TripAdvisor: Oι κορυφαίες 10 τάσεις στα ταξίδια εμπειρίας το 2018

Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 04 Ιουνίου 2018 10:58

TripAdvisor: Oι κορυφαίες 10 τάσεις στα ταξίδια εμπειρίας το 2018

Τις απόλυτες τάσεις που καταγράφονται στο παγκόσμιο ταξιδιωτικό κοινό, όσον αφορά τις εμπειρίες διακοπών, αποκαλύπτει η μεγαλύτερη ταξιδιωτική πλατφόρμα στον κόσμο, TripAdvisor, αναλύοντας στοιχεία ερευνών στο κομμάτι των ταξιδιωτών εμπειριών. 

Ιδιαίτερη ελκυστικότητα παρουσιάζουν εμπειρίες όπως οι ξεναγήσεις σε αξιοθέατα και ανερχόμενη τάση αποτελούν οι αυθεντικές εμπειρίες και τα food tour. Παράλληλα, φαίνεται ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης, ο οποίος ανήκει κατά βάση στην ηλικιακή ομάδα των Millennials, προτιμά τον αυθορμητισμό στα ταξίδια εμπειρίας, με σημαντικό ποσοστό πλέον να χρησιμοποιεί το κινητό για κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

1. Οι ξεναγήσεις και δραστηριότητες είναι πιο δημοφιλείς από ποτέ

Ο κλάδος ξεναγήσεων και δραστηριοτήτων αποτιμάται σε 135 δις. δολάρια, αποτελεί σήμερα τον τρίτο μεγαλύτερο στα ταξίδια και αναμένεται να φθάσει τα 174 δις. δολάρια μέχρι το 2020. 

Οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 765 εκατ. δολαρίων και από 2005 έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν πάνω από 200 startup, από διαδικτυακές πωλήσεις μέχρι b2b λογισμικά κρατήσεων.

Την ίδια ώρα, περισσότεροι Baby Boomers θα χρησιμοποιήσουν όλες ή τις περισσότερες ημέρες διακοπών το 2018 (68% έναντι 59% το 2017), το ίδιο και οι Millennials (79%).

Επιπλέον, οι τουρίστες δαπανούν περισσότερα σε εμπειρίες και αναφέρουν τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες και τις ατραξιόν ως τους κορυφαίους λόγους να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προτιμούν να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα για περιήγηση σε αξιοθέατα παρά για οτιδήποτε άλλο.

2. Περισσότεροι ταξιδιώτες κάνουν διαδικτυακή κράτηση

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για πτήσεις, ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και ενοικίαση αυτοκινήτων. Το 75% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν πηγές στο διαδίκτυο προκειμένου να αποφασίσουν για τον προορισμό και τα 2 τρίτα για κράτηση.

Περισσότερες εμπειρίες μεταφέρονται στο διαδίκτυο προς κράτηση και οι κρατήσεις για ξεναγήσεις και δραστηριότητες αναπτύσσονται ταχύτερα σε σχέση με το σύνολο της ταξιδιωτικής αγοράς. Το 2020 η Phocuswright εκτιμά ότι θα τριπλασιασθούν και θα φθάσουν τα 27 δισ. δολάρια.

3. Η υψηλή σεζόν παραμένει η περίοδος από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο

Η εποχικότητα ποικίλει ανά προορισμό όμως σε παγκόσμια βάση, όσον αφορά τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες και τις εμπειρίες, η υψηλή σεζόν παραμένει η περίοδος Ιούλιος-Σεπτέμβριος, τους καλοκαιρινούς μήνες στο βόρειο ημισφαίριο.

Το 35% των ταξιδίων πραγματοποιείται την περίοδο αυτή, και ακολουθεί η περίοδος Απρίλιος-Ιούνιος με μερίδιο 28%. Το 59% των ταξιδιωτών ξεκινούν αναζήτηση και προγραμματισμό του επόμενου ταξιδίου από έναν έως 3 μήνες πριν την αναχώρηση.

4. Οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής αλλά ακόμα και εκείνες που πραγματοποιούνται στον προορισμό αυξάνονται, ιδιαίτερα μέσω του κινητού

Ο αυθορμητισμός, λόγω της χρήσης των κινητών, έχει γίνει σημαντικό μέρος της τουριστικής εμπειρίας. Τα προηγούμενα χρόνια, οι περισσότερες κρατήσεις γίνονταν από έναν έως 3 μήνες πριν την αναχώρηση όμως τώρα η περίοδος αυτή μικραίνει. Σήμερα, η πλειονότητα των κρατήσεων πραγματοποιείται μέσα σε 2 εβδομάδες πριν την ξενάγηση/δραστηριότητα.

Οι κρατήσεις μέσω κινητού στην TripAdvisor αυξήθηκαν πέρυσι 70%. Πάνω από τις μισές έγιναν μέσα στο 3ήμερο πριν τη δραστηριότητα και μερικοί ταξιδιώτες έκαναν κράτηση αφού είχαν φτάσει στον προορισμό.

5. Τα ταξίδια εμπειρίας συνεχίζουν να κερδίζουν όλο και περισσότερους τουρίστες

Σύμφωνα με το Skift, τα ταξίδια εμπειρίας, που προσφέρουν βαθύτερες, αυθεντικές εμπειρίες από τον προορισμό και δημιουργούν πιο προσωπικές αναμνήσεις, με τον πολιτισμό στο επίκεντρο και καλύτερη σύνδεση με το περιβάλλον, παρουσιάζουν άνθιση.

6. Οι ταξιδιώτες Millennial είναι η πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα στα ταξίδια

Οι ταξιδιώτες που γεννήθηκαν μεταξύ 1980 και 2000, διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές τάσεις σήμερα. Το 79% επιθυμεί να χρησιμοποιήσει όλο ή τον περισσότερο χρόνο διακοπών το 2018 έναντι 68% των Baby Boomers, ενώ τείνουν να έχουν μεγαλύτερες δαπάνες και να ταξιδεύουν σε μακρινότερους προορισμούς.

Εμπιστεύονται λιγότερο τις διαφημίσεις και επηρεάζονται περισσότερο από τις online κριτικές, τη φήμη και το περιεχόμενο που δημοσιοποιούν φίλοι, συγγενείς και άλλοι ταξιδιώτες στο διαδίκτυο.

Αγαπούν τις εικόνες υψηλής ποιότητας και τα βίντεο και τείνουν να αναζητούν μοναδικές, βαθιές και περιπετειώδεις εμπειρίες. Οι περισσότεροι κάνουν κράτηση μέσω κινητού ή τάμπλετ.

7. Ποπ κουλτούρα και social media αποτελούν σημαντικές πηγές έμπνευσης για τους ταξιδιώτες

Η νέα τάση του τηλεοπτικού τουρισμού προκαλεί έναν στους 5 ταξιδιώτες να επισκέπτεται κάποιον προορισμό που έχει δει στην τηλεόραση. Παράδειγμα αποτελεί η δημοφιλής τηλεοπτική σειρά Game of Thrones η οποία εκτίναξε τις κρατήσεις χρηστών της TripAdvisor στους προορισμούς γυρισμάτων όπως η Ισπανία, η Κροατία και η Ισλανδία.

Eπίσης οι φωτογραφίες φίλων στα social media προκαλούν την αίσθηση στους χρήστες ότι δεν πρέπει να χάσουν ένα ταξίδι στον προορισμό που απεικονίζεται. Αυτός είναι ο λόγος που στο marketing στα social media, χρησιμοποιούνται ζωντανές εικόνες που δημιουργούν την επιθυμία για ταξίδι.

8. Τα πακέτα food tour και περιηγήσεων σε αξιοθέατα αναπτύσσονται ραγδαία

Ενώ οι πιο δημοφιλείς εμπειρίες στην TripAdvisor το 2017 ήταν τα ημερήσια ταξίδια όπως και οι ξεναγήσεις με προτεραιότητα και τα εισιτήρια για είσοδο σε ατραξιόν, ισχυρή αύξηση της ζήτησης παρατηρήθηκε και στα εξής…

Food tour: Οι ταξιδιώτες αναζητούν αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες στον προορισμό. Δημοφιλείς επιλογές είναι οι ξεναγήσεις στις τοπικές αγορές προϊόντων, οι εκδρομές με επίκεντρο το φαγητό και τα cooking classes. Οι δραστηριότητες αυτές προτιμούνται ιδιαίτερα από τους Millennials και τους Gen X.

Πακέτα περιήγησης σε αξιοθέατα: Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να δουν από κοντά ατραξιόν, μνημεία, μουσεία και αξιοθέατα του προορισμού. Συνδυάζουν δε τις ατραξιόν για έκπτωση εισόδου.

9. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες ταξιδεύουν πάνω από 1.000 μίλια μακριά

Τα περισσότερα ταξίδια είναι μεγάλων αποστάσεων, άνω των 1.000 μιλίων. Γι αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες για καθέναν τους ώστε να αφήσουν αξιομνημόνευτες εικόνες.

10. Οι ταξιδιώτες νοιάζονται περισσότερο για το κόστος, τις κριτικές και την εξυπηρέτηση

Αυτά είναι τα τρία σημαντικότερα κριτήρια κράτησης. Σχεδόν  οι μισοί ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμό βάσει του κόστους και του value που προσφέρουν, ιδιαίτερα οι Millennials. Οι ταξιδιώτες συγκρίνουν, κατά μέσο όρο, 5 προϊόντα πριν προβούν σε κράτηση, κάτι που σημαίνει ότι επιδιώκουν ποιοτικές εμπειρίες στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Το 80% διαβάζει τουλάχιστον 6-12 κριτικές πριν την κράτηση και λιγότεροι από τους μισούς εμπιστεύονται κριτικές στις ιστοσελίδες των εταιριών. Αντίθετα, το 95% εμπιστεύεται τις κριτικές σε ιστοσελίδες τρίτων όπως η TripAdvisor.

Το 77% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι οι εξαιρετικές κριτικές που αφορούν την εξυπηρέτηση πελατών τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό κατά τη διαδικασία κράτησης.

tornosnews.gr




16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250