Ηλ. Στεφανάτος: ‘’Η πτώση στον δείκτη ικανοποίησης επιβατών κρουαζιερόπλοιων, οφείλεται κυρίως στις πολύωρες εκδρομές και περίεργες συμπεριφορές - 120 με 130 αφίξεις το 2025’’

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 07 Σεπτεμβρίου 2024 09:37

Ηλ. Στεφανάτος: ‘’Η πτώση στον δείκτη ικανοποίησης επιβατών κρουαζιερόπλοιων, οφείλεται κυρίως στις πολύωρες εκδρομές και περίεργες συμπεριφορές - 120 με 130 αφίξεις το 2025’’

Συνέντευξη στον Inkefalonia 89,2 

Στον Inkefalonia 89,2, στην εκπομπή «Μέρα Μεσημέρι» με  τους δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε

ο πλοίαρχος κρουαζιερόπλοιων Ηλίας Στεφανάτος, ειδικός στα θέματα κρουαζιέρας και θαλάσσιου τουρισμού και μέλος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Αργοστολίου με αφορμή άρθρο του για το μέλλον της κρουαζιέρας και τις βαθμολογίες των προορισμών για το 2024.

Ο κ. Στεφανάτος, όσον αφορά τους δείκτες ικανοποίησης των επιβατών, ανέφερε σχετικά:

 «Αυτά τα αποτελέσματα είναι τα μέχρι τώρα, ακόμα δεν έχει κλείσει η διαδικασία, μπορεί να ανέβουμε και αυτό θα αλλάξει τα πράγματα άρδην. Αυτό που παρατηρούμε είναι μία μεγάλη πτώση στον δείκτη ικανοποίησης των επισκεπτών μας. Ο δείκτης ικανοποίησης αφορά το λιμάνι και τις εκδρομές.

Ενώ τα τελευταία χρόνια ήμασταν γύρω στο 7.5- 8.5, φέτος έχουμε πέσει στο όχι πολύ καλό 5 και αυτό έχει να κάνει ποιο πολύ με την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε όσον αφορά τις εκδρομές. Τα πιο κοινά παράπονα εκτός των άλλων, είναι ότι οι εκδρομές είναι μεγάλες σε διάρκεια, οι επιβάτες περνάνε τέσσερις και πλέον ώρες στα λεωφορεία και πέρα απ αυτό, είχαμε φέτος για πρώτη φορά τόσα πολλά παράπονα για το προσωπικό των λεωφορείων και τους ξεναγούς. Είχαμε παράπονα και για την ποιότητα των λεωφορείων, είχαμε πολλές εκδρομές που οι οδηγοί δεν ανάβανε το αιρκοντίσιον, οι ξεναγοί δεν εξηγούσανε που πάνε κλπ. Γίνανε πολλά ευτράπελα φέτος συμπεριλαμβανομένης της ταλαιπωρίας που υφίστανται στο σπήλαιο Μελισσάνης για μία περιήγηση 10 λεπτών».

Σ αυτά που σημειώνουν στα ερωτηματολόγια οι επισκέπτες των κρουαζιεροπλοίων  είναι εμφανής η απορία για το ότι ενώ η Κεφαλονιά είναι ένα τόσο ωραίο νησί  δεν γίνεται προσπάθεια σωστής οργάνωσης και ο κ. Στεφανάτος σημειώνει ότι το θέμα τα διαχείρισης του Σπηλαίου της Μελισσάνης, είναι μία «πληγή» που δεν επουλώνεται : « Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω εν έτει 2024 , το ότι δεν μπορούμε να βγάλουμε άκρη με ένα σπήλαιο σαν την Μελισσάνη, που είναι το κύριο τουριστικό αξιοθέατο του νησιού, ιδίως για τους επιβάτες της κρουαζιέρας. Πολλές φορές είχαμε πει να βρούμε εναλλακτικούς προορισμούς και όλοι θέλουνε την Μελισσάνη».

‘’Για το Αργοστόλι και τις υποδομές όλοι έλεγαν ότι τους αρέσει’’

Το κλείσιμο της γέφυρας του Χειμωνικού επιβάρυνε χρονικά τις εκδρομές, όπως και η αδυναμία των λεωφορείων να κατέβουν στον Μύρτο λόγω της επιβαρυμένης κατάστασης του δρόμου και ο κ. Στεφανάτος διευκρινίζει:

« Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι είναι ότι δεν κατακρίνουν το νησί, κατακρίνουνε τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Το νησί είναι πανέμορφο και αυτό το λένε, αλλά συμπληρώνουν ότι πρέπει να αναβαθμίσετε τις υπηρεσίες σας και αυτό είναι το μήνυμα που πρέπει να πάρουμε. Για το Αργοστόλι και τις υποδομές της προβλήτας, όλοι το λένε ότι αρέσει».

Ο κ. Στεφανάτος αναφέρθηκε επίσης στην φέρουσα ικανότητα του κάθε προορισμού να εξυπηρετήσει τους επισκέπτες του - κάτι που έχει πολυσυζητηθεί φέτος-.

Το  ζητούμενο είναι  όπως είπε να έρχεται πολύς κόσμος αλλά στον αντίποδα στέκει η αδυναμία κάλυψης του. Μισθώνουν οι πράκτορες λεωφορεία εκτός Κεφαλονιάς για να εξυπηρετηθούν, όμως οι οδηγοί πως συμπεριφέρονται, όταν οι επιβάτες αναφέρονται σε αγενείς συμπεριφορές: «Έχουμε ανάγκη όλοι όσοι ασχολούνται με την παροχή υπηρεσιών στον τουριστικό τομέα να εκπαιδεύονται, λίγο να καταλάβουν το τι κάνουνε η το τι κακό μπορούν να κάνουνε. Εμείς δυστυχώς στην Ελλάδα δεν το έχουμε αυτό και έχουμε την νοοτροπία του 1980, για το ότι οι τουρίστες θα έρθουνε. Οι εταιρείες κρουαζιέρας κοιτάνε το κόστος-όφελος , εάν δουν ότι δεν τους βολεύει, υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια. Εν τω μεταξύ όλες αυτές οι κριτικές, δεν μένουν μόνο στις εταιρείες, βγαίνουν έξω στο διαδίκτυο και ο κόσμος τα διαβάζει και μια κακή πληροφορία διαχέεται πολύ εύκολα».

Δίνοντας την εκτίμηση του για το 2025σημείωσε ότι θα υπάρχει αύξηση και ο αριθμός των αφίξεων των κρουαζιεροπλοίων θα πάει στην Κεφαλονιά στα 120-130.

Όσον αφορά τα περί υπερτουρισμού τόνισε ότι η Κεφαλονιά δεν πάσχει από κορεσμό , απλώς πρέπει να γίνει καλύτερη διαχείριση του τουρισμού γενικά στο νησί. Όσον αφορά τους επιβάτες κρουαζιέρας γνωρίζουμε πως θα κινηθούν, και θα πρέπει να είναι ποιο έτοιμο το νησί να τους εξυπηρετήσει.

Δεν άφησε δε  ασχολίαστη την τάση που επικρατεί τοπικά να δυσφημούν κάποιοι τον τόπο με σχόλια και αναρτήσεις και χαρακτήρισε τα σχόλια αυτά ως  κακόβουλα και επιζήμια για τον τόπο. Συμπλήρωσε δε, ότι όλα αυτά προσμετρούνται από τις εταιρείες κρουαζιέρας και θα πρέπει αυτοί που τα επιχειρούν να απομονωθούν.

Κλείνοντας ο κ Στεφανάτος δήλωσε ότι θα πρέπει η Κεφαλονιά να προσανατολιστεί στην βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα με τα ιδιαίτερα δικά της χαρακτηριστικά , να βρεθούν νέοι εναλλακτικοί προορισμοί για τους επισκέπτες του νησιού, να ρυθμιστεί οι διακίνηση των επισκεπτών του σπηλαίου της Μελισσάνης με ηλεκτρονικά εισιτήρια και να γίνει μια ενδελεχής συζήτηση από κοινού τοπικά, για να γίνει η εξυπηρέτηση των επισκεπτών της Κεφαλονιάς καλύτερη. «Έχουμε ένα πολύ όμορφο νησί και είναι κρίμα να  τρέχουμε πολύ και να βγαίνουμε δεύτεροι» τόνισε με νόημα ο κ. Στεφανάτος.

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-430181587?si=6656fa1a471646b989d463a8cdf3e824&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250