβέτσιγκεν, Βαρσοβία, Σέρατζ, Γκέτενμποργκ, Σαντιάγκο, Μπουένος Άιρες, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Αμιένη, Ρώμη, Μπολόνια, Μόσχα, Βοστώνη κ.ά. Έχουν εκδοθεί βιβλία με αισθητικά δοκίμια, ποιήματά σε επτά συλλογές (εκδόσεις Απόπειρα), λιθογραφικά έργα (bodygraphics), dada art gallery, 1988, ΒΟΑ Editions,N.Y, 1991, εικαστικά ημερολόγια 2008-2012 κ.ά. Έχει δώσει διαλέξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι μέλος και συνεργάτης εκπαιδευτικών,επιστημονικών και καλλιτεχνικών οργανισμών και από το 1991 μέλος του ΕΕΤΕ. Έργα του ανήκουν στη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος, στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, στην Πινακοθήκη της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών, στη Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών, στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος-ACG ART COLLECTION, στο Φωτογραφικό αρχείο Μουσείου Μπενάκη, στο ΓΕΝ, στο Ίδρυμα Αρχιεπισκόπου Μακαρίου ,Λευκωσία, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Κέρκυρα, στην Ελληνική Πρεσβεία , στο Ελληνικό , το Κυπριακό Προξενείο και τη Fondation Hellenique στο Παρίσι ,στην Πινακοθήκη Δήμου Κερκυραίων , στο Παν/μιο FORDHAM at Lincoln Center N.Y.C, κ.ά. Το 2001 δώρισε στο Μουσείο Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του Παν/μίου Αθηνών 47 έργα νεοελλήνων εικαστικών στη μνήμη των γονέων του Χαρίλαου και Ροδόπης. Γιά το ζωγραφικό έργο του έχουν γράψει διαπρεπείς ιστορικοί τέχνης και κριτικοί όπως οι καθηγητές Στέλιος Λυδάκης, Δώρα Μαρκάτου, ο ακαδημαικός Χρύσανθος Χρήστου, ο Λεόντιος Πετμεζάς, η Αννίτα Πατσουράκη, ο Νίκος Μοσχονάς, ο Μεγακλής Ρογκάκος, κ.α
Βλ. who is who in Greece εκδόσεις Mέτρον και Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών, Α Τόμος, εκδόσεις ΜΕΛΙΣΣΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ
ΑΥΤΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΚΥΡΙΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ:
Η τολμηρότητα στις προσωπικές επιλογές και την καλλιτεχνική μου έκφραση,αλλά και η αδεξιότητα σε πολλά πρακτικά θέματα της καθημερινής ζωής. Η τελειομανία που μου δημιουργεί άγχος και πρόσκαιρες ικανοποιήσεις.
ΗΡΩΕΣ:
Ολοι όσοι αντιστέκονται παραδειγματικά στα υπερκαταναλωτικά πρότυπα της χρηματιστηριακής κοινωνίας μας. Η εποχή μας έχει ανάγκη από αγωνιστές για όλες τις αξίες και τις ιδέες που περιφρονούν ανόητα οι ισχυροί του πλανήτη μας και οι χρηματιστηριακές αγορές.
ΤΑΞΙΔΙ:
Στις πόλεις και τα γραφικά χωριά της Νότιας Γαλλίας την Ανοιξη. Από την Αρλ και την Αβινιόν μέχρι τον ερειπωμένο πύργο του Μαρκησίου ντέ Σάντ στη Λακόστ.Η μεσογειακή ομορφιά στο ανθισμένο ερωτικό μεγαλείο της. Και βέβαια το ταξίδι με σκάφος γύρω από τα καταπράσινα νησιά του Ιονίου, που μου ενέπνευσε τη σειρά έργων «Νεφελογραφίες».
ΧΡΩΜΑ:
Ανέκαθεν το μώβ σε όλες του τις αποχρώσεις από το κυκλαμινί μέχρι το βιολέ.
Αναμοχλεύει τη φαντασία μου και με ταξιδεύει στο άγνωστο.
Το χρησιμοποιώ συχνά στα έργα μου και σε συνδυασμό με κίτρινα και λαδιά δίνει γοητευτικά αποτελέσματα.
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ:
Το Φθινόπωρο του 2008 πέτυχα στο απαιτητικό και δύσκολο Παρίσι να γίνουν δύο ατομικές εκθέσεις με 85 έργα μου, σχεδόν ταυτόχρονα και με μεγάλη προσέλευση φιλοτέχνων στο la Maison De la GRECE, με την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας και στο περίφημο LE CENTRE DE SEVRES. Οι συνθήκες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και οι αντοχές μου για ένα νέο τέτοιας εμβέλειας εγχείρημα έχουν πλέον μεταβληθεί... Σε προσωπικό επίπεδο μεγαλύτερη επιτυχία μου είναι η αφοσίωση μου στην ουσιαστική δημιουργία και η πολύχρονη ανεξαρτησία και η αποχή μου από συμβιβασμούς ενάντιους στις απόψεις μου για τη ζωή και την τέχνη.
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ:
Η νεότητα μου βιώθηκε με σωματική και πνευματική ειλικρινή έκφραση. Η ωρίμανση και το παρόν αλλοιώνει και μετασχηματίζει τα ιδανικά μου σε μια φορτική πραγματικότητα που δεν θαυμάζω. Ελπίζω όμως να εγκλιματιστώ στα πραγματικά δεδομένα και να επιλύσω τις ανησυχίες μου. Η καλλιτεχνική έκφραση εκτός των άλλων είναι και τρόπος άμυνας και επιβίωσης.