Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Παρελθόν τα Τέμπη από το καλοκαίρι του 2015
Μία νέα σελίδα στις υποδομές της χώρας αναμένεται να γυρίσει τον Αύγουστο του 2015, καθώς θα ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής των νέων τμημάτων του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, που θα μειώσουν τη διάρκεια του ταξιδιού κατά τουλάχιστον μισή ώρα.
Η παράκαμψη της κοιλάδας των Τεμπών και το δύσκολο τμήμα του Πλαταμώνα θα ολοκληρωθούν με την κατασκευή των τμημάτων Ευαγγελισμός - Ραψάνη και Πλαταμώνας - Σκοτίνα αντίστοιχα. Το νέο τμήμα του αυτοκινητόδρομου θα έχει μήκος 24 χλμ., εκ των οποίων τα 11 χλμ. θα είναι τρεις διπλές σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα και τα υπόλοπα 13 χλμ. ανοιχτός αυτοκινητόδρομος.
Σύμφωνα με τον παραχωρησιούχο, η πρόοδος του έργου άγγιξε το 76%, ενώ η διάνοιξη και το «ντύσιμο» των πρώτων δύο σηράγγων (Τ1 και Τ2) των Τεμπών, μήκους δύο και έξι χιλιομέτρων αντίστοιχα, έχουν ολοκληρωθεί. Για τη σήραγγα «Τ3» απομένουν περί τα 400 μέτρα ακόμη και η πρόοδος της διάνοιξης είναι 93%. Σε εξέλιξη είναι οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και στις τρεις σήραγγες, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή 20 γεφυρών, εκ των οποίων έχουν ολοκληρωθεί οι μισές.
«Ένεση» στην τοπική οικονομία
«Σε αυτό το έργο θα απασχοληθούν, στην πλήρη του εξέλιξη, 1.500 άτομα. Εργάζονται αυτή τη στιγμή και παράγουν 100 τοπικές επιχειρήσεις της Λάρισας και της ευρύτερης περιοχής. Είναι μια σημαντική "ένεση" στην τοπική οικονομία και μια σημαντική υποδομή για την εθνική οικονομία και την ανάπτυξη» τόνισε ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος ευχαρίστησε την Κομισιόν και την ΕΤΕπ για τη συμβολή τους στα έργα υποδομών, αλλά και προσωπικά τον επικεφαλής της Task Force κ. Χορστ Ράιχενμπαχ για τη στήριξη που παρέχει στην Ελλάδα από το 2011.
«Κατορθώσαμε, εκείνος μαζί με εμάς, να υπερβούμε τις δυσκολίες, τα μεγάλα προβλήματα, τα προβλήματα της χρηματοδότησης και να έχουμε σήμερα έργα αξίας περίπου 8 δισ. ευρώ, τα οποία άρχισαν και συμβάλλουν ήδη σημαντικά στην αύξηση του ΑΕΠ στη χώρα μας και κυρίως στην αύξηση της απασχόλησης και στην καταπολέμησης της ανεργίας» σημείωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Τα διόδια χρηματοδοτούν τα έργα
Ερωτηθείς για τα διόδια, ο υπουργός Υποδομών μίλησε για «λαϊκιστές που σκόπιμα διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα, ότι τα διόδια δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός».
«Τα διόδια πηγαίνουν για την κατασκευή του έργου, και μόνον, όλα αυτά τα χρόνια και σήμερα. Τα διόδια αποτελούν ένα μέρος της Χρηματοδοτικής Συμβολής. Συνεπώς, από εκεί και πέρα, όταν ολοκληρωθούν τα έργα, η ίδια η εμπορική πολιτική των παραχωρησιούχων θα καθορίσει το ύψος με βάση τις ανάγκες που θα έχουν οι ίδιοι οι δρόμοι» τόνισε.
«Τα διόδια δεν αφορούν κανένα παραχωρησιούχο, καμία εταιρεία, κανένα εργολάβο, τα διόδια αφορούν τα έργα της Ελλάδας τα οποία πληρώνουμε αυτοί που κάνουμε χρήση των αυτοκινητοδρόμων. Είναι άδικο να πληρώνουν όλοι οι φορολογούμενοι δημόσια αγαθά που δεν χρησιμοποιούν. Αυτό είναι κοινωνική δικαιοσύνη, αυτό επιτάσσει η ισότητα των πολιτών και αυτό πρέπει να κάνουμε προστατεύοντας το εισόδημα των πολιτών οι οποίοι για δικούς τους λόγους, είτε δεν χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο είτε τον χρησιμοποιούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι «τα διόδια στην Ελλάδα είναι πολύ φθηνότερα από την Ισπανία και την Πορτογαλία και έχουν περίπου ίδιες τιμές, ακόμα και μικρότερες, από όμορες χώρες της Δυτικής Ευρώπης της Ευρωζώνης».
Εκτροπή του Αχελώου με βάση το ΣτΕ
«Έχουμε κάνει ένα τεράστιο λάθος τα προηγούμενα χρόνια και δεν μπορέσαμε να διαχειριστούμε ένα πολύ μεγάλο και θετικής σημασίας έργο για τη χώρα, την εκτροπή του Αχελώου. Δυστυχώς, διαχειριστήκαμε το έργο χωρίς σεβασμό στο περιβάλλον, χωρίς σεβασμό στις δικαστικές αποφάσεις, πολλές φορές με "ετσιθελισμό" και ξεροκεφαλιά, λες και τα δίκτυα στη χώρα δεν πρέπει να ενώνονται μεταξύ τους, λες και τα νερά, το υδάτινο δυναμικό της χώρας, δεν πρέπει η μια περιοχή να συμπληρώνει η μία την άλλη» είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, αναφερόμενος στην εκτροπή του Αχελώου.
«Κανείς δεν είναι χαρούμενος και ευτυχισμένος όταν το νερό στο Θεσσαλικό Κάμπο, αυτή τη στιγμή, υπάρχει στα 400 μέτρα, που σημαίνει ότι περιβαλλοντικά η Θεσσαλία είναι κατεστραμμένη. Ωστόσο, πήραμε -ξανά- μια αρνητική απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά ταυτόχρονα απόφαση που μας επιτρέπει να κάνουμε το έργο. Και απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων που θέτει 10 σημεία. Αυτά πρέπει να τα σεβαστούμε. Και θα σεβαστούμε και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Θα σεβαστούμε την απόφαση και θα προχωρήσουμε να φτιάξουμε το έργο» σημείωσε.
Ο υπουργός Υποδομών μίλησε για «450 εκατομμύρια κυβικά τον χρόνο με δύο πολύ μεγάλα υδροηλεκτρικά τη στιγμή που έχουμε ανάγκη από φθηνή ηλεκτρική ενέργεια, αντί να παράγουμε ενέργεια από πετρέλαιο, φυσικό αέριο ή ρυπογόνο λιγνίτη πολλές φορές».
«Προγραμματίζουμε μία προς μία τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από την πλευρά του υπουργείου έτσι ώστε να συμμορφωθούμε πλήρως με την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας και την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων» τόνισε.
Γρήγορα ο Ε65
Επίσης, μιλώντας για τον Ε65, υπογράμμισε ότι πρόθεσή του υπουργείου είναι να «τρέξουν» τόσο η κατασκευή του τμήματος Λαμία - Ξενιάδα όσο και η μελέτη του τμήματος Τρίκαλα - Εγνατία, που πρέπει να «είναι και περιβαλλοντικά προσαρμοσμένη στα δεδομένα της περιοχής και το κόστος να είναι φθηνότερο», είπε.
Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα κατασκευαστεί συμπληρωματικός κόμβος, που δεν προβλεπόταν στην αρχική μελέτη, στη θέση Πυργετός, για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στον Δήμο Τεμπών και τα παράλια του νομού Λάρισας, με κόστος 1 εκατ. ευρώ.
Επίσης, τόνισε, μελετάται το τμήμα Λάρισα - Φάρσαλα (ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο) και η παράκαμψη της Ελασόνας, το κόστος της οποίας είναι περίπου 25 εκατ. ευρώ.
Επίσης, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι εντάσσεται στην περίοδο 2014-2020 η ηλεκτροκίνηση των Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων στα τμήματα Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα και Λάρισα - Βόλος.
Στο μεταξύ, γνωστοποίησε ότι σε λίγες ημέρες θα μεταφερθούν στην Περιφέρεια Θεσσαλίας πόροι και προσωπικό για τη συνέχιση της κατασκευής του έργου της λίμνης Κάρλας.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Μοιράσου: