Πώς τα ξενοδοχεία προσπαθούν να κερδίσουν πελάτες της Airbnb
Με εξατοκιμευμένες υπηρεσίες που δίνουν την αίσθηση του οικείου περιβάλλοντος καθώς και με τη δημιουργία “soft brands” απαντούν μικρά και μεγάλα ξενοδοχεία στον ανταγωνισμό της Airbnb, φιλοδοξώντας να κερδίσουν επισκέπτες από την όλο και αυξανόμενη δεξαμενή πελατών της μεγάλης πλατφόρμας στην οικονομία διαμοιρασμού.
Η λογική είναι να μαγνητίσουν τους επισκέπτες με μεγάλο χρόνο διαμονής προσφέροντας πιο ζεστές και προσωποποιημένες υπηρεσίες.
Η αλυσίδα μπουτίκ ξενοδοχείων Standard, πρόσφατα ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα, που ονομάζεται Stowaway και θα προσφέρει στους επισκέπτες με διαμονή άνω της μιας εβδομάδας την αίσθηση της άνεσης στο σπίτι καθόλη τη διάρκεια της παραμονής τους στο ξενοδοχείο.
Οι επισκέπτες που θα εντάσσονται στο πρόγραμμα θα μπορούν να διαμορφώνουν το δικό τους, προσωπικό περιβάλλον στους χώρους του ξενοδοχείου. Αυτό σημαίνει ότι θα προσφέρεται προσωπική υπηρεσία θυρωρείου, κρατήσεις εστιατορίων, προσωπικό μινι μπαρ και, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο Tesla για τις μετακινήσεις στον προορισμό.
Στόχος του πακέτου είναι να αποδειχθεί πολύ πιο ελκυστικό σε σχέση με αυτό που υπόσχονται τα διαμερίσματα της Airbnb, δηλαδή «10 λεπτά από το κέντρο της πόλης» και με πιθανές ελλείψεις στη διαμονή.
Με αυτό τον τρόπο, ο όμιλος ευελπιστεί ότι θα κερδίσει τη μάχη με την Airbnb, η οποία είναι ιδιαίτερα σκληρή, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι τα ποσοστά των ταξιδιωτών που προτιμούν τα ξενοδοχεία πέφτουν δραματικά για όσους έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την Airbnb. Βέβαια, οι τιμές σε σχέση με της Airbnb είναι υψηλότερες.
Άλλο όπλο των ξενοδοχείων, ιδίως όσων ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες, είναι η υιοθέτηση των soft brands, τα οποία στοχεύουν να δίνουν την εντύπωση του νέου από παλαιές και καθιερωμένες αλυσίδες.
Οι μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων επιδιώκουν να παρουσιάζουν ένα πιο φρέσκο πρόσωπο κατανοώντας ότι το στοιχείο των τοπικών και μοναδικών εμπειριών είναι αυτό που έχει κάνει την AirBnb δημοφιλή.
Για τους λόγους αυτούς, η Marriott (Autograph Collection και Luxury Collection της Starwood), η Hilton (Tapestry Collection) και η Wyndham (Trademark Hotel Collection) έχουν δημιουργήσει “soft brand”.
Στην περίπτωση του Kessler Collection της Marriot, μια ομάδα καθιερωμένων πολυτελών μπουτίκ ξενοδοχείων σύναψε «συνεργασία μάρκετινγκ» με τη Marriot, διατηρώντας το στοιχείο του μοναδικού στα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις της, επωφελούμενη από την τεράστια βάση πιστών πελατών και καναλιών διανομής της Marriot.
Επειδή το Kessler Group ήταν ήδη επιτυχημένο, ο κίνδυνος ήταν μικρός και οι προοπτικές μεγάλες.