Γερ. Τιμοθεάτος: ''Αδιαμφισβήτητο ότι η Κεφαλονιά και φέτος σημείωσε ρεκόρ στις αφίξεις, όμως η προσπάθεια δεν σταματάει ποτέ''

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2023 13:38

Γερ. Τιμοθεάτος: ''Αδιαμφισβήτητο ότι η Κεφαλονιά και φέτος σημείωσε ρεκόρ στις αφίξεις, όμως η προσπάθεια δεν σταματάει ποτέ''

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τους Δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς -Ιθάκης, Ταμίας της ΠΟΞ , μέλος του ΔΣ του ΞΕΕ και μέλος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου Γεράσιμος Τιμοθεάτος, ο οποίος αναφέρθηκε:

Στην επανεκλογή του στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΞ κατά τις αρχαιρεσίες της 12ης Οκτωβρίου και την διατήρηση της θέσεως του ως Ταμίας της ΠΟΞ: «Είναι η δεύτερη φορά που εκλέγομαι στην ΠΟΞ , μετά από τις τέσσερις συνεχόμενες φορές που είχε εκλεγεί ο Σπύρος Γαλιατσάτος και συνεχίζω κι εγώ στα χνάρια του. Ήμουν την προηγούμενη 3ετία ταμίας με τον απερχόμενο πρόεδρο κ Τάσσιο και τον ευχαριστώ για την τιμή που μου είχε κάνει να μου εμπιστευτεί το ταμείο της Ομοσπονδίας. Διαχειριστήκαμε μεγάλα προγράμματα και έχουμε καταφέρει η ΠΟΞ να έχει οικονομική ανεξαρτησία μέσω αυτών των προγραμμάτων και των συνδρομών των ενώσεων ξενοδόχων , που από 34 που ήταν εδώ και 6 χρόνια, έχουν γίνει 52. Αυτό δείχνει την σημαντική δουλειά που γίνεται στην ΠΟΞ και προς την διεκδίκηση των αιτημάτων του κλάδου».

Στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης της Πανελλήνιας ομοσπονδίας Ξενοδόχων: « Τα πιο βασικό που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, είναι η υπερβολικά μεγάλη αύξηση του τέλους διαμονής που θα αλλάξει όνομα από αρχές Ιανουαρίου- είναι ο φόρος για τις φυσικές καταστροφές . Είναι άδικο αυτό το μέτρο , γιατί καλείται μονάχα ο κλάδος των ξενοδοχείων να τον επωμισθεί. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού που έγιναν στην ΔΕΘ, υπάρχει αύξηση τουλάχιστον 150% στο χαμηλότερο και φτάνουμε και σε πολύ μεγαλύτερα νούμερα στις μεγαλύτερες κατηγορίες ξενοδοχείων.

Κατ αρχήν ακριβαίνει πάρα πολύ το τουριστικό μας προϊόν και ενώ κάνουμε μεγάλο αγώνα για να συγκρατήσουμε τις τιμές μας και να μην μας παρασύρουν οι αυξήσεις που γίνονται στο λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων ,έρχεται τώρα να φορτώνεται με 150% και παραπάνω ο φόρος διαμονής που είναι καθαρά στο ξενοδοχείο τον εισπράττουμε και τον αποδίδουμε.

Μεγαλώνει έτσι ο ανταγωνισμός με την βραχυχρόνια μίσθωση.

Στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης της ΠΟΞ θεωρώ ότι θα είναι συζήτηση με το Υπουργείο Οικονομικών ,ώστε να εξηγήσουμε ότι η εφαρμογή αυτού του φόρου είναι άδικη μόνο για τα ξενοδοχεία και με αυτό τον τρόπο.

Δεν υπάρχει και κάποιο αντιστάθμισμα, για τον φόρο διαμονής είχαμε πει από την στιγμή που έγινε μόνιμος ότι ένα μέρος από αυτόν θα έπρεπε να γυρίζει στην προβολή των προορισμών, δηλαδή ,μέρος του φόρου διαμονής που εισπράττει η Κεφαλονιά να πηγαίνει στην προβολή μας.

Το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας έχει ανταγωνιστές γύρω της με χαμηλότερο ΦΠΑ, εμείς είμαστε στο 13% αυτή τη στιγμή και συζητιέται πάλι να πάμε στο 23% και πρέπει και αυτό να το συζητήσουμε και να δώσουμε μάχη για να κρατηθεί στον τουρισμό και στην εστίαση στο 13%.

Είναι πάρα πολλά τα προβλήματα που μας κάνουν να αυξάνουμε το κόστος και πρέπει όλα αυτά να τα αντιμετωπίσουμε».

Στην μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης» και στην τελική σύνοψη για τις δράσεις σε Κεφαλονιά- Ιθάκη-Λευκάδα: «Μας εντάσσουν μαζί με την Λευκάδα κυρίως στο κομμάτι να φτιαχτεί ένας κοινός DMO (ένας κοινός Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού), που δεν μας βρίσκει φυσικά σύμφωνους. Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη απόφαση ήταν λόγω των μικρότερων μεγεθών σε σχέση με την Κέρκυρα και την Ζάκυνθο , αλλά είναι λάθος. Περισσότερο ήθελαν να δείξουν ότι και οι δύο αυτές περιοχές είναι χαμηλά και πρέπει να δουλέψουν λιγάκι παραπάνω σε σχέση με την Ζάκυνθο και Κέρκυρα. Από κει και πέρα όμως το συγκεκριμένο σχέδιο περιλαμβάνει μια σειρά από προτάσεις δράσεων και κυρίως με τις δημόσιες υποδομές , που είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτές να γίνουν και να προσεχθούν και από τους Δήμους και από την Περιφέρεια ούτως ώστε να υπάρχει μια ισσόροπη ανάπτυξη μαζί με τον ιδιωτικό τομέα. Μπορεί να θέλει κάποιες διορθώσεις , αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μία μελέτη που έχει γίνει και πρέπει να προσεχθεί για να μην μείνει στα χαρτιά».

Στην τουριστική περί0δο του 2023 για την Κεφαλονιά: «Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η Κεφαλονιά για μία ακόμα χρονιά σημείωσε ρεκόρ στις αφίξεις. Πολύ συζήτηση έχει γίνει και κατηγορήθηκε η Κεφαλονιά ότι δεν έκανε όσα έπρεπε να είχε κάνει στις προβολές κλπ, όμως κατά την περίοδο της πανδημίας ότι δεν μπορούσαμε να επηρεάσουμε πολύ τα πράγματα , όμως έγινε δουλειά.. Έχουν ανακύψει κάποια προβλήματα και αν είναι στις δυνάμεις μας , πρέπει να τα διορθώσουμε με τις μειώσεις των πτήσεων από την Ιταλία να επανέλθουν μέσα στον Μάιο αλλά και τον Οκτώβριο. Εδώ πέρα κάνουμε ένα κακό, μεγεθύνουμε πολύ τα αρνητικά και τα χρεώνουμε πάντα σε κάποιον που δεν έχει ευθύνη.

Πρέπει να πούμε ότι μετά από προσπάθειες της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου έχουμε την δρομολόγηση από την Discover Airlines μίας επιπλέον πτήσης από το Μόναχο. Από κει και πέρα δεν έχουν ανακοινωθεί οι πτήσεις από Φρανκφούρτη και Ντίσελντορφ από την Condor. Γίνονται συζητήσεις ,δεν είναι κάτι οριστικό αυτή τη στιγμή, η εταιρεία τις εξετάζει τις δύο πτήσεις και είμαστε σε επικοινωνία να μπορέσουμε να αντιστρέψουμε το κλίμα για να γίνουν πάλι τα συγκεκριμένα δρομολόγια. Αυτό δεν εξαρτάται από την Τουριστική Επιτροπή. Αυτό που είναι σίγουρα θετικό, είναι ότι υπάρχει μία ομάδα ανθρώπων η οποία δουλεύει και δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του. Τα προηγούμενα χρόνια το μπάτζετ προβολής της Κεφαλονιάς ήταν στις 60.000 ευρώ , τα τελευταία χρόνια έχει περάσει τις 200.000 ευρώ, όμως αυτό το νούμερο παρ ότι έχει τριπλασιαστεί, σε καμία περίπτωση δεν είναι το μεγάλο νούμερο που έχουν άλλες ανταγωνίστριες περιοχές με την Κεφαλονιά.

Προσπαθούμε με όσες δυνατότητες έχουμε και κατά την άποψη μου το συγκεκριμένο πρόβλημα οφείλεται στην μη χρηματοδότηση των γραμμών από τον ΕΟΤ και όχι από την Κεφαλονιά.

Τα τελευταία χρόνια ο ΕΟΤ χρηματοδοτούσε με ένα πολύ σημαντικό ποσό τις πτήσεις από την Γερμανία σε όλη την Ελλάδα και για κάποιο λόγο δεν τις στήριξε στην συνέχεια και συνήθως αυτοί που πρώτοι θα κοπούνε, είναι οι πιο αδύναμες περιοχές.

Θα μπορούσαν στον προϋπολογισμό τους ΕΟΤ να ενταχθούν και μικρότερες περιοχές.

Αυτό είναι κάτι που ξεφεύγει από τις δυνάμεις της Τουριστικής Επιτροπής , όμως στο υπόλοιπο κομμάτι τα έχουμε πάει πάρα πολύ καλά.

Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία από τον Μάιο έως και τον Σεπτέμβριο ήταν πάρα πολύ καλές , όμως η έλλειψη των πτήσεων από την Ιταλία είχε ως αποτέλεσμα άλλου τύπου καταλύματα να έχουν στο ξεκίνημα της περιόδου χαμηλότερα νούμερα .

Σε σχέση με την Ιταλική αγορά υπήρχε γενικά μία μείωση σε όλους τους προορισμούς στην Ελλάδα. Αυτό κυρίως αφορά οικονομικούς λόγους και δεν ήταν λάθος που έκανε ο εκάστοτε προορισμός. Ερχόμασταν και από μία χρονιά που οι αεροπορικές εταιρείες είχαν πληρώσει τα καύσιμα σε πολύ μεγαλύτερη τιμή απ ότι την προηγούμενη, οπότε το πήγαν σε μία ποιο safe επιλογή, να πετάξουν 15 Ιουνίου με τέλος Σεπτέμβρη για να χουν το μικρότερο κόστος. Όλες οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα, επιχειρήσεις είναι και σκοπός τους είναι να έχουν κέρδος.

Την επόμενη εβδομάδα είναι οι τελευταίες πτήσεις».

Στις δράσεις της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου: «Προετοιμαζόμαστε για την  World Travel Market στο Λονδίνο από 6 έως 8 Νοεμβρίου. Ήδη η κ Μαρίνα Βεργωτή είχε πάει στην έκθεση της Γαλλίας, μία αγορά που θέλει δουλειά, κυνηγάμε όλες τις ευκαιρίες ούτως ώστε τα επόμενα χρόνια να έχουμε μεγαλύτερη αύξηση και από κει.

Τέλος Σεπτέμβρη έγινε από την Τουριστική Επιτροπή η διοργάνωση για την προβολή εναλλακτικών μορφών τουρισμού σε συνεργασία με την Marketing Greece για την προώθηση της συγκεκριμένης δράσης και τα σχόλια που έχουμε λάβει ήταν πάρα πολύ θετικά. Θα πρέπει να συνεχιστεί η συγκεκριμένη δράση και τα επόμενα χρόνια, ώστε να προβάλλουμε ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες που έχουμε ως νησί στον εναλλακτικό τρόπο τουρισμού. Από κει και πέρα να μην υπάρχει ανθρωποφαγία, σε καμία περίπτωση δεν γίνονται όλα τέλεια, όμως οι προθέσεις είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Τα τελευταία 4 χρόνια υπάρχει συνεργασία με την Marketing Greece της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου και την βοήθεια των Δήμων Ληξουρίου και Σάμης και αυτή η συνεργασία πρόκειται να αναβαθμιστεί μαζί και με άλλες μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες , ώστε να έχουμε το μέγιστο θετικό αποτέλεσμα της Κεφαλονιάς και περισσότερες ανακοινώσεις θα γίνουν το επόμενο διάστημα με την επισημότητα που πρέπει. Πάντα προσπαθούμε να βρούμε συμμάχους για να προβάλλουμε ακόμα περισσότερο την Κεφαλονιά. Η προσπάθεια δεν σταματάει ποτέ».

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-864671546?si=cb350ddf71574115a72de58d9ed43cca&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250