Αύξησε τις τιμές της η Coca Cola, τι αλλάζει με τα πλαστικά μπουκάλια
Pexels
Oι αυξήσεις των ενεργειακών τιμών αλλά και των πρώτων υλών έχουν επηρεάσει όλες τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, οι αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα οδήγησαν σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις αλλά και σε ελλείψεις προϊόντων.
Η γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον Μαρία Αναργύρου – Νίκολιτς, ανέφερε στην έκθεση HoReCa 2022 ότι «εμείς είμαστε πολύ μεγάλος όμιλος σε ένα πολύ μεγάλο σύστημα, αυτές τις προκλήσεις τις αντιμετωπίζουμε λίγο καλύτερα, πιο αποτελεσματικά και με ένα πιο μακροπρόθεσμο πλάνο σε σχέση με πριν», ωστόσο παραδέχτηκε ότι και η Coca-Cola 3Ε δέχτηκε πιέσεις στα κόστη λειτουργίας της.
Σημείωσε δε ότι από τις 17 Ιανουαρίου έχουν περάσει μέσες αυξήσεις της τάξης του 5,2% σε όλη τη γκάμα των προϊόντων της, σε ποσοστά από 4,5% μέχρι 6,5%.
Οι αυξήσεις επί της ουσίας κυμαίνονται μεταξύ 4,5% έως και 6,5% ανάλογα με το προϊόν και την πρώτη ύλη στην οποία βασίζεται το κάθε ένα από αυτά. Όπως διευκρίνισε η κυρία Νίκολιτς τη μεγαλύτερη επιβάρυνση και κατ’ επέκταση τις υψηλότερες αυξήσεις αυτή την χρονική περίοδο δέχονται οι συσκευασμένοι χυμοί. Nα σημειωθεί ότι η Coca-Cola 3E διαθέτει στην ελληνική αγορά τους χυμούς Amita. Αντιστάθμισμα στις αυξημένες τιμές δύνανται να αποτελέσουν οι προωθητικές ενέργειες που κάνει τόσο η Coca-Cola, όσο και άλλες βιομηχανίες τροφίμων.
Εν των μεταξύ η γενική διευθύντρια της Coca-Cola 3E ανέφερε ότι υφίστανται διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, τόσο με καθυστερήσεις σε παραδόσεις προϊόντων όπως είναι τα προϊόντα συσκευασίας, όσο και σε διαθεσιμότητα προϊόντων που προέρχονται είτε από την Ευρώπη, είτε από την Κίνα. "Το θετικό με εμάς είναι ότι επειδή είμαστε ένας πολύ μεγάλος όμιλος αντιμετωπίζουμε τις διαταραχές αυτές λίγο αποτελεσματικότερα", σημείωσε.
Mάλιστα οι δύο κορυφαίοι εμφιαλωτές cola στον κόσμο, η Coca-Cola και η PepsiCo προειδοποίησαν την Πέμπτη για πιέσεις στα κέρδη φέτος από μια αδυσώπητη αύξηση του κόστους μετά την κατάπτωση των προσδοκιών σε πωλήσεις. Είναι χαρακτηριστικό μεταξύ άλλων και το κόστος από τα δοχεία αλουμινίου έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά λόγω της της παγκόσμιας κρίσης εφοδιαστικής αλυσίδας που έφερε η πανδημία, αναγκάζοντας τις εταιρείες σε όλη τη βιομηχανία συσκευασμένων τροφίμων να απαντήσουν με αυξήσεις τιμών.
Αναφορικά με τις ενεργειακές τιμές η κα Νίκολιτς συμπλήρωσε ότι «θέλω να πιστεύω ότι είμαστε στο peak και από τον Απρίλιο και μετά, ανάλογα και με τη διαθεσιμότητα της ενέργειας, οι τμές θα αρχίσουν να υποχωρούν. Δεν θα πάμε ποτέ πίσω στα νούμερα στα οποία ήμασταν». Εκτιμά δε ότι μια καλή τουριστικό σεζόν, η οποία αναμένεται να έρθει φέτος στη χώρα μας θα εξισορροπήσει το πλήγμα που έχουν δεχθεί οι εταιρείες από ις αυξήσεις στις τιμές της Ενέργειας και των πρώτων υλών.
Στοχεύει σε 25% επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες έως το 2030
H Coca Cola, που επικρίνεται συχνά ότι είναι μεγάλος ρυπαντής με τα πλαστικά της μπουκάλια, δεσμεύεται το 25% των δοχείων των αναψυκτικών της να είναι επαναχρησιμοποιούμενα έως το 2030, μια πολυαναμενόμενη πρωτοβουλία από τους υπέρμαχους του περιβάλλοντος.
Η εταιρία «σκοπεύει τουλάχιστον το 25% όλων των αναψυκτικών της όλων των εμπορικών της σημάτων έως το 2030 να πωλούνται σε μπουκάλια γυάλινα ή πλαστικά επαναχρησιμοποιούμενα ή επιστρεφόμενα, ή σε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία όπως οι διανεμητές του αναψυκτικού της Coca-Cola», σύμφωνα με ανακοίνωσή της.
Οι επαναχρησιμοποιούμενες ή επιστρεφόμενες συσκευασίες αντιπροσώπευαν περίπου το 16% των πωλήσεων της εταιρίας το 2020.
Η Coca-Cola έχει ήδη αναλάβει αρκετές περιβαλλοντικές δεσμεύσεις, όπως η μετάβαση σε ανακυκλώσιμες κατά 100% συσκευασίες έως το 2025 και η χρήση κατά 50% ανακυκλωμένων υλικών στα μπουκάλια και τα κουτάκια έως το 2030.
dikaiologitika.gr